برند تجاری آماده یا فروشی چیست؟






برند تجاری آماده یا فروشی چیست؟

برند آماده در اصل برندی می باشد که تمامی پروسه های ثبت برند را طی کرده و برای بهره برداری و استفاده اماده است. برخی از موسسه ها با سپری نمودن پروسه ثبت برند، برند های آماده ای را تهیه می نمایند. سپس با فروش برند آماده به شرکت های تازه تاسیس آنها را از طی کردن این پروسه و مراحل خلاص می کنند.

هر فردی که دارای نام تجاری باشد، می تواند اقدام به فروش برند آماده خود به دیگری نماید. داشتن برند در اصل برای تاجران نوعی امتیاز به شمار می رود. به همین دلیل می توانند بر روی برند تجاری خود قیمت گذاری نموده و اقدام به فروش ان نمایند.

برند در اصل نمادی از یک کالا یا خدمات می باشد که برای معرفی شرکت تولید کننده به مشتری استفاده می شود. البته لازم به ذکر است که ثبت، خرید و فروش برند آماده تنها مختص به بحث فروش محصولات یک کمپانی نمی باشد. بلکه ارزش کالا را افزایش داده و منجر به جذب سرمایه نیز می شود.

ممکن است شما هم پیش از این برای آغاز یک فعالیت تجاری اقدام به ثبت برند نموده باشید، اما اکنون دیگر برای شما کارایی نداشته و از آن استفاده نمی کنید. می توانید بدون هیچ زحمتی و در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به فروش برند آماده خود نموده و هزینه های ثبت برندی که انجام داده اید را جبران کنید.

فروش برند آماده در زمینه مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی بسیار پرطرفدار است. از سوی دیگر همیشه به این نمونه از برند ها در بازار نیاز خواهد شد.


خرید برند تجاری

خرید برند تجاری فواید  بسیاری دارد پس از شروع یک کسب و کار باید شرکتی به ثبت رسیده و سپس خدمت یا تولیدات آن وارد بازار گردد، در این مرحله به منظور تبلیغ کالای خود و یا شناساندن ن به مشتریان و متمایز ساختن آن از کالاهایا خدمات  رقیب شما به یک نام تجاری یا برند احتیاج دارید. با توجه به مدت زمانی که صرف شده تا شما به این مرحله برسید اکنون باید مدت زمان دیگری را نیز صرف ثبت نام و علامت تجاری خود نمایید. اما راه دیگر جهت صرفه جویی در وقت شما خرید برند به صورت آماده است . نام تجاری باید  زیبا و دلنشین باشد ، دارای معنی فارسی باشد، باید شبیه یا عین نام های ثبت شده پیش از آن  نباشد. ملاحظه می کنید که اگر خود بخواهید برای ثبت نام تجاری اقدام کنید با چه دشواریهایی روبرو هستید .به علاوه مراحل دیگری را نیز باید طی کنید که در اینجا به آنها اشاره می کنیم : بعد از مرحله انتخاب نام، نوبت به تهیه مدارک لازم برای ثبت برند می رسد. ثبت برند در ایران به دو شکل حقیقی و حقوقی انجام می شود.  که برای ثبت در هر کدام، مدارک مختلفی  مورد نیاز می باشد. بنابراین باید بدانید می خواهید برند خود را حقیقی ثبت نمایید یا حقوقی و سپس بدانید چه مدارکی برای ثبت آن لازم دارید و آنها  را جمع آوری نمایید تا کلیه اطلاعات و مدارک را در سامانه ثبت علائم تجاری به درستی وارد نمایید. در صورتی که ثبت برند درخواستی، تکراری نباشد، مشابه برندهای ثبت شده قبلی نباشد، در لغتنامه فارسی دارای مستند معنایی  باشد و مدارک شما کامل  باشد، باید منتظر تایید نام و  مراحل بعدی ثبت برند باشید. این مدت بسته به نوع کار ممکن است از یک تا شش ماه زمان بر باشد  و در صورتی که یکی از موارد گفته شده انجام نشود یا ناقص انجام شود، ممکن است پرونده دچار اعلام نقص شود که باید بررسی شود تا مشکل رفع گردد  در این صورت زمان بیشتری صرف می شود.  در برخی از موارد که برند متشابه  با برند ثبت شده دیگری می باشد، شما ناچار  به انتخاب نام تجاری دیگری می شوید که ممکن است چندان برای  شما خوشایند نباشد. بنابراین می بینیم که انتخاب یک نام که بتواند ثبت شود نیازمند صرف تجربه ، زمان  بسیار علاوه بر  هزینه می باشد. بعضا" افرادی هستند  که اقدام به ثبت برند می کنند اما هر بار با تشابه برند روبرو می شوند و حتی ممکن است تا یک سال درگیر ثبت برند باشند. بنابراین تا یک سال کالای خود را وارد بازار نکرده که موجب ضرر مالی  آنها شده، یا کالا وارد بازار شده اما هر بار با یک  اسم جدید که این باعث می شود هزینه تبلیغاتی که برای شناساندن کالا خرج شده است بی اثر باشد



بهترین راهکار برای تهیه برند یا علامت تجاری

کارآفرینان و مدیران شرکت های تازه تاسیس در بیشتر مواقع در خصوص ثبت برند تجاری و پروسه آن اطلاعاتی ندارند. به همین دلیل لازم است به دنبال موسسه یا شرکتی باشند که در زمینه ثبت برند فعالیت دارد. اما آیا به نظر شما خرید و فروش برند آماده برای این دسته از افراد مناسب تر است؟ یا بهتر است خود برند مورد نظرشان را طراحی نمایند؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است با ما همراه باشید. تا به بررسی های لازم در این خصوص بپردازیم. اگر در سایت های مختلف با شرکت های ثبتی ارتباط برقرار نمایید، تقریبا همه آنها به جای فروش برند آماده پیشنهاد می نمایند که بهتر است اقدام به ثبت برند نمایید.

اما همانطور که اشاره نمودیم بسته به این که شرکت امادگی فروش برند آماده را دارد یا تنها در زمینه ثبت برند فعالیت دارد، این پیشنهادات می تواند متفاوت باشد.



مزایای فروش برند آماده و مدارک مورد نیاز برای انتقال برند

مسلما خرید یک برند آماده به جای ثبت برند می تواند مزایای بسیاری را با خود به همراه داشته باشد. می دانیم که پروسه ثبت برند بسیار زمان بر است. از این رو افرادی که قصد دارند شرکت خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به آغاز فعالیت برسانند، بهتر است اقدام به خرید برند از موسسه هایی که فروش برند آماده را انجام می دهند، نمایند.

با این کار می توانند در زمان خود صرفه جویی نموده و محصولات تولیدی خود را زودتر وارد بازار نمایند. در ایران فروش برند آماده و انتقال ان قانونی است. پس هر شرکتی می تواند با مراجعه به موسسه های فروش برند، به راحتی اقدام به انتخاب برند مورد نظر خود نموده و ان را خریدار نماید.

البته برای انتقال برند تجاری لازم است برخی مدارک توسط افراد حقیقی و حقوقی ارائه گردد. از جمله مهمترین این مدارک، موارد زیر می باشد:

    کپی صلح نامه( حقیقی یا حقوقی)
    کپی کارت ملی و شناسنامه
    مشخصات کامل شخص فروشنده یا نماینده فروش برند آماده و خریدار
    کپی سند علامت تجاری( حقیقی یا حقوقی)
    کپی روزنامه
    کپی کارت ملی و شناسنامه مدیر عامل و افرادی که صاحب امتیاز هستند
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده