فروش برند،تعریف برند شخصی




وقتی نام برند به گوش شما می خورد به چه چیزی فکر می کنید؟ بی شک به یاد نام محصولات و شرکت های مطرح می افتید، درست است! اما در دنیای پر رقابت امروزی که تمام کسب و کارها در حال پیشی گرفتن از یکدیگر هستند هر چیزی را می توان یک برند در نظر گرفت، حتی شما خود به تنهایی می توانید صاحب نوع شخصی آن باشید.
هر چند اهداف هر فرد متفاوت است و شرایطی که طبق آن به دنبال برند است نیز مشابه نمی باشد اما فرآیند ایجاد نام تجاری و ثبت شرکت اصولاً برای همه یکسان خواهد بود. پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی صرفاً مختص افراد مشهور نیست زیرا نیازی نیست کل مردم شما را بشناسند، همین که بتوانید مهارت ها و توانمندی های خود را به آن ها نشان دهید به گونه ای که شما را قبول داشته باشند کافیست.


با رسیدن به مرحله خودشناسی و خودآگاهی می توانید برند خود را بسازید، از این رو هیچ شرط خاصی وجود ندارد که شما را مانع از این کار کند زیرا مسئله اصلی درک و شناخت درست استعدادها و توانایی هاست. برندینگ شخصی حاکی از این امر است که خود فرد موفقیت خود را رقم می زند، در واقع ماهیت وی در موفقیت یا شکست او دخیل است.
چه شما مدیر عامل یک کمپانی بزرگ باشید چه صاحب یک کسب و کار کوچک، زمانی این برند برای شما مفید خواهد بود که نسبت به مهارت ها، نوع تفکر، آگاهی و علاقه خود چشم اندازی شخصی داشته باشید. خصوصیات شخصیتی، اجتماعی، فرهنگی و تخصصی همه در شکل گیری برند شخصی نقش دارند و اگر با برنامه ریزی درست هدایت شوند فرصت های جدید برای تقویت جایگاه افراد فراهم می کنند.

فاکتورهای ضروری برای ساخت برند شخصی

خودشناسی

برند شخصی نماد هویت و شخصیت فرد است، اینکه اعتقادات و باورهای وی چیست، نقطه ضعف و قدرت وی چه چیزی است، از چه مهارت هایی برخوردار است، چگونه اعتماد افراد را جلب می کند و … . برای داشتن یک نام تجاری با ارزش، توانایی های خود را محک بزنید و به شناختی درست از خود دست یابید.
اگر خود را به خوبی بشناسید می توانید ویژگی ها و مهارت های شخصی را با تمام دنیا به اشتراک بگذارید. اینکه مردم به شما اعتماد کنند ناشی از اعتماد شما به خودتان است، پس باورها و اعتقادات خود را شناسایی و تقویت کنید.

داشتن هدف مشخص

داشتن یک هدف تعریف شده، بلند مدت و قابل سنجش برای ساخت یک نام تجاری ضروری است. هنگامی که هدف مشخص باشد، چشم اندازی روشن در پی آن شکل می گیرد و بررسی جایگاه برند در آینده امکان پذیر خواهد بود.

تعیین محدوده فعالیت

برای توسعه این برند، ابتدا باید قلمرو فعالیت ها مشخص شود زیرا اینکار مسیر حرکت را مشخص کرده و مانع از هر نوع آشفتگی یا پراکندگی در طی دستیابی به آن می شود.

برخورداری از توانمندی های لازم

آنچه که در استقرار و دوام یک نام نقش اساسی بر عهده دارد، کسب مهارت ها و شایستگی های لازم در خصوص گسترش آن و ارائه خدمات بالقوه و ارزشمند است، بنابراین بدون توانایی های لازم نمی توان یک برند را در جهت دستیابی به اهداف مورد نظر پیش برد.

اعتبار بخشیدن به برند

با کسب تخصص لازم و ارتقاء آن می توان به برند شخصی ارزش و اعتبار بخشید. در واقع خلق ارزش منجر به برتری نام تجاری شده و آن را به جایگاه قابل قبول می رساند. این همان چیزی است که به برند معنا و مفهوم می دهد.

ایجاد تعامل به واسطه گفتمان

شما باید به زبان خود و بر اساس اصول مشخص صحبت کنید. اگر دقیقاً همان چیزی را بگویید که دیگران می گویند نمی توانید برتری خود را ثابت کنید و از رقبا پیشی گیرید. بنابراین بهتر است مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنید تا به سبک و سیاق خود شناخته شده و دیگران شما را با برند شخصیتان بشناسند.

به روزرسانی تغییرات

در دنیای امروزی همه چیز در حال تغییر است و سرعت آن به حدی بالاست که اگر از این تغییرات عقب بمانید نمی توانید برند خود را ارتقاء داده و جایگاهی ویژه به آن ببخشید. شما باید در تولید محتوا، عرضه مجلات، کتاب ها و … روندی ثابت اما به روز طی کنید. فعال بودن و همراه بودن با دانش و فناوری نه تنها اعتبار شما را بالا می برد بلکه فرصت های ایده آل برای رشد و توسعه فراهم می کند.

بازاریابی و تبلیغات

تبلیغات رمز موفقیت در معرفی برند شماست. اگر در حوزه کاری خود تخصص لازم را داشته باشید و مدام اطلاعات خود را به روز کنید اما کسی با نام تجاری شما آشنا نباشد، هیچ گاه به موفقیت نخواهید رسید. برای کسب موفقیت ابتدا باید رقبای خود را پیدا کنید و با تحلیل و بررسی روند کار آن ها به شناختی عمیق دست یابید.
پس از آنکه نقاط ضعف و قدرت رقبا را یافتید، راهکارهای نوین خود را به کار ببرید و با معرفی و تبلیغ مهارت ها اعتماد دیگران را جلب نمائید. گاهی ممکن است تبلیغات هزینه بردار باشند اما مطمئن باشید اینکار در طولانی مدت برای شما مفید خواهد بود و افراد بیشتری با شما آشنا خواهند شد.

توجه به اصل زیبایی شناسی

یک فرد موفق و متخصص علاوه بر کسب شایستگی های لازم و به روزرسانی اطلاعات و دانش خود باید زیبا رفتار کند و به ارائه زیباترین خدمات بیندیشد. این را به یاد داشته باشید که اکثر افراد در برخورد اولیه با شما بر اساس ظاهر قضاوت می کنند، پس ظاهر زیبا، بیان شیوا و لباس مناسب را فراموش نکنید و آن ها را به عنوان فاکتورهای تاثیرگذار در ایجاد ارتباط با دیگران در نظر بگیرید.

10 قانون اساسی برای ایجاد برند شخصی موفق

اینکه چه مسیر حرفه ای را برای خود انتخاب می کنید اهمیت چندانی ندارد اما باید همیشه به خاطر داشته باشید که مهم ترین دارایی شما، خودتان هستید. بسیاری از افراد صرفا بر انتظارات خود از زندگی تمرکز دارند و اینکه چگونه به سرعت نردبان موفقیت را طی کنند و به اهداف خود دست یابند بسیاری از آنها برای بررسی توانایی ها و نقطه ضعف های خود و اینکه چطور می توانند بر روی نتیجه ی کار خود تاثیری شگرف داشته باشند،زمان  کافی صرف نمی کنند.
گمان نکنید که برند شخصی یک عنوان جادویی است که فقط به کارآفرین ها و مدیران اجرایی قدرتمند اعطا می شود ، بی شک شما هم می توانید برند شخصی خود را ثبت کنید و آن را توسعه دهید. برای آن دسته از افراد که نمی دانند کار خود را از کجا شروع کنند دانستن این ده قانون اساسی برای ایجاد یک برند شخصی موفق خالی از لطف نیست.

1. استوار و ثابت قدم باشید

گرچه توسعه ی یک برند تجاری در طی چندین مرحله معقول به نظر می رسد اما تغییر مداوم نام آن برند به هیچ وجه عاقلانه نیست. به اینکه در حال حاضر که هستید و در آینده می خواهید به چه چیزی دست یابید، فکر کنید. اطمینان یابید که چیزی که می خواهید به دست آورید در حقیقت بازتابی از خود شما است و نه صرفا یک کپی از افراد دیگر. ثابت قدمی در نهایت منجر به شناخت برند شما در جامعه هدف شده و این همان چیزی است که ما به دنبال آن هستیم.

2. همیشه حرفه ای برخود کنید

شاید این مسئله از دیدگاه شما خودنمایی به نظر برسد اما در واقع اینطور نیست. اهمیتی ندارد که چه کاری انجام می دهید، کجا می روید یا با چه کسی صحبت می کنید، همیشه این مسئله را در ذهن داشته باشید که تاثیری که شما بر روی افراد می گذارید همه چیز است. من با این جمله زندگی می کنم” شما نمی توانید ذهنیت افراد را نسبت به خودتان تغییر دهید اما به طور قطع می توانید نحوه حضور خود در جامعه را تغییر دهید”. به این جمله ایمان داشته باشید، زیرا هرگز نمی دانید چه کسی شما را تماشا می کند.

3. صادق باشید

هیچ کس از شما انتظار ندارد که یک ابر قهرمان باشید. در واقع، صادق و از همه مهمتر انسان باشید. هر فردی مرتکب خطا می شود. گاهی اوقات افکار خود را با دیگران در میان بگذارید بدین ترتیب افراد احساس می کنند که بخشی از دنیا شما هستند. سعی نکنید اشتباه های خود را پنهان کنید. صحبت کردن در مورد اشتباهاتتان به شما این بینش را می دهد تا دریابید در ابتدای امر چه چیزی اشتباه پیش رفته است و اینکه چطور می توانستید از وقوع آن جلوگیری کنید.
اعتبار یک برند آماده به صداقت مدیران آن برند بستگی دارد و برندهای شخصی هم از این قاعده مستثنی نیستند. زمانی که افراد احساس کنند که شما را می شناسند و میتوانند به شما اعتماد کنند بر روی برند شما سرمایه گذاری خواهند کرد.

4. با رکود موجودی بانکی خود تسلیم نشوید

بسیاری از افراد، موفقیت را با میزان درآمد خود می سنجند. متاسفانه این مسئله در ابتدای امر، هنگامی که شما در می یابید موجودی حساب بانکی شما متفاوت از میزان مورد انتظار شما است، مشکلات سلامتی و روحی بسیارجدی را برای شما به ارمغان می آورد. شما باید به کاری که انجام می دهید علاقه داشته باشید تا بدین ترتیب اطمینان یابید که درآمد مورد انتظار خود را کسب خواهید کرد.

5. تلاش و زحمت زیادی که برای کار خود صرف می کنید همیشه بهترین تاثیر را دارد

صبح زود تا دیر وقت به کار و تلاش بپردازید. اگر واقعا به برندی که به دنیا معرفی می کنید ایمان دارید پس آن را اثبات کنید. اگر شما برای برند خود زمانی صرف نمی کنید چطور می توانید انتظار داشته باشید افراد دیگر بر روی برند شما سرمایه گذاری کنند.

6. با مهارت خود زندگی کنید

در مورد مهارت خود صحبت نکنید، آن را نشان دهید. اگر شما به طور آگاهانه تصمیم گرفته اید که کار آفرین، مدل، خواننده و غیره باشید باید برای دستیابی به آن هدف تمام تلاش خود را بکنید. برای اینکه برند شما شکوفا شود، لازم است که پیش از سخنرانی تمرین کنید و دانش خود را در زمینه کاری، تکنولوژی های جدید و در زمینه برترین و جدیدترین راهبردها ارتقا دهید.
می دانم که گاهی اوقات مسیر دستیابی به اهداف ناهموار می شود و  این زمانی است که شور و انگیزه شما محک زده می شود، اما به خاطر داشته باشید این همان کاری است که شما برای به سرانجام رساندن آن، آمده اید. تنها مسئله مهم این است که از همین لحظه شروع کنید و هرگز به گذشته نگاه نکنید.

7. انعطاف پذیر باشید

اهمیتی ندارد که چه اتفاقی افتاده است، طبیعی است که لحظه ای درنگ کنید اما با مشکلات مبارزه کنید، آماده شوید و دوباره کار خود را از نو شروع کنید. شاید فقط لازم باشد که به محیط کار خود برگردید و مهارت های خود را بررسی کنید و حتی ممکن است که همه چیز در مورد کار شما درست و اصولی بوده و تنها زمان مناسبی را انتخاب نکرده اید. سعی و تلاش کنید و هرگز اجازه ندهید که فرد دیگری برای آینده شما تصمیم بگیرد. هرگز اجازه ندهید سرنوشت برند شما را شخص ثالثی تعیین کند.

8. هدفمند و شجاع باش و از پیشنهادهای جدید استقبال کن

در مورد برند خود و اینکه میخواهید چه کسی باشید، فکر کنید. انتظار دارید افراد چه فکری در مورد شما بکنند؟ به طور هدفمند کارهایی را که میخواهید برای رسیدن به اهدافتان انجام دهید را مشخص کنید. ایجاد یک برنامه پنج ساله برای همه امری ضروری است. می توانید برنامه ریزی ماهانه یا سالیانه داشته باشید اما حتما برنامه ریزی کنید.برنامه ریزی امری ضروری است.
شجاع بودن در کار و برند به معنای داشتن برنامه و در عین حال آماده بودن برای احتمالات و اتفاقات غیر منتظره است. در کار و زندگی شخصی ریسک پذیر باشید و از پیشنهاد های افراد دیگر استقبال کنید. شما هرگز نمی دانید که میتوان از یک کودک چه چیزی را فرا گرفت و یا حتی چه خرد و دانشی را می توانید از یک فرد مسن به دست آورید. ما دو گوش داریم و یک زبان پس باید دو برابر آنچه می گوییم، بشنویم.

9. زمانی را برای استراحت به خود اختصاص دهید

به فکر خودتان باشید و هر هفته چند ساعتی از دنیای کار فاصله بگیرید. برای مذاکرات کاری خود حد و مرزی مشخص کنید. بعد از زمانی معین ایمیل خود را چک نکنید و تلفن خود را بر روی پیغام گیر بگذارید. در عین حال که برای ایجاد برند شخصی خود زمان صرف می کنید برای خودتان هم زمانی اختصاص دهید.

10. در کار خود کمی وسواس داشته باشید

در مورد برند شخصی، سازماندهی ، ارائه برند، مشاوره حقوقی و جزئیات آن وسواس داشته باشید. تمام این مسائل در تجارت و برندینگ حائز اهمیت است. عیب و کاستی های خود را بررسی کنید و آنها را با آغوشی باز بپذیرید. در مورد تمامی جنبه های کار و زندگی روزمره خود دقیق باشید و  مطمئن باشد که هیچ اشتباه تایپی در ایمیل هایتان وجود ندارد.

09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده