نکات طلایی و هزینه ثبت برند

فروش برند


هزینه ثبت برند اقلام مختلف چه تفاوتی دارد؟

در زمینه ثبت برند این سوال پیش می آید که هزینه ثبت برند چقدر است؟ آیا هزینه های ثبت برند برای اقلام مختلف تفاوت دارد؟
در این مقاله به پاسخگویی سوالات بالا می پردازیم و شما را از هزینه های ثبت برند آگاه می کنیم.(فروش برند)


تفاوت مخارج ثبت برند در اقلام مختلف

باید بدانید که هزینه های ثبت برند در اقلام مختلف تفاوتی با یکدیگر ندارد. اگر لوگوی برند خود را به صورت رنگی یا سیاه و سفید انتخاب کنید با هزینه های ثبت متفاوتی روبرو می شوید ولی در مورد نام برند این تفاوت وجود ندارد.(فروش برند)
بعضی از برند ها برای به ثبت رسیدن نیازمند اخذ مجوز و تاییدیه از سازمان های مربوط به خود هستند. فعالیت ها ممکن است زیر نظر وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو یا سازمان های دیگر باشند. در این حالت ممکن است در آن اداره هزینه هایی را برای اخذ تاییدیه متحمل شوید.
همچنین هزینه ها در حالتی که متقاضی آن شخص حقوقی یا حقیقی باشد تفاوت خواهد داشت. تفاوت دیگر هزینه های برند نیز در تعداد طبقات انتخابی برای آن برند است. در ثبت برند موضوعات فعالیت به طبقات مختلف تقسیم می شود. هر برند ممکن است شامل یک یا چند طبقه باشد. برای محصولات مختلف از یک شرکت نیز امکان ثبت چند برند وجود دارد. این موضوعات در تفاوت هزینه ثبت برند موثر هستند.(فروش برند)

شرح هزینه های ثبت برند

برای ثبت برند باید به سایت مالکیت معنوی بروید و اظهارنامه مربوط به محصول را ثبت کنید. این کار با هزینه هایی همراه است از جمله ثبت اظهار نامه، هزینه های انتشار روزنامه رسمی، هزینه های حق الثبت برند و هزینه های وکیل که در زیر به آن اشاره شده است.(فروش برند)

هزینه اظهارنامه ثبت برند در سایت

هزینه متقاضی شخص حقیقی برابر ۲۴۰۰۰۰ ریال
هزینه متقاضی شخص حقوقی برابر ۴۸۰۰۰۰ ریال
هزینه شخص حقیقی بابت هر طبقه اضافه ۲۰۰۰۰ریال
هزینه شخص حقوقی برای هر طبقه اضافه ۴۰۰۰۰ریال

مخارج آگهی ثبت برند بابت مرحله اول و دوم روزنامه

پس از ارسال اظهارنامه و تایید اطلاعات درباره ی ثبت برند باید آگهی تقاضا را در روزنامه رسمی کشور منتشر کنید. هزینه های این بخش از کار به عهده شماست ولی مراحل آن توسط اداره مالکیت های معنوی انجام می پذیرد.(فروش برند)
هزینه درج و انتشار این روزنامه از۱۵۴۰۰۰ تومان شروع می شود و  این هزینه به سیاه و سفید یا الوانی لوگو، تعداد خطوط ، تعداد طبقات مورد تقاضا و کالاها بستگی دارد.
پس از پرداخت هزینه های  حق الثبت شما باید در مرحله ای دیگر آگهی ثبت برند خود را در روزنامه رسمی کشور منتشر کنید. در این مرحله نیز هزینه شما به رنگی یا سیاه و سفید بودن لوگو و همچنین میزان فضایی که از روزنامه می گیرید بستگی دارد. هزینه ثبت برند در روزنامه از مبلغ ۱۵۴۰۰۰ تومان به بالا است.(فروش برند)

هزینه های حق الثبت برند

پس از گذشت زمان یک ماه از انتشار روزنامه در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، مراحل دیگر ثبت باید به انجام برسد. هزینه حق الثبت نیز به تعداد طبقات و کالا ها و متقاضی  حقیقی و حقوقی بستگی دارد(فروش برند)
هزینه حق الثبت متقاضی شخص حقیقی برابر ۱۲۰۰۰۰۰ ریال
هزینه حق الثبت متقاضی شخص حقوقی برابر ۲۴۰۰۰۰۰ ریال
هزینه حق الثبت متقاضی شخص حقیقی برابر ۱۰۰۰۰۰ ریال
هزینه حق الثبت متقاضی شخص حقوقی برابر ۲۰۰۰۰۰ ریال

هزینه های وکیل  و برند خارجی 

در صورتی که برای ثبت برند خود از وکیل استفاده کنید هزینه ثبت برند مربوط به استخدام وکیل نیز به هزینه های شما اضافه خواهد شد. البته توصیه می کنیم حتما در این امر مهم از دانش و توانایی وکلای خبره بهره ببرید. زیرا کار شما به بهترین شکل و درکمترین زمان انجام خواهد شد.(فروش برند)
هزینه حق التمبر وکیل از مبلغ ۲۰۰۰۰۰ تومان شروع می شود. هزینه های استخدام وکیل به عهده متقاضی اخذ برند است.
در صورتی که برندی که قصد ثبت و انحصار آن را دارید خارجی باشد،بهتر است از وکیل خبره استفاده کنید. در این صورت کلیه هزینه هایی که در ثبت برند ایرانی خواهید داشت برای برند خارجی اعمال خواهد شد. با این تفاوت که معادل ارزی هزینه ها باید پرداخت شود. به راحتی امکان دریافت نمایندگی های انحصاری آن ها فراهم است.(فروش برند)


با این چند نکته طلایی ثبت برند موفقیت خود را تضمین کنید!

هدف از ثبت برند این است که فروش کالا و محصولات خود را بیشتر کنید و در بازار به رقابت با دیگران بپردازید. برند نمادی از محصولات شما است و به مشتریان یا خریداران کمک می کند که با دیدن یا شنیدن نام تجاری کالا، اقدام به خرید کالا کنند.(فروش برند)
با ثبت برند مشتریان زیادی را پیدا می کنید و این افراد سال های سال حامی شما می مانند.
با ثبت برند، مالکیت آن را کسب می کنید و در برابر قانون، دارای حقوقی می شوید. دیگر رقبا قادر به سو استفاده از محصولات یا برند شما نیستند؛ زیرا به راحتی قادر به شکایت از آن ها هستید.(فروش برند)
برند، هویت کسب و کار شما است و ممکن است شهرت جهانی را برای شما به ارمغان بیاورد.
در ادامه مقاله به بررسی چند نکته طلایی ثبت برند می پردازیم که با دانستن آن ها به راحتی در این مسیر دشوار ، موفقیت خود را تضمین می کنید.

۱.برند کدام محصولات باید ثبت شود؟

اولین نکته طلایی ثبت برند این است که در گذشته ثبت علامت تجاری اجباری نبود، اما برخی از محصولات هستند که باید نام تجاری آن ها ثبت شود در غیر این صورت امکان فروش و فعالیت ندارند. با این حساب ثبت برند برای موارد زیر اجباری است:
  •     مواد غذایی مانند کنسرو، کمپوت، روغن؛ شکلات و غیره؛
  •     نوشیدنی ها مانند نوشابه و آب گازدار؛
  •     لوازم آرایشی مانند صابون، ادکلن و عطر؛
  •     داروها.
از آنجا که این مواد به طور مستقیم با سلامت انسان ها در ارتباط هستند ممکن است خطر آفرین باشند. توجه داشته باشید افرادی که بدون ثبت این نوع از محصولات تولیدی خود اقدام به فروش یا تجارت آن ها می کنند، مجرم هستند و محکوم می شوند.(فروش برند)

۲.تعیین نام برند به سلیقه خودتان

جالب است بدانید قادر به انتخاب برند و نام تجاری به سلیقه خودتان هستید. با توجه به فعالیت و کسب و کارتان هر نامی را که مایل باشید با رعایت قوانین مربوطه، قادر به انتخاب آن هستید.(فروش برند)
توجه داشته باشید برند باید معرف فعالیت شما باشد و با شنیدن یا دیدن آن، مخاطب به راحتی محصول را شناسایی کند و دچار سو تفاهم نشود.

۳.استعلام برند

برای ثبت علامت تجاری، قبل از اقدام به شروع ثبت نام و طی کردن مراحل، باید به سومین نکته طلایی ثبت برند یعنی استعلام ثبت برند توجه داشته باشید!
بهتر است ابتدا استعلام بگیرید که عین یا شبیه برند شما در طبقه انتخابی ثبت نشده باشد؛ در غیر این صورت ممکن است با درخواست اظهارنامه ثبت علامت تجاری شما، مخالفت کنند و با مشکل رو به رو شوید. این کار به شما کمک می کند که علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت، در هزینه ها نیز صرفه جویی کنید.(فروش برند)

4.علائم ممنوعه در نام تجاری

چهارمین نکته طلایی ثبت برند این است که علائم زیر را نباید در نام تجاری استفاده کنید؛ زیرا از سوی دولت و قوانین مربوطه ممنوع اعلام شده است:
  •     پرچم های دولتی و پرچم کشور، علائم هلال احمر، رنگ و نشان های دولتی؛
  •     کلمات یا عباراتی که در ذهن مردم سو تفاهم ایجاد می کند. یعنی با شنیدن آن ها گویی نام تجاری وابسته با یک ارگان دولتی است؛
  •     علامت های رسمی دولتی مانند سپاه و ارتش؛
  •     علائمی که عفت عمومی را نقض می کند.
 

5.ثبت برند لاتین

برای آنکه برند لاتین خود را ثبت کنید باید کارت بازرگانی داشته باشید. اگر کلمه فارسی باشد اما به صورت لاتین نوشته شود یا اینکه ریشه آن لاتین باشد، برای ثبت آن باید کارت بازرگانی تهیه کنید.(فروش برند)
توجه داشته باشید ثبت علامت تجاری نیاز به درخواست دارد که این درخواست در قالب اظهارنامه ثبت علامت در سایت اداره مربوطه موجود است. با مراجعه به این سایت و پرداخت هزینه های گفته شده، به راحتی برند خود را ثبت کرده و سند ده ساله آن را دریافت کنید.(فروش برند)


09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده