برندینگ کسب و کارهای اینترنتی




منظور از برندینگ کسب و کارهای اینترنتی چیست؟ یکی از اقدامات مهمی که می‌بایست در فاز راه‌بری و بهره‌برداری از کسب و کارتان انجام دهید برندینگ است. حتما تا کنون نام برندهای مطرح در حوزه‌های مختلف را شنیده‌اید. شاید خودتان مشتری همیشگی یک یا تعدادی از آن‌ها باشید. باید تمام تلاشتان برای تبدیل کسب و کار اینترنتی خود به یک برند در حوزه تخصصیتان را به کار گیرید. اما برند چیست؟ برند تصویر محصول یا خدمات شما در ذهن مشتریان است. برند به این معنی است که وقتی یکی از مشتریان شما نام تجاریتان را می‌شنود یا جایی می‌بیند چه چیزی در ذهن او نقش می‌بندد؟ آیا تصاویری پر از اتفاقات و تجربه‌های خوب یا برعکس؟!

ممکن است خود شما تا کنون از بسیاری کسب و کارهای اینترنتی استفاده کرده و خریدهایی را انجام داده باشید. چه تجربه‌ای داشته‌اید؟ آیا ارسال کالا به موقع انجام گرفت؟ آیا کیفیت کالا خوب بود؟ آیا پشتیبانی خوبی از شما به عمل آمد؟ و احتمالا چند سوال دیگر. پاسخ همه این سوالات باعث می‌شود که تصویری از آن کسب و کار در ذهن شما شکل گرفته باشد. یا از آن راضی هستید و آن را به همه توصیه می‌کنید، یا از آن راضی نیستید و سعی می‌کنید دوستانتان را از استفاده از آن منصرف کنید. این قدرت برند است. اگر برند قوی داشته باشید همه مشتریانتان به نوعی برای شما بازاریابی می‌کنند و به رایگان تبلیغتان را می‌کنند. و اگر خلاف این باشد آن‌ها تمام تلاششان را می‌کنند تا کسی از شما خرید نکند.
باید برای ساخت برند قبل از هر چیز مشتریان خود را بشناسید. نیازهای آن‌ها را بدانید و با توجه به علایق و سلایق آن‌ها عمل کنید. باید تمرکزتان را روی بازار هدف خودتان بگذارید. محصولات و خدماتتان را تنها برای کسانی که مشتری آن‌ها هستند پررنگ کنید. به طور مثال اگر شما در سایتتان به صورت تخصصی لوازم‌التحریر می‌فروشید روی تمایزتان با وب‌سایتی که در کنار لواز‌التحریر تمام چیزهای دیگر را نیز به فروش می‌رساند فکر کنید. شاید اجناس رقیبتان کامل نباشد یا حتی کالاهای تقلبی و نامرغوب را عرضه می‌کند. با تمرکز روی این نکات حساس می‌توانید اعتبار خوبی به برند خود داده و مشتریان را به خود وفادار سازید. پس علاوه بر شناخت بازار و مشتریان نیازمند این هستید که رقبای خود را نیز با دقت بررسی کرده و شناخت کاملی از آن‌ها به دست آورید.
اینکه نظر مشتریان در رابطه با برند شما در مقایسه با رقبایتان چیست را جایگاه‌سازی می‌نماند. در مثال بالا شما جایگاهی که نشان دهنده کیفیت و اصالت کالای شما نسبت به رقیبتان است را برای برندتان ساخته‌اید. موارد مربوط به جایگاه‌سازی را علاوه بر اینکه باید به مشتریانتان یادآوری کنید می‌بایست در داخل مجموعه خود نیز نهادینه کنید. در مثال ذکر شده شما می‌بایست این نکته که در کسب و کار شما کیفیت و اصالت لوازم التحریر اولویت اول را دارد را به صورت شعارهایی درآوده و در سازمانتان در معرض دید قراردهید. این کار باعث می‌شود تا تمام کارکنان شما این اصل را به طور کامل درک کنند و تمام اعمال و رفتارهای خود سعی کنند آن را در نظر داشته باشند.


چرا باید سایت خود را برند کنیم؟

فرض کنید شما در شهر اصفهان زندگی می‌کنید و بعد از سفارش طراحی سایت در اصفهان قصد دارید کار خود را به‌صورت جدی آغاز کنید. هزینه هایی برای تبلیغات سایت‌ها وجود دارد که هرچه بیشتر پیشرفت کنید این هزینه گاها بیشتر هم می‌شود.
برای اینکه شما بتوانید از سرتاسر کشور مخاطب جذب کرده و محصول و خدمات خود را به تمام مردم بفروشید باید شناخته شده باشید.
در فضای کسب‌و‌کار اینترنتی اهمیتی ندارد شما در اصفهان باشید یا مشهد، اگر خدمات شما عالی باشد می‌توانید انتظار کسب درآمد خوبی را داشته باشید.
به خاطر همین موضوع است که اگر وب‌سایت شما به یک برند معتبر تبدیل شود، در بین مردم شناخته تر شده و مخاطب بیشتر با شما تعامل پیدا می‌کند.

چگونه سایت خود را برند کنیم؟

راه‌های مختلفی برای برند شدن کسب‌و‌کار اینترنتی شما وجود دارد. یکی از بهترین کارها تولید محتواست. به خوبی می دانید برای اینکه تبدیل به یک برند شوید ابتدا باید مخاطب داشته باشید و بهترین راه برای جذب مخاطب در سایت‌های اینترنتی تولید محتوا است.
برای تولید محتوا هم خودتان می‌توانید دست به کار شوید یا اگر با این حوزه و الگوریتم های گوگل آشنا نیستید می‌توانید سفارش تولید محتوا را به شرکت‌هایی که در این زمینه مشغول به کار هستند بسپارید.
در مرحله بعدی شما نیاز به یک سایت مناسب دارید. سایتی که بتوانید با استفاده از آن اطلاعات مخاطبان خود را دریافت کرده و روش هایی همانند ایمیل مارکتینگ ، مدام با کاربرانتان در ارتباط باشید. این کار باعث می‌شود تا در ذهن مخاطبان خود نقش ببندید
داشتن یک هویت بصری مناسب مرحله ی بعدی است که کمی مفصل تر است

چرا برای برند شدن نیاز به هویت بصری داریم

در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که هویت بصری همانند لباسی است که در تن کسب‌و‌کار شما است. چه می‌شود اگر کسب‌و‌کار شما لباس مناسبی را نداشته باشد؟
درواقع مخاطبی که کسب‌و‌کار شما را می بیند باید با تصوری زیبا آن را به یاد بیاورد.هویت بصری این کار را برای شما انجام می‌دهد.
در راس هویت بصری لوگو قرار دارد ، داشتن یک لوگو مهم‌تر از آن چیزی است که بسیاری از افراد تصور می‌کنند. بیش از ۷۰ درصد تبلیغات شما در حوزه برندینگ روی لوگوی شما انجام خواهد شد پس بهتر است یک لوگوی مناسب برای کار خود داشته باشید.
طراحی لوگو مناسب و حرفه‌ای ، باید توسط افرادی باشد که سال‌ها در این زمینه تجربه داشته‌اند و می‌توانند لوگویی را برای شما طراحی کنند که قابلیت برند شدن را داشته باشد.
البته هویت بصری بخش‌های دیگر را نیز دربر می‌گیرد همانند ، انتخاب شعار مناسب ، طراحی ست اداری و ... 09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده