فروش برند و استفاده از توییتر برای کسب و کار




توییتر شاید در نگاه اوّل، جایی در برنامه سوشال مدیا مارکتینگ کسب و کارها نداشته باشد. امّا امروزه، بسیاری از کسب و کارهای دنیا و حتی ایران به این شبکه اجتماعی به عنوان یکی از حساس ترین و پر پتانسیل ترین فضاهای برندینگ، بازاریابی و روابط عمومی نگاه میکنند. امّا استفاده از این شبکه اجتماعی حاشیه محور، برای برند ها نیازمند رعایت یک سری اصول و چهارچوب خاص است. در این مقاله قصد داریم مهم ترین این موارد را با شما در میان بگذاریم:

۱- مختصر بگویید!
مختصر گویی جزو DNA توییتر است. در هر توییت فقط در مورد یک مسئله صحبت کنید و هیچ وقت ایده های مختلف را وارد یک توییت نکنید. در صورتی که نیاز به پرداختن به مسائل مختلف دارید، یا در توییت خود به محتوای اصلی در وبسایت لینک دهید یا رشته توییت ایجاد کنید.

۲- از محتوای تصویری هم استفاده کنید، مخصوصاً ویدئو!
عکس‌های جالب، Gif ها و ویدئوها معمولاً نرخ انگیجمنت توییت را بالاتر می‌برند و نتایج کلی را افزایش می‌دهند. توییتر اعلام کرده که مجموع ویدئوهای بارگذاری شده روی این پلتفرم، روزانه حدود ۲ میلیارد بار دیده می‌شوند که عدد قابل توجهی است. برای تولید ویدئوهای توییتری به چند نکته توجه کنید:
  • بهتر است لوگو شرکت را در ویدئو درج کنید
  • اگر ویدئو زیرنویس داشته باشد، طوری که نیاز به استفاده از هندزفری نباشد، بهتر است
  • زمان ویدئو را کوتاه نگه دارید (۶ تا ۱۵ ثانیه بهترین زمان است)
  • در صورتی که امکان آن وجود داشت، مقدار مناسبی چاشنی شوخی را همیشه مد نظر قرار دهید
۳- سوال بپرسید و نظرسنجی برگزار کنید!
ماهیت توییتر در مورد صحبت و تعامل است و سوال پرسیدن یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش تعامل با مخاطب و جمع آوری بازخورد آن‌ها در مورد مسائل مختلف است. موضوعات بسیاری برای این کار در اختیار شماست؛ مثلاً می‌توانید در مورد محصولات جدید خود از آن‌ها بپرسید یا یک سوال جذاب و درگیر کننده بپرسید یا بعضی تصمیمات شرکتی که به آن‌ها مربوط می‌شود را در توییتر به رای گیری بگذارید و ….

۴- در مورد اتفاقات جدید برند توییت کنید!
توییتر بهترین پلتفرم برای رونمایی از فعالیت‌ها یا اتفاقات جدید برندهاست. منظور ما لزوماً رونمایی از اتفاقی بزرگ مثل تولد برندی جدید یا یک محصول مهم نیست. این اتفاق می‌تواند معرفی یک رویداد، حراج فصلی، اعلام همکاری با یک برند دیگر و سایر موارد مشابه باشد. یادتان باشد محتوای خوب با بیشترین سرعت در بین مخاطبانتان و گروه‌های مشابه در توییتر گردش می‌کند. اخبار خود را در توییتر پخش کنید.

۵- درخواست خود از مخاطب (Call to Action) را به صورت واضح مطرح کنید!
هر بار که توییت می‌کنید از خودتان بپرسید: “می‌خواهم مخاطب با دیدن این توییت چه کاری انجام دهد؟” و بعد از جواب به این سوال توییت را بنویسید. مثلاً به مخاطبتان بگویید که کامنت بگذارد یا شما را فالو کند یا در جایی ثبت نام کند (طبیعی است که این پیام باید به شکل دلپذیری منتقل شود). یا مثلاً اگر مورد اضطراری و مهمی وجود دارد روی آن تأکید کنید. در مورد درخواست کردن تعلل نکنید یا خجالت نکشید، قدم بعد را به وضوح مشخص کنید.

۶- ریتوییت کردن و ریپلای زدن را فراموش نکنید!
ریتوییت کردن موضوعات مرتبط و ریپلای زدن به توییت‌ها از بهترین روش‌ها برای حفظ حضوری قدرتمند در توییتر است. بازخورد مثبت مشتریان خود یا مقالات مرتبط یا نظرات و ایده‌های دیگران که به نوعی به کسب و کار و زمینه فعالیت شما مربوط است را حتماً به صورت گزینشی ریتوییت کنید. کاملاً در مورد نظرات و منشن‌های دیگران پاسخگو باشید و حتی در مورد مسائل پیچیده‌تر اگر لازم شد از طریق دایرکت با مخاطب خود تماس برقرار کنید.

۷- از هشتگ‌های ترند روز و هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید!
هشتگ‌ها به شما اجازه می‌دهند که توییت خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهید و وارد بحث‌های مرتبط با آن هشتگ‌ها شوید. روی کلمات کلیدی که مرتبط با بیزنس شما هستند متمرکز شوید و در هر توییت از یک یا حداکثر دو هشتگ استفاده کنید. به صورت روزانه تب “Explore” توییتر خود را به منظور بررسی هشتگ‌های ترند روز رصد کنید و در صورت امکان به شیوه‌ای اصولی با استفاده از این هشتگ‌ها توییت کنید.

۸- جسور باشید و تست کنید!
مقداری جسارت و خارج از چارچوب صحبت کردن بخشی طبیعی از فرهنگ توییتر است. این موضوع هم در مورد افراد عادی صادق است و هم در مورد برندها. خلاقیت به خرج دهید و مقداری ریسک کنید و به بازخورد مخاطب توجه کنید. به این صورت کم کم تکامل پیدا می‌کنید و لحن برندتان مشخص می‌شود. از اموجی‌ استفاده کنید، مقداری طعم گستاخی، شوخ طبعی یا حتی قدری حماقت استراتژیک به توییت‌هایتان اضافه کنید و اجازه دهید که میزان انگیجمنت توییت‌هایتان راهنمای شما در پیدا کردن زبان مناسب شما در توییتر باشد.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده