برندینگ آنلاین برای سایت های (B2B)





نکات کلیدی و مهم در برندینگ آنلاین برای سایت های (B2B)

برندینگ آنلاین تنها مختص به شرکت های B2C نیست. در دنیای امروز آنلاین برندینگ یک امر ضروری برای تمامی کسب وکارهاست.

امروزه در عصر دیجیتال، شرکت­ های پیشرو B2B که قطعا برندینگ موفقی از طریق بازاریابی آفلاین کسب کرده اند تمرکزشان را بر فعالیتهای بازاریابی اینترنتی متمرکزتر نموده اند تا با حضوری پررنگ در فضای اینترنتی بتوانند همانند قبل در صنف و صنعت خود پیشرو باشند، و این یعنی همان “برندینگ آنلاین”.
امروزه کسب و کارها در هر اندازه ­ای در حال تولید محتوا، تعریف ارکان برند و بازگو کردن داستان برند در وبسایت خود هستند. هرچند اینگونه فعالیت های بازاریابی اینترنتی برای شرکت های B2B می­تواند طاقت فرسا به نظر برسد، در ادامه چند تاکتیک و نکته برای توسعه سایت B2B که به برند شما اعتبار ببخشد و تجربه­ ی سایتی ایجاد کند که ارتباط و تعامل با کاربران را تشدید کند و برندسازی دیجیتالی (اینترنتی) را به خوبی مدیریت کند، خواهیم پرداخت.

زمینه­ ی فعالیت برندتان را ارزیابی کنید

یکی از اشتباهاتی که شرکت­ های B2B در برندینگ آنلاین بارها و بارها مرتکب می­شوند فراموش کردن اهمیت انجام تحقیقات داخلی و خارجی، قبل از طراحی مجدد سایت است. کسب و کارها نیاز به تبیین هویت بصری برندشان در بستر وبسایت و فضای مجازی دارند تا از این طریق بتوانند خود را آنگونه که هستند معرفی نمایند. بدین منظور نقاط قوت و ضعف برند و تهدیدها و فرصتهای بازار را در رابطه با برندتان در فضای دیجیتال حتما ارزیابی کنید تا برندینگ آنلاین بهتری داشته باشید.

تحلیل سایت

تحلیل سایت روشی عالی برای درک بهتر جایگاه­ یابی آنلاین رقبای شما است. این نتایج در مورد هرکدام از جنبه­ های برندسازی آنلاین یعنی ساختار سایت، ارکان نمایشی برند، یا محتوای برجسته که باشد، نهایتاً به شما درکی می­دهد که متوجه باشید چه اعضایی از مخاطبان شما انتظار دارند فرصت­های فعلی وبسایت شما که هنوز شکوفا نشده را ببینند و کدامیک می­توانند به صورت چشمگیری بهبود یابند. داشتن این اطلاعات در صندوق مهمات شرکت کلید طوفان مغزی مفید در مورد ایده ­های محتوا و ویژگی­ های وبسایت جدید شما خواهد بود.

تحلیل کلمات کلیدی

رتبه بندی در کلمات کلیدی مورد هدف می­تواند مستقیماً بر سطح ورود کاربران شایسته به سایت شما اثر بگذارد. مهمتر از آن، اینکه رقبای شما چه رتبه بندی­ ای را به کلمات کلیدی می­دهند، می­تواند مستقیماً بر فعالیت بازاریابی اینترنتی شما اثر بگذارد. خوشبختانه، عرضه­ ی عمده­ ای برای ابزارهای طرف سوم مانند SEM (بازاریابی از طریق موتور های جستجو) وجود دارد که شما را قادر میسازد تا در مورد جایگاه یابی کلمات کلیدی سایت رقبای خود، ترافیک ارجاعی به متخصصان و معیارهای کلیدی مفید دیگر، تحقیق کنید.
فهمیدن و درک این اطلاعات در هنگام تصمیم­ گیری در مورد ویژگی­ ها، ساختار سایت و تلاش ­های بازاریابی اینترنتی برنامه ریزی شده برای توسعه  وبسایت جدیدکسب و کارB2B شما بسیار مفید خواهد بود.

نیاز گروه مخاطبان آنلاین برند خود را پوشش دهید

وقتی صحبت از گروه مخاطبان آنلاین برند میشود مشتریان B2B در رده متفاوتی قرار می ­گیرند. برخی از آنها کاربران مطلعی ­اند که به دنبال سطح اعتبار بالایی از برندتان هستند، در حالی که سایرین کمتر مطلع بوده و به دنبال آن هستند که به طور کامل از محصول پیشنهاد شده اطلاعات به دست بیاورند. برخلاف گفتگو­های شما، محتوای مبتنی بر خدمت و کاربردی در سایت باید به راحتی قابل دستیابی باشد و نیازمندی­ های کاربران مورد هدفتان را که با سایت شما تعامل دارند را پوشش دهید.

تحلیل­های گوگل

باشاخص های اندازه گیری گوگل آنالیکتیک (Google Analytics) میزان رشد سایت خود را دنبال کنید، این کار شرکت ­ها را قادر می­سازد که به واقع کارکردهای درونی وبسایت خود را بشناسند. استفاده از معیارهای چندگانه برای فیلترکردن داده ­ها، یک راه برای دریافت سریع فعالیت ­های درونی سایتتان است که به وسیله ­ی جستجو و بررسی بازدیدکنندگان آنلاین و بخش بندی جریان رفتار آنها از طریق داشبوردهای تحلیل گوگل فراهم می­شود. کسب بینش از داده­ های سودمند مانند رتبه و میزان برگشت، زمان متوسط خواندن یک صفحه از وبسایت، و تعداد صفحات بیشتر دید شده در یک بازه زمانی مشخص و مقایسه آن با بازه های زمانی قبلی، ارزشیابی دقیقی جهت سنجش رفتارهای مثبت و منفی کاربران وبسایت را ممکن میکند.
فهمیدن این اطلاعات در زمان تحلیل محتوایی که باید حذف یا نگهداری شود، بسیار ارزشمند است. به علاوه، تحلیل گوگل دیدگاهی ایجاد می­کند که نشان می­دهد کدام محتواها از جانب مخاطبان ارزشمند شناخته می­شود و می­تواند بر ساختار سایت، CTA ، بازاریابی اینترنتی، و تخصیص بودجه بیشتر برای تولید محتوا اثرگذار باشد.

ویژگی­ها

وبسایت ­های B2B  باید بتوانند با گروه­های مختلف مخاطبان خود به سادگی تعامل نمایند. از اینرو، ویژگی ­های برند نقش بزرگی را در چگونگی تعامل کاربران در بستر وبسایت و فضای مجازی ایفا می­کند که نشان دهنده اهمیت برندینگ آنلاین می باشد. استفاده از تحلیل رقابتی به عنوان نقطه ­ی قوت، برای اطلاع از اینکه یک ویژگی چگونه نهایتاً کاربران را به سمت جلو در فرایند فروش می­ کشاند به شما کمک می­کند.
موارد زیر را در هنگام توسعه برندسازی آنلاین در نظر بگیرید :

“باما تماس بگیرید”

آیا مخاطب جهانی دارید؟ آیا یک گروه اختصاصی از اعضای توسعه ­ی کسب و کار دارید؟ عبارت “با ما در تماس باشید” روشی عالی برای جذب و ایجاد تعامل با مخاطبان است. این امکان، کاربران را قادر می­سازد که اطلاعات تماس را ارائه دهند و با دو کلیک با مسئول فروش تماس برقرار کنند.

برای شرکت­ هایی که فرآیند فروش پیچیده ­ای دارند فرمی که مخاطب با پر کردن اطلاعاتش در آن از شما درخواست تماس می کند، به شما کمک  می کند تا علاوه بر اینکه اطلاعاتی از مشتریان بالقوه خود به دست می آورید و در کمپین های اینترنتی آینده می توانید آنها را هدف قرار دهید، به فروشندگان شما هم کمک می کند تا با داشتن شناخت نسبی به دست آمده از فرم پر شده توسط مخاطب، با آگاهی بیشتری با او وارد فرایند فروش شوند.
 

اعتبار برند

یکی از اشتباهات اصلی که شرکت­ها در مورد جایگاه­یابی برند مرتکب می­شوند آن است که خود را با استفاده از محصولات تعریف میکنند به جای آنکه از ویژگی های متمایز کننده خود در مقایسه با رقبا صحبت کنند یا حتی در مورد این مسئله که برند شما چگونه نیازهای مشتریان را برآورده می کند که قطعا شامل خدمات پس از فروش نیز می شود.
پس به جای آنکه مستقیما بر روی بستر وبسایت فقط به توضیح محصولاتتان بپردازید بر بیان ویژگی های برندتان تمرکز کنید این نکته خود بخش دیگری از برندینگ آنلاین است.
بیاندیشید که چگونه بینش تعاملی و آموزنده برای برند خود خلق ­کنید؟ داشتن انعطاف پذیری و تصور یکپارچه، که با محتوایی پرمایه همراه است، عواملی هستند که در برندینگ آنلاین باید در نظر گرفت.
در بسیاری از موارد ، قبل از اقدام به خرید، یک مشتری B2B معمولا فایل­ ها یا برخی از اطلاعات برند را با سایر تصمیم گیرندگان در مجموعه خودش به اشتراک می­گذارد، پس بهتر است برای تسریع بخشیدن به فرآیند اشتراک گذاری اطلاعات، محتوای معرفی خدمات و محصولاتتان که المانهای هویت بصری برند شما نیز در آن لحاظ شده، قابلیت اشتراک گذاری از طریق وبسایتتان را داشته باشد مثل کاتالوگ هایی که قابل دانلود یا ایمیل شدن از بستر وبسایت هستند.
 

تعبیه کردن ویدئو در صفحه اصلی وبسایت

آمارهای ویدئو مارکتینگ نشان می دهد، جایگزین کردن یک تصویر با ویدئو در صفحه ­ی اصلی،  گفتگوها را تا ۱۲٫۶۲% افزایش می­دهد. وقتی شما در حال رقابت با رقبا هستید، نیاز دارید که بهترین اقدام را در قبال صفحات سایت خود انجام دهید. بااینکه تصویر کارکنان و تسهیلات قابل قبول است، اما خلق ویدئویی جذاب، فرهنگ برند شما و ارزش پیشنهادی آن را پررنگ می­کند، به اینصورت در هر دو جنبه ی اعتبار بخشی و مصرف محتوا پیشرفت خواهید داشت. از CTA برای به فعالیت وا داشتن کاربران در زمانی که صفحه ­ی اصلی سایت شما را می بینند، استفاده کنید. سهولت دستیابی به ویدیو معارف ه­ای بصری به شرکت شما می­دهد و کاربران را برای اقدامات بیشتر در صفحه برمی ­ا­­نگیزاند. گویی که خریدار در شرکت شما حضور دارد، از طریق ویدئو مارکتینگ و معرفی مزایای برندتان وی را جذب نمایید این عمل به برندینگ آنلاین شما کمک خواهد کرد.

بیان تمایزاتتان در برندینگ آنلاین را فراموش نکنید

۹۰% اطلاعاتی که به مغز منتقل میشود بصری است، و تصویر ۶۰۰۰۰ هزار بار سریعتر از نوشته در مغز پردازش میشود. ۴۰% مردم پاسخگویی بهتری به اطلاعات بصری نسبت به نوشته ­های ساده دارند.
بسیاری از کاربران وقت نمی­گذارند تا کاملاً محتوا و مطالب را بخوانند تا ارزش پیشنهادی برند شما را شناسایی کنند، مگراینکه شما یک منبع فنی یا کمکی برای مخاطبین باشید. از طرفی دیگر محتوای غنی بر اساس ویژگی های برند شما به برجسته کردن مزیت رقابتی شرکت شما کمک می­کند، برای اینکه یک شرکت برند خود را برای اولین بار به صورت آنلاین جایگاه­یابی کند (برندینگ آنلاین را آغاز نماید)، گاهی اوقات اعتبار عمیق ­تری مورد نیاز است. در ادامه چند راهکار آورده شده که شما را در توسعه برندینگ آنلاین کسب وکار B2B یاری می­کند.
  • دسته بندی کل ویژگی های برند برای سهولت در ارائه آن در برندینگ آنلاین

در برندینگ آنلاین کاربران خود را وادار به خواندن پاراگراف به پاراگراف محتوای وبسایت نکنید

اظهارات سریع (گزارشی خلاصه شده از اطلاعات برند شما) از روش­های خوب برای محتوای آنلاین است که به سرعت برند و ارزش پیشنهادی محصول شرکت را به نمایش می­گذارند و به آن اعتبار می­بخشند. بهترین مکان برای این محتوا (که باید دسته بندی شده باشد) صفحه ایست که مخاطب را از طریق سرچ به وبسایت شما می کشاند (معمولا صفحه اصلی وب سایت)، این روشی عالی برای اعتبار بخشی به محتوای فهرست شده در صفحه است و به کاربران برای کند و کاو در سایت شما انگیزه می­دهد. به علاوه، یکی از روشهایی است که کاربران از طریق آن سریع­تر به محتواهای ارزشمند سایت شما دسترسی پیدا می­کنند.

استفاده از صفحات ارزش افزوده

در مواردی که کسب و کارها حجم بالایی از محتوای برند و محصول دارند، نمایش آنکه چه چیزی برند شما را نسبت به سایرین متفاوت کرده است، سخت خواهد بود. اینجا جایی است که “صفحه­ ی ارزش پیشنهادی” می تواند ویژگی های منحصر به فرد برند شما را به راحتی بیان کند. صفحه ارزش پیشنهادی میتواند به دو هدف زیر تحقق بخشد :
  • سرعت بخشیدن به فرآیند کشف وتعامل کاربران با محتواهای اصلی
  • می­تواند به عنوان صفحه ­ی ورودی بازاریابی برای SEM و کمپین ­های شبکه اجتماعی برای اطلاع رسانی سریع و ارتباط دادن کاربران به محتواهای با ارزش، مورد استفاده قرار گیرد.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده