تاثیر برندینگ در کسب و کار؛فروش برند




برندسازی در روند توسعه کسب وکار های امروز چه تاثیری دارد؟کسب و کار ها در دنیای امروز فضای بسیار پیچیده ای دارند و بنابراین  بازاریابی در این فضا نیز امری نسبتا دشوار و پیچیده است. اگر  صاحبان کسب و کار خواستار پیروزی  در بازار رقابت هستند  باید همه جوانب را در نظر گرفته  و به آنها توجه لازم را داشته باشند. برندینگ از جمله مواردی است که نقش و اهمیت بسزایی در روند بازاریابی و معرفی سازمان و حصولات آن دارد و هرروزه بر اهمیت آن افزوده میشود. افراد ترجیح میدهند محصولات جدید را از برندهای آشنا خریداری کنند. بنابراین افزایش فروش، نتیجه داشتن یک برندینگ موفق  در یک سازمان است. اگر بخواهیم دلایل پیشرفت یک شرکت و یا یک کسب و کار را ارزیابی کنیم ، میتوانیم به وضعیت برند آن  حرفه دقت کنیم  که آیا محصولات  و یا خدمات  آنان یک برند شناخته شده است یا خیر ؟ بازخورد ها در رابطه با برندشان چگونه بوده است ؟

برند چیست؟

به بیان ساده، برند چیزی است که مخاطبان شما درباره شما می‌گویند. تصویری که مشتریان با شنیدن نام  شما در ذهنشان تصور میکنند، برند شما است. به‌عبارت‌دیگر برند شما به واسطه ی درک کلی مشتری‌ از کسب‌وکار شما تعریف می‌شود. در واقع برند احساس و ادراکی است که درباره یک محصول،خدمت، ایده،  فرد و یا یک سازمان در ذهن کاربران و مصرف کنندگان شکل میگیرد. ب
رای ارائه یک برداشت  دقیق و درست از مفهوم برند میتوان به تعریف زیر اشاره کرد:  برند یعنی یک نام، عبارت، نشانه یا علامت یا ترکیبی از اینها که با هدف متمایز کردن یک کالا یا خدمت از سایر کالاها و خدمات یک فروشنده یا برای ایجاد تمایز میان کالا و خدمت یک فروشنده با کالا و خدمات سایر فروشندگان به کار گرفته شود.

برندینگ چیست؟

برندینگ یکی از مهمترین جنبه های هر کسب و کار است. اما برندینگ به چه معناست و چگونه بر روی کسب و کار شما تاثیر می گذارد؟
برندینگ تمام روش هایی است که شما تصویری از محصول، خدمت و یا شرکتتان را در ذهن و چشم مخاطبانتان و یا مشتریان ایجاد می کنید.
در بازاررقابت، رقبای شما محصولات یا خدماتی مشابه  محصولات و خدمات سازمان شما ارائه میدهند، پس شما به عنوان صاحب کسب و کار باید  بتوانید به مخاطبان خود نشان دهید  سازمان شما محصولات یا خدماتی متمایز ارائه میدهد و برای اینکه بتوان محصولی را متمایز نشان داد باید به آن هویت بدهیم.  برای هویت بخشیدن به  محصول از مواردی مانند نام، نماد یا لوگو یا رنگ‌های ویژه استفاده میکنیم در این راستا  تمام سعی  و هدف ما این است که به محصولمان شخصیت بدهیم و در ذهن مشتری جایگاه ویژه‌ای برای محصول ایجاد کنیم.
به فرآیند ایجاد و تقویت برداشت مثبت نسبت به شرکت و محصولات یا خدمات آن شرکت در ذهن مخاطب «برندینگ» گفته می شود. برندینگ یک استراتژی است که شرکت‌های مختلف آن را با هدف کمک به مردم در جهت شناسایی سریع محصولات و سازمان خود و دادن دلیلی به آن‌ها برای انتخاب محصولشان (در رقابت با رقبا) تدوین می‌کنند.


چرا برندینگ آنلاین امروزه اهمیت زیادی دارد؟

 

در دنیای کسب وکار امروزی هر شخص تمایل به همکاری با افراد بیشتری دارد. همین امر اهمیت تمرکز بر ایجاد یک نام تجاری موفق را بیش از قبل نشان می‌دهد. در اکثر مواقع هر شخص به افرادی که شناخت کافی از آن‌ها دارد بیشتر اعتماد می‌کند. از این رو هر فرد به کسانی که با آن‌ها در ارتباط است اعتماد داشته و دوست دارد در تجارت خود نیز با همین افراد معتمد در ارتباط باشد. در ادامه نکات مهمی را در ارتباط با برندینگ آنلاین می‌بینیم:

  • برندینگ آنلاین نشانگر وجهه ما به عنوان یک کارآفرین یا صاحب کسب و کار است.
  • برندینگ آنلاین فرصت‌هایی را برای پذیرش برند فراهم کرده و به رشد آن کمک می‌کند.
  • برندینگ آنلاین سبب افزایش اعتبار و اعتماد به یک برند می‌شود. جلب اعتماد مهمترین بخش فروش است که سبب بهبود چشم‌انداز شرکت و جذب مشتریان بیشتر می‌شود که به تبع آن سود بیشتری در پی خواهد داشت.

گام اول : طراحی منحصر به فرد وبلاگ

 

کلید به یاد ماندنی بودن یک وبلاگ، طراحی منحصر به فرد آن است. البته برای موفقیت برندینگ آنلاین خود لازم است علاوه بر طراحی منحصر به فرد وبلاگ، توانایی خود را در انتقال پیام برندتان تقویت کنید زیرا طراحی منحصر به فرد تنها یک جلوه‌ی بصری ایجاد می‌کند.


شناخت برند



گام دوم : طراحی لوگوی مناسب

 

به خاطر داشته باشید که پس از شناخته شدن برند شما لوگو نقش موثری در برندینگ آنلاین شما خواهد داشت. اما سعی کنید لوگویی که انتخاب می‌کنید زیاد فانتزی نباشد.

 

گام سوم : برای برند خود شعار تعیین کنید

 

شعار هر برند معمولا بر اساس اهداف آن تعیین می‌شود. کسی که برای اولین بار وارد سایت یا وبلاگ شما می‌شود از روی شعار برند شما متوجه اهداف و کارهای دقیق شما می‌شود.

 

محبوبیت برند

 

پس از به رسمیت شناخته شدن و پذیرش یک برند توسط مردم نوبت محبوبیت آن می‌رسد. بهترین راه برای محبوبیت آن نیز برقراری ارتباط شخصی با مخاطبان است.

 

گام چهارم : ایجاد صفحه درباره‌ی من 

 

این صفحه به شما کمک می‌کند تا اطلاعات مختصری از خودتان را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید. در حالت ایده‌آل بهتر است که مخاطبان به محض ورود به سایت شما وارد این صفحه شده و مختصری از شرح حال شما را مطالعه کنند.

 

گام پنجم : لینک به سایر رسانه‌های اجتماعی 

 

به یاد داشته باشید که رسانه‌های اجتماعی تاثیر به سزایی در محبوبیت برند شما خواهند داشت. هر چند توییتر و فیس‌بوک مهمترین شبکه‌های اجتماعی برای رشد برندها هستند، اما سعی کنید اکانت لینکدین و گوگل پلاس خود را نیز فعال نگه دارید.

 

گام ششم : انتشار ویدئو و پادکست به صورت آنلاین

 

تولید محتوای خوب یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش مخاطبان است. ویدئو و پادکست از جمله پرطرفدارترین نوع محتوایی هستند که می‌توانند توسط برندها منتشر شوند. این نوع محتوا می‌تواند مخاطبان بیشتری را به سمت استفاده از برند جذب کند.

 

ایجاد اعتماد و اعتبار برای برند

 

مسئله مهمی که پس از شناخته شدن برندها وجود دارد جلب اعتماد و اعتبار است. ممکن است برند شما جالب‌ترین برند موجود در بازار باشد اما تا زمانی که مردم به خرید از آن رغبتی نشان ندهند نمی‌تواند فروش بیشتری داشته باشد.

 

گام هفتم : تولید محتوای منحصر به فرد و گیرا

 

همانگونه که در بخش قبل نیز ذکر شد تولید محتوا نقش موثری در توسعه برند شما خواهد داشت. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که محتوای منحصر به فرد به معنای عجیب بودن آن نیست. یک محتوای ساده که به پاسخ سوالات می‌پردازد نیز می‌تواند به عنوان یک محتوای خوب و قانع‌کننده مخاطبان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

 

گام هشتم : داشتن محتواهای پیشنهادی رایگان و منحصربه فرد به شکل اختیاری

 

محتواهایی که بر روی سایت برند شما قرار می‌گیرند باید بر روی اهداف اصلی شرکت شما تمرکز کنند. بدون یک محتوای خوب نمی‌توان در برندینگ آنلاین موفق بود. به منظور اعتماد بیشتر کاربران و تهیه لیست ایمیل مشتریان خود می‌توانید محتواهای پیشنهادی رایگانی را در حوزه‌ای خاص در ازای دریافت ایمیل بازدیدکنندگان سایت خود در اختیارشان قرار دهید.

 

گام نهم : خودتان باشید

 

برای موفقیت بیشتر در کسب و کار خود لازم است قبل از برندینگ آنلاین آن برای خودتان برند شخصی ایجاد کنید. این کار سبب می‌شود که به درستی شناخته شوید و افراد بتوانند به راحتی به شما اعتماد کنند. پس از آغاز به کار برند خود نیز سعی کنید هرگز تقلید نکنید و خودتان باشید.



برند سازی چیست؟

برای ساخت یک تصویر ذهنی موفق در ذهن مردم و مشتریان، باید در موارد مختلفی عملکرد سازمان را بررسی کرده و مورد ارزیابی قرار دهید، بنابراین، تنها در مدت‌زمان کوتاه و چندروزه نمی‌توان به یک برند موفق رسید. شما باید برای برندینگ خود یک استراتژی داشته باشید. استراتژی برندینگ، یک برنامه‌ریزی طولانی‌مدت برای دستیابی به یک برند موفق در راستای رسیدن به اهداف مشخص و از پیش تعیین‌شده است که درنهایت برند سازی را برای سازمان به ارمغان می آورد.


تفاوت برندسازی و برندینگ

در ارتباط با مفهوم برندینگ،خطای رایجی وجود دارد. اکثر افراد مفهوم برندیگ و برند سازی را یکسان تلقی میکنند وتعریفی مشابه برای هردوی آنها ارائه میدهنددر حالی که حقیقت ماجرا چیز دیگری بوده و برندینگ(branding) با برند سازی(brand building) متفاوت است.
برندینگ به معنای اقدامات و عملیاتی است که یک سازمان انجام میدهد  تا برندی خلق شود. اما همیشه  عملیات برندینگ  منجر به ساخت یک برند نمی‌شود. برندسازی تمامی ابعاد و جنبه‌های خلق یک هویت تجاری و فردی را شامل میشود در واقع  برندسازی نه تنها باعث دیده شدن، شنیده شدن و  آگاهی از برند
در نزد مشتری خواهد بود ، بلکه موجب ایجاد هویت و ارزش در برند نیز خواهد شد.در واقع با انجام عملیات برندینگ، برند خلق  میشود و با صرف زمان و منابع بسیار برند سازمان ساخته میشود.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده