تعریف آگاهی از برند،فروش برند




آگاهی از برند یکی از نکاتی است که شاید بیشتر نام‌های تجاری معروف و محبوب دنیا به خوبی با آن آشنا هستند و برندهای تازه کار به دنبال رسیدن به آن هستند. هنگامی که استراتژی بازاریابی خود را در کنار یکدیگر قرار می‌دهید، به احتمال زیاد نتیجه آن چیزی جز بستن قرارداد و رساندن شرکت به موفقیت نیست. اما نباید فراموش کنیم که بازاریابی همیشه این نتایج فوری را به ما نمی‌دهد.
گاهی شما به عنوان بازاریاب باید بازی طولانی مدتی را  اجرا کنید تا مشتریان دلخواه خود را به دست بیاورید. در واقع شما باید نام تجاری و برند خود را به مخاطبان مورد نظر معرفی کنید، با مشتریان رابطه جدید ایجاد کنید و سپس در نهایت برنامه فروش خود را ببندید. همه این موارد در قالب آگاهی از برند آغاز می‌شود.
با وجود این که در مطالب قبل سعی کردیم که به سؤال برند چیست پاسخ دهیم، به نظر می‌رسد که مسئله آگاهی از نام تجاری و پاسخ دادن به سؤال آگاهی از برند چیست؟ کمی پیچیده باشد، اما در این مطلب از زوایای مختلف به آن خواهیم پرداخت.



تعریف آگاهی از برند

آگاهی از برند یا آگاهی از نام تجاری به صورت یک تعریف ساده خلاصه می‌شود، اما رسیدن به مفهوم آن کمی سخت به نظر می­رسد. آگاهی از برند دانش و اطلاعاتی است که مشتریان در مورد برند و نام تجاری مورد نظر خود دارند. در واقع هنگامی که مشتریان نام تجاری شما یا هر شرکت دیگری را می‌شنوند، باید بدانند که شرکت مورد نظر چه چیزی را می‌فروشد و چه ارزش‌هایی را نشان می‌دهد.
به عنوان مثال، اگر نام تجاری و برند «SAMSUNG» را می‌شنوید، احتمالاً بلافاصله به کالاهای خانگی، گوشی‌های هوشمند، ابزارهای دیجیتال و تکنولوژی‌های جدید در حوزه الکترونیک و با قیمت‌های مقرون به صرفه فکر می‌کنید. اگر نام برندی مانند ZARA را بشنوید، به احتمال زیاد به سراغ پوشاک و لباس‌های مربوط به آن‌ها خواهید رفت که به عنوان یک برند معروف در بازار شناخته می‌شود.
در هر دو مورد بالا، این ارتباطات نقش مثبتی دارند و به احتمال زیاد توصیف مشخص و کاملاً واضح از حوزه فعالیت برند و نحوه فروش محصولات مختلف آنها را ارائه می‌دهد. هدف شما یا هر بازاریاب دیگری در جریان آگاهی از برند باید به دست آوردن مخاطب هدف و جلب توجه آنهاست. این برنامه‌ریزی باید بتواند ارتباط مثبتی بین کسب­وکار شما و مشتری به وجود بیاورد و بتواند ارتباطی مانند برندهای بالا ایجاد کند.


افزایش آگاهی از برند

افزایش آگاهی از برند مانند هر جنبه دیگری از کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات شما، به استراتژی دقیق نیاز دارد. برای شروع، ارائه بهترین محصول و بهترین خدمات ممکن نیاز اولیه شماست. مهم نیست که مشتریان اصلی و فعلی شما تا چه اندازه کوچک هستند، اما می‌توانید از آنها برای معرفی و انتشار برند خود استفاده کنید. مطمئن شوید که آنها این برند را به خوبی پخش می‌کنند و برای معرفی آن کم نمی‌گذارند.
در گام دوم می‌توانید با کمک کلمات و عبارات مختلف برند تجاری خود را بیشتر معرفی کنید. ایجاد محتوای ارزشمند برای مخاطبان هدف و یا کارهای خوبی که در جامعه و برای افراد مختلف می‌توانید انجام دهید مواردی دیگری هستند که آگاهی از برند شما را افزایش می‌دهند. کمک کردن به یک موسسه خیریه یا کمک در قالب‌های مختلف برای یک گروه انسان دوستانه می‌تواند ارزش شما را نشان دهد.
تبلیغات آثار خوبی بر معرفی برند و نام تجاری شما دارد. راهکارهای مختلفی را برای شخصی سازی نام تجاری خود پیدا کنید و سعی کنید مردم را با داستان‌های شخصی به سمت خود بکشانید. حتی اگر شخص واقعی برای ایجاد یک داستان یا برنامه در دسترس شما نیست، می‌توانید به سراغ یک فرد محبوب بروید و از محبوبیت او استفاده کنید. به عنوان مثال داستان خوب شامل مواردی می‌شود که چگونه نام تجاری شما به یک شخص کمک کرد تا به اهداف خود برسد، یا وضعیت زندگی شخصی خود را بهبود ببخشند یا اینکه چگونه توانایی بالقوه یک فرد را کشف کرده‌اید.
مردم ارزش‌های برند شما را با کمک داستان‌ها و روایت‌ها بهتر از هر نسخه بازاریابی درک می‌کنند.
گام نهایی شما استفاده از فرصت بهینه‌سازی وب سایت برای موتورهای جستجو یا همان SEO برای بالا بردن آگاهی از برند است. ایجاد مسابقه در شبکه‌های اجتماعی، استفاده از فرصت‌های مختلف برای خوشحال کردن مشتریان و استفاده از سایر راهکارهای سئو می‌تواند شما را در بازاریابی دیجیتالی تقویت کند و از این طریق میزان آگاهی از نام تجاری خود را در بین افراد آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید.

اندازه گیری آگاهی از برند

همانند هر کمپین تبلیغاتی دیگری، امکان اندازه گیری آگاهی از برند با روشهای مختلف وجود دارد. این اندازه‌گیری‌ها به شما کمک می‌کند که نتایج تلاش‌های خود را بررسی کنید و ببینید که تا چه اندازه موفق بوده‌اید. گام اولیه برای شروع این بررسی، جستجوی کلمات کلیدی و کلید واژه‌های مربوط به برند شماست. برای این کار می‌توانید از همان قسمت جستجوی گوگل یا از سایر ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنید. عنوان مثال اگر در حوزه تولید کفش ورزشی فعالیت می‌کنید، جستجوی کلیدواژه کفش ورزشی باید بتواند شما را در موتورهای جستجو مانند گوگل نشان دهد.
یکی دیگر از راهکارهای اندازه‌گیری آگاهی از برند این است که میزان ترافیک مستقیم به دست آمده به کسب­‌وکار آنلاین خود را بررسی کنید. هر کسی ممکن است از طریق جستجوی ارگانیک یا با استفاده از لینک‌ها در شبکه‌های اجتماعی به سایت شما برسد. با این حال، تنها کسانی که آدرس اینترنتی یا همان URL سایت شما را تایپ می‌کنند، کسانی هستند که قبلاً مشتری شما بوده و به اندازه کافی نام تجاری شما را می‌شناسند.
به تعداد ترافیک‌های مستقیم جذب شده به وبسایت خود نگاه کنید و ببینید که آیا تعداد آنها بعد از شروع کمپین تبلیغاتی افزایش داشته است یا خیر؟ اگر مشتریان قبلی شما در بین این افراد حضور دارند و توانسته‌اید که به تعداد آنها اضافه کنید، این یعنی شما مسیر درستی را طی می‌کند. توجه به شبکه‌های اجتماعی و نرخ تعامل (Engagement Rate) در آن‌ها، تعداد فالوورها، تعداد لایک‌ها، تعداد ری‌توییت‌ها و همچنین تعداد اشتراک مطالب می‌تواند نشان دهد که کمپین اطلاع رسانی برند شما در حال کار و فعالیت است.
در نهایت، ساده‌ترین و شاید بهترین راهکار برای اندازه‌گیری میزان آگاهی از برند شما، انجام یک نظرسنجی است. به احتمال زیاد در این مورد مجبور به پرداخت هزینه است، زیرا نیاز دارید که از توانایی سایر سایت‌ها هم استفاده کنید. این نظرسنجی می‌تواند در قالب به پرسش چند سؤال ساده صورت گیرد که در سایت‌های پولی یا در خبرنامه‌ها قرار می‌دهید. طبیعتاً اگر میزان آگاهی از برند شما بالا باشد، پاسخ مثبت بیشتری در جریان این نظرسنجی دریافت خواهید کرد.


09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده