تعریف برند شخصی(فروش برند)




پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی چیست؟

برندسازی، درواقع، یک “قدرت نرم” است. همانند اصول برندسازی محصول، برندسازی اشخاص هم بسیار مهم است. همه ما می دانیم این که صرفاً مدرک تحصیلی، تجربه یا عناوین شغلی می‌توانند موجب موفقیت فرد شوند، تصور درستی از بازار کار نیست. خواه‌ناخواه برندسازی و قدرت نرم بر همه ابعاد زندگی روزمره‌مان تأثیرگذار است؛ زیرا در محیط کاری و تخصصی بسیار مهم می‌شود، که دیگران راجع به ما و توانمندی ما چه فکر می‌کنند. برند مجموعه‌ای از تعریف‌ها و خاطرات مشتریان و اطرافیان از شماست که نوع نگاه اطرافیان درباره شما را شکل می‌دهد. درواقع برند مجموعه ویژگی‌های منحصربه‌فرد است که به کسب‌وکار و روابط آن با جامعه معنا می‌دهد.

تاریخچه پرسونال برندینگ

    

برای اولین بار مبحث پرسونال برندینگ در کتاب "بیاندیشید و ثروتمند شوید" نوشته نویسنده معروف آمریکایی آقای Napoleon Hill در سال 1937 میلادی به میان آورده شد. ایده این مبحث سال ها بعد در کتاب دیگری به نام Positioning: The Battle for Your Mind توسط Ai Ries و Jack Trout مورد بررسی قرار گرفت. در بخشی از این کتاب گفته شده که ما میتوانیم با کمک استراتژیهای تثبیت موقعیت تجاری، کسبوکارمان را رونق دهیم. دقیقاً منظور از این استراتژی، کار روی پرسونال برندینگ است.

    

اما اولین بار در سال 1997 بود که واژه "برندسازی شخصی" توسط آقای تام پیترز در مقالهای به نام "برند خودتان باشید" به کار برده شد. در این مقاله به نکات خاصی از این مبحث اشاره شد و زوایای جدیدی از بازاریابی مدرن معرفی شد. به عقیده کارشناسان در این زمینه، برندسازی شخصی ارتباط بسیار تنگاتنگی با بازاریابی اینترنتی دارد. درواقع باید اینطور گفت که به یمن وجود اینترنت و بازاریابیهای آنلاین، نرخ پیشرفت و توسعه پرسونال برندینگ نیز به مقدار چشم گیری افزایش یافت.



چند نکته برای توسعه برندسازی شخصی شما :

 1- متوجه شوید که شما چه کسی هستید

برای ساختن یک برند شخصی که دقیقاً هویت شخصی و حرفه‌ای شما را منعکس کند، ابتدا باید بدانید که شما چه کسی هستید. درونگرا باشید و لیستی از نقاط قوت و ضعف شخصی خود تهیه کنید. 

 2- آن‌چه را که می خواهید با آن شناخته شوید تعیین کنید

برند شخصی شما بیش از بازتاب کسی است که امروز هستید؛ این نقشه راه است که به کجا می خواهید بروید. علاوه بر درک مهارت‌های وجودی و شایستگی‌ها، دکتر گِرش پیشنهاد می‌کند نقاط قوت و ضعف خود را ارزیابی کنید، زیرا آن‌ها مربوط به صنعت یا حرفه‌ای هستند که می‌خواهید در آن قدم بگذارید.

3- مخاطب خود را تعریف کنید.

قبل از شروع به ساختن برند شخصی خود، باید تعیین کنید که به چه کسی می خواهید برسید. آیا رهبران فکری صنایع هستند؟ فردی در یک شرکت خاص؟ منابع انسانی شرکت‌ها؟ هرچه زودتر مخاطبتان را تعریف کنید، ترسیم داستان شما آسانتر خواهد بود

 4- در زمینه صنعت مورد علاقه خود تحقیق کنید و از متخصصان پیروی کنید.

هنگامی که برای بدست آوردن شغل مورد نظر خود برنامه‌ریزی می‌کنید، دکتر گِرش توصیه می‌کند تحقیقات متخصصان مربوط به آن نقش ها را گردآوری کنید.

 5- از مصاحبه‌ها کمک بگیرید.

زمانی که شروع به تشکیل لیستی از شرکت‌هایی که مایل به همکاری با آن‌ها هستید و رهبران صنعتی‌ تحسین شده، می‌کنید، در نظر داشته باشید با این متخصصان تماس بگیرید و درخواست یک مصاحبه داشته باشید.

 6- یک معرفی کوتاه را آماده کنید.

همانطور که شروع به مفهوم‌سازی برند شخصی خود می‌کنید ، مدتی را برای ساخت یک معرفی کوتاه زمان بگذارید – یک معرفی 30 تا 60 ثانیه‌ای درباره اینکه شما چه کسی هستید. مهم نیست در رویداد صنفی (شبکه سازی) شرکت می‌کنید، یا یک مهمانی غیررسمی، تهیه یک معرفی کوتاه باعث می‌شود بتوانید به‌طور خلاصه توصیف کنید که چه کاری انجام می‌دهید و در حرفه خود به کجا می‌خواهید (یا دوست دارید) برسید.


6 نگاه استراتژیک جهت رشد برندسازی شخصی تان

1-چگونه برای برند شخصی خود چشم‌انداز یا vision تعیین کنیم؟

می‌دانیم برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار و ایجاد یک برند باید vision  و mission تهیه کنیم. ایجاد برند شخصی هم در این زمینه مشابه برند کسب‌وکار است.
برای برندسازی شخصی باید ابتدا خود را به‌درستی بشناسید و همچنین شخصیت هدفتان (آن شخصیتی که می‌خواهید باشید) را هم مشخص کنید. این دو مرحله چارچوب برنامه‌ای برای زندگی شخصی و رشد حرفه‌ای شما فراهم می‌کند.
ما نمی‌توانیم تمام جنبه‌های زندگی خود را پیش‌بینی کنیم، اما تهیه چشم‌انداز بلندمدت و هدف برای زندگی حرفه‌ای به ما کمک می‌کند به‌طور مستمر برند شخصی خود را رشد دهیم.

2-متمایز باشید

قانون اساسی برندسازی،”متمایز بودن” است و هیچ برندی در دنیا با کپی کردن به برند قوی‌ای تبدیل نشده است. باید هویت حرفه‌ای‌تان را بر اساس چیزی بنا کنید که در مورد شخص شما صدق می‌کند. برای این کار باید بدانید جنبه تمایز شما و توانایی‌های متمایز شما نسبت به بقیه چیست و روی آن‌ها بیشتر سرمایه‌گذاری کنید.
آن چیزی که شما را از رقیبانتان متمایز می‌کند، ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودتان است. پس سعی کنید از کپی کردن ترفند و یا تکرار روش‌هایی که به اسم افراد دیگر ثبت‌شده است، دوری‌کنید.

3- از تحلیل نقاط قوت-ضعف، فرصت- تهدید (SWOT) در پرسونال برندینگ استفاده کنید.

این کار کمک می‌کند روی نقاط قوت خود تمرکز کنید، سعی کنید نقاط ضعف خود را برطرف کنید و همچنین از فرصت‌های موجود در مسیر حرفه‌ای خود بیشترین استفاده را ببرید.

4-خودتان باشید

استراتژی برند شخصی شما باید ازآنچه هستید نشات بگیرد. استفاده از عناوین و جایگاه‌های تقلبی در برندسازی در بلندمدت جوابگو نخواهد بود.
ویژگی‌های اصلی استراتژی برند شخصی چهار مورد زیر است:
  1. تمایز: کپی کردن، از شما یک بازیگر درجه‌دو می‌سازد.
  2. تمرکز: سعی کنید استراتژی برند شخصی خود را در یک عبارت خلاصه کنید.
  3. اعتبار و قانونی بودن: استراتژی برند شخصی شما باید بر اساس آنچه شما هستید و دارایی‌ها و تجربیات شما تعریف شود و صرفاً چیزی را می‌توانید ادعا کنید که واقعیت داشته باشد.
  4. جذابیت در بازار: استراتژی خود را طوری در نظر بگیرید که در بازار خریدار داشته باشد. به عبارتی بر توانایی‌ها و مهارت‌هایی تمرکز کنید که کاربردی و نیاز بازار باشد.

5-چگونه در پرسونال برندینگ مخاطبین خود را بیابیم؟

بعد از تهیه چشم‌انداز پرسونال برندینگ، همانند محصول که برای فروش آن نیاز به شناخت بازار مشتریان دارید، برای پرسونال برندینگ هم نیاز به شناخت مخاطبین خود دارید. در واقع در پرسونال برندینگ تخصص و مهارت‌های خود را به مدیران عرضه می کنید و یا اگر خود در سمت مدیریت هستید، به جامعه مشتریان ارائه می‌دهید.
سعی کنید انگیزه افراد (مدیران یا مشتریان پروژه‌ها و محصولات شما)، در همکاری با شما را متوجه شوید. دانستن اهداف و انگیزه‌ها فرصت‌های خوبی در اختیارتان خواهد گذاشت. در این صورت می‌توانید برای رشد و پیشرفت خود مهارت‌هایی را در همین راستا به دست آورید و یا در رزومه و توضیحات خود به توانایی‌های مربوط خود اشاره‌ کنید.

6-از برند شخصی خود محافظت کنید.

هر چقدر برند شخصی خود را قوی‌تر کنید و در حوزه تخصصی خودتان بیشتر شناخته شوید، بیشتر نیاز به مراقبت از برند و توجه به اخبارها خواهید داشت. افرادی که به دنبال متخصصینی مانند شما می‌گردند، با جستجوی نام شما در اینترنت، سعی می‌کنند اطلاعاتی از شما کسب کنند. به همین دلیل باید محتوایی را که مشتریان و جامعه هدف شما می‌خوانند، را بررسی و کنترل کنید. 09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده