برندهای موفق در اینستاگرام




برخلاف چیزی که تصاویر دوستان شما نشان می‌دهد، اینستاگرام تنها یک شبکه اجتماعی برای نشان دادن تصاویر سلفی و غذاهای خوش‌مزه نیست.

در حقیقت اینستاگرام اکنون میزبان رقم عظیم بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه است (بنابر آمار سپتامبر ۲۰۱۷) که صد میلیون از این جمعیت در پنج ماه پیش از اعلام این آمار افزوده شده‌اند. در دنیایی که محتوای بصری بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی کسب‌وکار محسوب می‌شود، مدیریت اینستاگرام و بازاریابی اینستاگرامی فرصتی منحصربه‌فرد برای نمایش بصری برند، به رخ کشیدن شخصیت برند و حفظ جایگاه آن در ذهن تمامی کاربرانی که در اینستاگرام به سراغ آن می‌روند، ایجاد می‌کند. در عین حال در این شبکه اجتماعی، برندهای اندکی هستند که در هر صنعت و با مشتریان هدف کاملا متفاوت عملکرد خارق‌العاده‌ای داشته‌اند. اکنون زمان آن رسیده است که به سراغ این برندها برویم، در ادامه می‌توانید فهرستی از برندهای موفق در مدیریت اینستاگرام را مشاهده کنید و نکاتی که پست‌های اینستاگرامی آنها را از باقی رقبا متمایز  می‌کند را مطالعه نمایید. در این متن برای هر کدام از این برندها، مثال‌هایی از بهترین پست‌های آنها را لحاظ کرده‌ایم و محبوب‌ترین پست اینستاگرامی آنها از نظر میزان مشارکت مخاطبان (مجموع تعداد لایک و کامنت) در میان تمامی پست‌هایشان را قرار داده‌ایم که به لطف اطلاعات Instagram analytics و مدیریت پلتفرم Iconosquare امکان پذیر گشته است.

۱- Lego

تعداد فالوئر: ۲٫۹ میلیون نفر اگر لگو را در اینستاگرام دنبال نمی‌کنید، محتوای به شدت سرگرم‌کننده‌ای را از دست داده‌اید که تنها معرفی محصولات برای کودکان نیست. برند محبوب بلوک‌های خانه‌سازی پلاستیکی صفحه اینستاگرام خود را مملو از مطالبی جالب در مورد ارجاعات فرهنگ عامیانه نموده است که همگان را به تحسین وا می‌‌دارد (چیزی که بسیاری از کسب‌وکارها می‌توانند برای مدیریت حساب‌های اینستاگرامی خود به الگوبرداری از آن بپردازند). در حالی که بیشتر پست‌های لگو با هدف اعلام معرفی کاراکترهای جدید لگو منتشر شده‌اند، ارزش اصلی حساب اینستاگرام این شرکت در شبیه‌سازی موقعیت‌های اجتماعی آشنا با کمک اسباب‌بازی‌های لگو محسوب می‌شود. بعضی از این پست‌های اینستاگرامی بسیار جالب هستند، مشابه کالسکه لگوی زیر که در ابعاد واقعی برای تبریک عروسی سلطنتی پرنس هری و مگان مارکل ساخته شده است. البته لگو بهره‌برداری اینستاگرامی خود از علاقه افراد به عروسی سلطنتی را با استفاده از انیمیشن سبک لگوی خود که برای عروس و داماد درست شده ادامه داده است.

۲- Califia Farms

تعداد فالوئر: ۱۴۳ هزار نفر محصولات نوشیدنی‌های طبیعی Califia Farms از بسته‌بندی‌های جالبی بهره می‌برند. در حقیقت، این بسته‌بندی‌ها به حدی جالب توجه هستند که این شرکت توانسته است برنده‌ی نشان افتخار در گروه طراحی بسته‌بندی از مجله دنیای نوشیدنی‌ها (Beverage World Magazine) شود. اینستاگرام پلتفرمی فوق‌العاده برای نمایش بطری‌های زیبا و جالب این شرکت محسوب می‌شود و کارکنان Califia Farms نیز از این موضوع آگاهی داشته‌اند (بیشتر پست‌های اینستاگرامی این برند نمایش دهنده‌ی بسته‌های نوشیدنی این محصول در موقعیت‌های مختلف هستند، به طوری که در بعضی از تصاویر این بطری‌ها سوژه‌ی اصلی محسوب می‌شوند یا در بعضی دیگر لوازمی در محیط به حساب می‌آیند، محیط‌های که سبک زندگی سالم مطلوب خریداران محصولات این شرکت را به تصویر می‌کشند).

۳- #FollowMeTo

تعداد فالوئر: ۵۱۵ هزار نفر آیا تا به حال تصاویر زنی که مردی را با دستان خود در بخش‌های مختلف جهان هدایت می‌کند را دیده‌اید؟ این ژست تصویری توسط زوجی با نام مراد و ناتالی عثمان در پروژه‌ی #FollowMeTo مشهور شده است. حساب اینستاگرام آنها ترکیبی از تصاویر چشم نواز از ژست کلاسیک #FollowMeTo که به دقت ادیت شده‌اند را نمایش می‌دهد همچنین در کنار این پست‌ها تصاویر پشت صحنه جالبی از سفرهای جهانی آنها قرار دارد، که شامل بعضی از عکس‌های جالب از همان ژست مشهور می‌باشد.

۴- Letterfolk

تعداد فالوئر: ۳۰۰ هزار نفر Letterfolk کسب‌وکاری کوچک است که توسط یک زن و شوهر اداره می‌شود، افرادی که به ایجاد و فروش تابلوهای دست‌ساز و زیبا می‌پردازند. هر تابلو این شرکت در کنار مجموعه‌ای از کارکترها نشان داده می‌شود تا بدین ترتیب افراد بتوانند دیوارهای خانه‌های خود را شخصی‌سازی کنند، این موضوع فضای زیادی برای خلاقیت ایجاد می‌کند. بدین واسطه اینستاگرام بهترین پلتفرم برای تشویق مشتریان این برند و ایجاد اشتیاق خرید در آنها محسوب می‌شود، همچنین این برند به نمایش ایده‌های خلاقانه در این ارتباط می‌پردازد. محتوای اینستاگرام آنها محتوایی جالب، تفکربرانگیز و قابل برقراری ارتباط هستند، موضوعی که قابلیت اشتراک‌گذاری مطالب منتشر شده را به حداکثر می‌رساند.

چرا این پست‌ در ایجاد مشارکت توسط مخاطبان موفق بوده است؟ نه تنها این تصویر یک پیام بامزه و هوشمندانه را نشان می‌دهد، بلکه والدینی که کودکان کوچکی دارند به خوبی با آن ارتباط برقرار می‌کنند، مخاطبانی بسیار بزرگ که از مشتریان هدف این برند محسوب می‌شوند. همچنین این تصویر قابلیت تگ کردن فوق‌العاده‌ای نیز دارد، بنابراین بخش نظرات این تصویر سرشار از کاربرانی است که دوستان خود را تگ کرده‌اند تا آنها نیز از این مطلب جالب لذت ببرند.

۵- Tentsile

تعداد فالوئر: ۱۹۰ هزار نفر خارق‌العاده تنها توصیفی است که در زمان بازدید از صفحه اینستاگرام برند Tentsile به ذهن خطور می‌کند. این شرکت به فروش چادرهای درختی می‌پردازد، چیزی که آنها خود به صورت خانه‌های درختی سیار معرفی می‌کنند، ابزاری که می‌تواند تجربه کمپینگ شما را به سطح جدیدی وارد کند. اینستاگرام آنها سرشار از موقعیت‌های فوق‌العاده دیدنی از کاربرد محصول آنها در محیط‌های طبیعی است: در این تصاویر جنگل‌های بارانی، کوه‌ها، سواحل و … نمایش داده شده‌اند.

چرا این پست‌ در ایجاد مشارکت توسط مخاطبان موفق بوده است؟ مسابقات همواره مشارکت زیادی را به خود جلب می‌کنند. در این مورد خاص، Tentsile از یک رقابت اینستاگرامی به عنوان ابزار مشترک بازاریابی با کمک تعدادی از شرکای خود بهره برده است، در این مسابقه از فالوئرها خواسته شده است که برای انتخاب به عنوان برنده سه حساب کاربری مختلف شرکای شرکت را دنبال کنند، به علاوه از افراد خواسته شد تا تصویر را لایک کنند و سه نفر از بهترین همراهان سفر خود را در بخش نظرات تگ کنند. این یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توان برای توسعه‌ی دسترسی به مشتریان و انجام بازاریابی مشترک در اینستاگرام از آن بهره برد.

۶- Desenio

تعداد فالوئر: ۶۷۶ هزار نفر به رنگ‌هایی که هر برند قوی استفاده کرده است دقت کنید و آن گاه متوجه خواهید شد که آنها به دفعات از رنگ‌های یکسانی استفاده می‌کنند، رنگ‌هایی که در لوگو، وب‌سایت و تصاویر رسانه اجتماعی آنها مشترک هستند. استفاده مکرر از رنگ‌های یکسان، روشی مناسب برای ایجاد انسجام برند و کمک به آشنایی بهتر و بیشتر مشتریان با برند محسوب می‌شود. این موضوعی است که برند فروش آنلاین محصولات هنری سوئدی Desenio به زیبایی در صفحه اینستاگرام خود لحاظ نموده است. آنها از رنگ‌های آبی، سبز، خاکستری و سیاه استفاده می‌کنند، موضوعی که احساس آرامش، التیام، لوکس بودن و اعتماد را به مشتریان منتقل می‌کند.

چرا این پست‌ در ایجاد مشارکت توسط مخاطبان موفق بوده است؟ در نگاه اول، این پست تفاوت زیادی با دیگر محتوای صفحه اینستاگرام این برند ندارد، اما چیزی که در مورد آن منحصربه‌فرد است موضوعی است که به آن می‌پردازد و افراد زیادی قادر به برقراری ارتباط شخصی با آن هستند. این تصویر یک تخت خواب راحت و زیبا در یک اتاق خواب زیبا را نشان می‌دهد، که در آن نشانه‌هایی از زندگی نظیر لپ‌تاپ و خوردنی‌های جالب قرار دارند. بسیاری از نظرات این تصویر شامل آرزوها و شوق افراد به این چینش زیبا و قابل توجه است و این که افراد آرزوی داشتن چنین اتاق خوابی را دارند. برای افزایش نرخ نظرات، از همین روش Desenio استفاده کنید و با انتشار تصاویر و موقعیت‌هایی که برای فالوئرهای شما جالب هستند آنها را به مشارکت با صفحه اجتماعی خود دعوت کنید.

۷- Divinity LA Bracelets

تعداد فالوئر: ۲۵۱ هزار نفر در این جا مثال موفقی از کسب‌وکار کوچکی وجود دارد که توانسته به خوبی از فضای اینستاگرام بهره ببرد. یک دست‌بند می‌تواند هر طرحی را به خود بگیرد و این صفحه اینستاگرامی توانسته به طرز شاهکاری به نمایش این طرح‌ها بپردازد.

چرا این پست‌ در ایجاد مشارکت توسط مخاطبان موفق بوده است؟ در بخش متن این پست نوشته شده است: “هر دست‌بند هچلینگ (این لغت به معنای سر از تخم در آوردن است) فروخته شده به یک نوزاد لاک‌پشت کمک می‌کند خود را به اقیانوس برساند.” افراد مختلف دوستان خود را برای مشاهده این لاک‌پشت‌های جذاب تگ کردند یا در بخش نظرات به بیان این نظر پرداختند که “باید آنها را نجات دهیم!”

۸- Staples

تعداد فالوئر: ۵۹ هزار نفر برند Staples به شکل خلاقانه و مناسبی به انتشار محتوای اینستاگرامی می‌پردازد، اما دو موضوع در محتوای تولیدی این برند توجه را به خود جلب می‌کند، موضوع اول ایجاد مشارکت با فالوئرها به وسیله پرسیدن سوالات می‌باشد و موضوع دوم قرار دادن فراخوان اقدام (calls-to-action) در بخش متن پست‌ها است، به طوری که برند توانسته است به طور همزمان شخصیت صمیمانه خود را نیز حفظ کند. این برند مخاطبان را به سادگی پرسیدن سوالات در بخش متن تصاویر تشویق به مشارکت می‌کند. برای مثال، تصویر دومی که در زیر قرار دارد را نگاه کنید، این تصویر شامل ایموجی‌های مختلفی است و در متن آن از مخاطبان خواسته شده به ترتیب بعدی به بیان حس و حال خود بپردازند “این فعالیت‌های امروز ما بوده است. شما به چه صورت بوده‌اید؟ با ایموجی روز خود را توصیف کنید”. با گشت‌وگذار در میان نظرات این پست، متوجه می‌شوید که فالوئرهای این صفحه پاسخ‌های بامزه‌ای به این پست اینستاگرامی داده‌اند.

09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده