فروش برند؛نام گذاری برند




انتخاب اسم برند در ظاهر ساده، اما عمیق است!

خلق یک برند چیزی فراتر از انتخاب یک نام تجاری و طراحی لوگو است؛ برندینگ مانند یک سفر طولانی می‌ماند که برای موفقیت باید وارد مسیری پر پیچ و خم شوید!
پیدا کردن اسم برندی که مشتریان بتوانند با آن ارتباط خوبی برقرار کنند، جزو اقدامات ضروری این سفر است؛ پس هر اسمی که صرفاً جذاب به نظر می‌رسد، لزوماً نمی‌تواند اسم خوبی برای برندتان باشد؛ به همین دلیل انتخاب اسم برند می‌تواند یک فرآیند سخت و پیچیده به نظر برسد؛ چرا که اسم برند باید:
  • جذاب و گیرا باشد
  • مناسب شخصیت برند شما باشد
  • به خاطر سپردنش برای مردم راحت باشد
  • هنگام نمایش در تبلیغات آفلاین و آنلاین چشم‌گیر و جذاب به نظر برسد
  • دامنه‌ اینترنتی و اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی اشغال‌شده نداشته باشند

چه ‌ویژگی‌هایی را باید برای انتخاب اسم برند در نظر بگیریم؟

فرمول‌های مختلفی برای انتخاب اسم برند وجود دارد. مثلاً در سال 2010 گروهی از محققان دانشگاه آلبرتا (کانادا) در  تحقیقات خود متوجه شدند که مشتریان به اسم برندهایی مثل کوکا-کولا، کیت-کت، جلی-بلی که از یک ساختار تکرارشونده در اسم برند خود استفاده می‌کنند، واکنش مثبت‌تری نشان می‌دهند.
در کشور ما هم برندهایی مثل اَشی-مشی، مَزمَز و چین‌چین از همین سبکِ انتخاب اسم برند استفاده کرده‌اند‌؛ اما راستش را بخواهید هیچ فرمولی تضمین‌شده‌ای برای انتخاب اسم برند وجود ندارد؛ بااین‌حال اگر اسم برندتان یک سری ویژگی‌ها را داشته باشد، هم استفاده‌اش برای شما و هم به خاطر سپردنش برای مردم آسان‌تر می‌شود.


تمام افراد تیم نام­ گذاری برند را در دورهم جمع کنید

تنها به دعوت اعضای گروه بازاریابی اکتفا نکنید. مشارکت دادن افراد از بخش ­های مختلف سازمان، در کارگاه انتخاب نام تجاری، کار ارزشمندی است. هدف از برگزاری این کارگاه آن است که تا جایی که امکان دارد اطلاعات و ایده ­های خلاقانه تر و بیشتری جمع­ آوری کنید؛ بنابراین وجود دیدگاه­ های جدید در کارگاه نامگذاری برند امری حیاتی است. به علاوه یک رویکرد جامع نسبت به انتخاب نام تجاری باعث توافق افراد شده و سازگاری آنان را در آینده برای پذیرش نام پیشنهادی آسان ­تر می­نماید.


نام ­گذاری برند با استفاده از فرهنگنامه را تمرین کنید

از صفحات لغت نامه ها یا فرهنگ ­نامه ­هایی که به نحوی مربوط به محصول یا هدف شرکت، جایگاه منحصر به فرد برند در فروش یا شخصیت برند شما می­ شود، کپی تهیه کنید. سپس از افراد بخواهید که با ترکیب لغات موجود در برگه های کپی و تخیلات خود اسامی ترکیبی و فی البداهه بسازند.امروز این روش انتخاب نام برند تجاری، با توسعه نسخه آنلاین این فرهنگ نامه ها مثل لغت نامه دهخدا یا فرهنگ معین کار چندان دشواری نیست.


سریع یک ” نام ” انتخاب کنید

حتی بهترین جلسات نامگذاری برند هم بعضی از مواقع به بن بست می رسند. اگر سر جلسه انتخاب اسم تجاری احساس کندی و کسالت کردید، همه را بلند کنید و یک توپ بیاورید. توپ را پرتاب کنید، هر کسی که توپ را گرفت باید خیلی سریع و قبل از آنکه توپ را به سمت کس دیگری پرتاب کند، یک اسم بگوید. گاهی اوقات بهترین اسامی از میان نام هایی انتخاب می شوند که به شکل ناخودآگاه و به سرعت به ذهن می رسند.


ویژگی‌های یک نام برند ایده‌آل

1. بامعنا باشد

اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکتتان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند.

2. متمایز باشد

اسم برند باید منحصربه‌فرد، به یادماندنی و از سایر رقبای شما متمایز باشد. فکر نکنید اگر اسمی نزدیک به یک نام تجاری مشهور انتخاب کنید، زرنگی کرده‌اید (!). مخصوصاً اگر یک شرکت تازه تأسیس هستید هیچ‌گاه از اسم‌های مشابه برندهای بزرگ استفاده نکنید؛ چون این باعث می‌شود شما یک شرکت فیک و کپی‌شده به نظر برسید. در ضمن این شرکت‌ها وکلای درجه یک و تیم حقوقی قدرتمندی دارند که حاضرند برای محافظت از اسم برند خود میلیون‌ها تومان هزینه کنند و کارتان را در دادگاه یکسره کنند!


3. راحت باشد

یعنی هر کسی به‌راحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند (حتی اگر می‌خواهید برای اسم شرکت خود از یک نام تجاری من‌درآوردی یا عجیب استفاده کنید باید این شرایط را در نظر بگیرید).


4. قابل ثبت باشد

اسم برند شما باید هم به‌صورت قانونی و هم دامنه‌های اینترنتی قابل ثبت باشد. اگر نتوانید به‌صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه برای ثبت نام تجاری خود وقت گذاشته‌اید، به هدر رفته‌ است. پس قبل از هر چیز از آخرین تغییرات قوانین انتخاب اسم برند مطلع شوید

5. آینده‌نگرانه باشد

برای انتخاب اسم برند باید آینده‌نگر باشید و تفکر خود را فراتر از مرزهای جغرافیایی و وضعیت امروز خود ببرید؛ یعنی نیم نگاهی هم به چشم‌انداز آینده خود داشته باشید. 


6. بصری باشد

یعنی بتوان آن را از طریق المان‌های گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی بیان کرد. برندهایی مثل اپل، جگوار، عقاب، ردبول مثال‌های خوبی برای یک اسم بصری هستند؛ چون هم‌زمان یک تصویر واضح از آن‌ها در ذهن شکل می‌گیرد، بنابراین دست طراح برای مانور روی ویژگی‌های بصری باز است.


09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده