مراحل ثبت و فروش برند شکلات

فروش برند


شکلات یکی از محبوب ترین شیرینی های شناخته شده است که خواص فراوانی دارد. به طور متوسط مردم در دنیا سالیانه بیش از 3 میلیون تن از دانه های کاکائو استفاده می کنند. مصرف شکلات به دلیل طعم و مزه ی آن نه تنها موجب ایجاد حس خوب در فرد می شود بلکه می تواند برای قلب و مغز نیز مفید باشد.

گیاه شکلات چیست؟

این گیاه که با نام تئوبروما کاکائو Theobroma cacao  ( در زبان یونانی به معنی غذای خدایان) شناخته می شود گیاهی بومی در منطقه ی آمازون و حاشیه ی رودخانه ی اورینکو است. درختان کاکائو از جنوب شرقی مکزیک تا رودخانه آمازون به طور گسترده توزیع شده اند. همانطور که پیش از این نیز اشاره شد  این گیاه در مناطق گرم و مرطوب در دمای حدود 20 درجه ی سانتی گراد و در نزدیکی خط استوا رشد می کند. امروزه با افزایش محبوبیت شکلات در میان مردم تولید کنندگان مزارع دیگری را در مناطقی مانند غرب آفریقا ، جنوب و جنوب شرقی آسیا نیز ایجاد کردند. همین امر موجب گردیده است تا کشور هایی مانند غنا ، ساحل عاج ، نیجریه ، اندونزی و برزیل 79 درصد از تولید کاکائو در جهان را به خود اختصاص دهند.


فواید شکلات

شکلات به دلیل وجود میزان زیاد چربی و قند، مورد انتقادهای زیادی قرار می‌گیرد. خوردن شکلات ممکن است باعث جوش صورت و آکنه، افزایش فشار خون، بیماری‌های عروق کرونر و دیابت شود. اما این تمام حقایق در مورد شکلات نیست. در حالی که همه محققان این موضوع را تایید نکردند، شواهد زیادی وجود دارد که ثابت می‌کند میزان مناسبی از شکلات خصوصا شکلات تلخ، برای سلامت دستگاه گوارش، مغز و کاهش میزان کلسترول مفید است. خوردن شکلات حتی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را نیز کاهش دهد.آنتی‌اکسیدان موجود در شکلات فواید زیادی برای سلامتی ما به ارمغان می‌آورد. هرچقدر که میزان کاکائو موجود در شکلات بیشتر باشد، یعنی شکلات خالص‌تر باشد، فواید آن برای ما بیشتر است. شکلات تلخ همچنین دارای میزان کمتری چربی و شکر نسبت به شکلات‌های دیگر است اما همچنان مهم است که شما جدول ارزش غذایی روی جعبه را بخوانید. خوردن شکلات می‌تواند فواید زیر را برای بدن داشته باشد.
  • کاهش میزان کلسترول
  • جلوگیری از ابتلا به فراموشی
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی

حالا برند اصلا چیست؟

برند یا همان نام تجاری نوعی طرح، نشانه، لوگو و یا علامتی است که با آن به معرفی محصولات خود می پردازند تا از دیگر محصولات متمایز گردد و با شنیدن نام این محصولات مشتریان احساس خوبی پیدا کنند.
همانطور که واضح است مواد غذایی جزو یکی از نیازهای انسان است که افراد برای ادامه زندگی به آن نیاز دارند و در انتخاب آن برای حفظ سلامتیشان بسیار توجه می کنند پس داشتن برند و استانداردهای لازم برای تولید و پخش آن بسیار مهم بوده و هرگونه قصور در این زمینه باعث جریمه و بسته شدن کارگاه یا کارخانه شما خواهد شد.


ثبت برند مواد غذایی

جهت ثبت برند مواد غذایی ابتدا باید بدانید که مواد غذایی به دسته های گوناگونی تقسیم می شود که به شرح زیر است:
  • گروه نمک و افزودنیها
  • گروه روغن، فرآورده های آردی، شیرینی و شکلات
  • گروه غلات
  • گروه لبنیات، کنسروهای گوشتی، فراورده های گوشتی
  • گروه آبمیوه
  • گروه خشکبار، ادویه، کنسروهای غیرگوشتی و محصولات و فرآورده های کشاورزی

مدارک لازم برای ثبت برند مواد غذایی

  1. ارائه شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  2. ارائه مدرک برای فعالیت داشتن در حوزه مربوطه که می تواند جواز تاسیس یا پروانه بهره برداری یا هر نوع مجوزی که در جهت فعالیت اخذ کرده باشید
  3. ارائه ده نمونه از لوگو بصورت گرافیکی (ابعاد ۱۰*۱۰)
  4. گواهی امضا از دفتراسناد رسمی جهت تایید حساب کاربری در سامانه ثبت
  5. ارائه وکالتنامه وکیل در صورتی که وکیل امور ثبت برند و مراجعه به اداره را پیگیری می کند
  6. تصویر کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده نمودید)
فروش برند

شرایط ثبت برند شکلات

اولین قدم برای داشتن یک برند خوب، استفاده از نام و یا نشان خوب برای ثبت برند می باشد که این نام باید از چند بعد بررسی گردد :
  1. اولین مورد در خصوص نام برند، ابتکاری بودن آن می باشد. یعنی برند میبایست به گونه ای طراحی شود که جدید بوده و تکراری نباشد و بدین طریق بتواند از محصول ارائه شده در بازار حمایت نماید و آثار خوب تجاری یک علامت ابتکاری را در برگیرد.
  2. برند نباید مشتری را از نظر جنس یا مبدا علامت به اشتباه اندازد.واضح است چنانچه علامت پیش از این به نام دیگری به ثبت رسیده و یا شباهت علامت با علامت دیگری که به ثبت رسیده است، به میزانی باشد که مصرف کنندگان عادی یعنی اشخاصی را که اطلاعات خاصی ندارند، گمراه کند قابلیت ثبت ندارد.
  3. باید برندی را انتخاب کرد که تا حد ممکن تلفظ آسانی داشته و بتوان آن را راحت بیان کرد.
لازم به توضیح است، نام های عام محصولات یا اسامی جغرافیایی که خریدار را نسبت به مبدا و کیفیت محصولات گمراه نماید ، علامت مشخصه تجاری تلقی نمی شود.


موارد الزامی ثبت برند شکلات

همانگونه که می دانید ثبت برند امری اختیاری می باشد اما در موارد ذیل ، براساس آئین نامه ثبت و ثبت اجباری علائم صنعتی، از لحاظ تسهیل نظارت مبدا و ساخت اجناسی که برای مصرف و استفاده مستقیم بر روی بدن، مورد استفاده قرار می گیرد و به منظور جلوگیری از تقلب و تقلید، در خصوص برخی اجناس دارویی و خوراکی و آرایشی، به کار بردن علامتی که به ثبت داده شده است، اجباری می باشد و این اجناس میبایست با علامت تجاری ثبت شده، ارائه گردد.اجناس یاد شده به شرح ذیل می باشد :
  1. داروهای اختصاصی ( اسپسیالیته ) مورد استفاده طبی یا بیطاری که با نسخه پزشک یا بدون آن استعمال می گردد.
  2. مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف، و به نام مشخصی باشند مثل کنسرو و مواد غذایی، پنیر ، شیر ، مربا ، ترشی ، کره ، روغن های مختلف ، ” شکلات ، آبنبات ” و غیره
  3. آب های معدنی گازدار، شربت ها ، آب های میوه ، نوشیدنی ها که در تحت اسم و ظروف مشخصی، به معرض فروش گذاشته می شود.
  4. لوازم آرایش و وجاهت که به منظور استفاده مستقیم روی بدن انسان استفاده می شود. مانند صابون ، محلول عطریات و ادوکلن و پماد و غیره.
کلیه اقلام مذکور، اعم از آنکه در ایران ساخته شده یا در خارج ساخته شده و وارد کشور شود و در بازار، با نام مشخصی که بر روی برچسب آن زده می شود، به فروش می رسد، میبایست دارای علامت صنعتی یا تجاری بوده و در روی برچسب، به نکات ذیل تصریح گردد :
  • الف- اسم تجاری و نشانی سازنده جنس، با قید کشور مبدا
  • ب- شماره ثبت علامت در ایران و شماره و تاریخ اجازه ” وزارت بهداشت و درمان امور پزشکی ” ، برای ساختن و یا به معرض فروش گذاشتن جنس در ایران.


مدارک لازم جهت ثبت برند شکلات

  1. اظهارنامه ثبت برند شکلات
  2. نسخه اصلی یا کپی گواهی شده وکالتنامه ، چنانچه تقاضا توسط نماینده قانونی صورت پذیرد.
  3. ارائه ده نمونه از علامت به صورت گرافیکی که با علامت متصل شده روی اظهارنامه یکسان بوده و ابعاد آن حداکثر ۱۰ در ۱۰ سانتی متر باشد.در صورتی که ارائه علامت به صورت گرافیکی نباشد ده نمونه از کپی یا تصویر علامت حداکثر در همین ابعاد و به گونه ای که مرجع ثبت صلاح بداند،ارائه خواهد شد.متقاضی میبایست بر روی هر اظهارنامه یک نمونه از علامت را متصل و آن را امضاء نماید . نمونه سوم در زمان ثبت بر روی صفحه مربوطه در دفتر ثبت و نمونه چهارم بر روی تصدیق ثبت متصل می گردد.علاماتی که برجسته یا گود در روی شیی ء نشان داده می شود بر روی کاغذ نفش خواهد شد. ابعاد نمونه نباید از ده سانتیمتر از هر طرف بیشتر شود.
     بر روی هر نمونه الصاق شده به شکل فوق مهر شعبه ثبت شرکت ها و علایم تجاری و اختراعات زده می شود به گونه ای که یک بخش از مهر بر روی نمونه و بخش دیگر برروی صفحه قرار گیرد.در صورتی که مرجع ثبت نمونه علامت ارائه شده را صلاح نداند ، ارائه نمونه مناسب را درخواست می نماید.در هر حال،علامت میبایست به همان شیوه که تقاضا و ثبت می گردد استفاده شود.
  4. چنانچه علامت مذبور سه بعدی باشد،ارائه علامت به شکل نمونه های گرافیکی یا تصویر دو بعدی روی برگه به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد که همان علامت سه بعدی را تشکیل دهند،الزامی می باشد.
  5. مدارک مربوط به حق تقدم که میبایست همزمان با ارائه اظهارنامه یا حداکثر ظرف ۱۵ روز از آن تاریخ ارائه گردد.
  6. ارائه مدارک دال بر فعالیت در حوزه مربوطه براساس تشخیص مرجع ثبت.
  7. نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و ارائه گواهی مقام ذیصلاح،اتحادیه یا دستگاه مرتبط،چنانچه ثبت علامت جمعی مورد مطالبه باشد.
  8. مدارک مثبت هویت متقاضی
  9. رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی
  10. مدارک نمایندگی قانونی،چنانچه تقاضا بوسیله نماینده قانونی انجام گیرد.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده