هویت برند قوی و برند فروشی




برند و برندسازی در حال تبدیل شدن به موضوعی فراگیر برای اکثر کسب و کارها است و برندسازی به ابزاری راهبردی برای استراتژیست های بازاریابی بدل شده است.

امروزه برندسازی نه فقط برای شرکت های بزرگ به کار برده می شود، بلکه راه خود را در میان کسب و کارهای کوچک، افراد مشهور، رخدادها و حتی نهادهای غیرانتفاعی نیز باز کرده است.


تعریف دقیق هویت برند

منظور از هویت برند مجموعه ایی از کلیه مولفه های یک برند است که توسط یک شرکت یا یک فرد برای ارائه تصویری درست از خود به مشتریان و مخاطبین ایجاد می شود. برند مولفه های بارزی دارد که نقش مهمی را در به نمایش گذاشتن تصویری صحیح از شرکت ایفاء می کنند. برای مثال نام، لوگو، نوع قلم، تونالیته و انتخاب رنگ های به کار برده شده در برندسازی از مولفه های نمایان و متمایزی به شمار می آیند که ارزش پیشنهادی را در برابر دیدگان مشتریان به نمایش می گذارد.

درک مشتریان از یک برند تاحد زیادی به تصویر برند بستگی دارد. نمی توانید تصویر برند را خلق کنید و بعد آن را به حال خود رها کنید. تصویر برند را باید از طریق پوشش رسانه ای، نظرات مشتریان، تجربه مشتریان، رسالت، چشم انداز، پیام رسانی و داستانگویی تقویت کنید و آن را از برندهای رقیب متمایز سازید.

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که عامل ایجاد کننده و نیرو محرکه هویت برند قوی چیست؟ هویت برند قوی حد اعلای انسجام و ثبات در استفاده از کلیه این مولفه های آشکار است. کاربرد اصولی لوگو شرکت از نظر رنگ بندی و سبک منسجم حروف در تمامی کانال های اینترنتی و متداول قدیمی، ارائه خدمات باکیفیت و اصولی به مشتریان و استفاده منطقی از تونالیته شخصیت در پس برند، همگی نقش مهمی در هویت برند دارند.

در ادامه به معرفی ابزارهای لازم برای ایجاد هویت برند قوی می پردازیم

محتوای بصری

چه چیزی شما را از رقبای تان متمایز می سازد؟ چطور می توانید هویت برندی خلق کنید که داستانی منطقی را بدون استفاده از لغات روایت کند؟ ساده است، کافی است از برندسازی بصری کمک بگیرید. می توانید با استفاده از برنامه Canva، محتوای بصری منسجم و یکپارچه ای را بسازید که شما را در صدر نگه دارد.

برنامه Canva به دلیل استفاده آسان، درج منابع مفید در سایت، ارائه مدل رایگان قابل قبول و عضویت پولی به یکی از ابزارهای ضروری برای دادن رنگ و بویی حرفه ای به محتوای بصری تبدیل شده است.

لوگو

مشتریان تان می خواهند که حداکثر اطلاعات درباره برند را در چند ثانیه به دست بیاورند. بنابراین لوگو باید تمامی اطلاعات را در یک نگاه به نمایش بگذارد. یک لوگوی هنرمندانه و هوشمندانه که طرحی با رنگ بندی هیجان انگیز آن را قوی تر کرده است، می تواند اطلاعات بسیاری را به مشتریان منتقل کند. فقط بیش از حد برای طراحی یک لوگوی هنری و هوشمندانه تلاش نکنید که فهم آن دشوار شود، به خاطر داشته باشید که این لوگو باید برند و کالاها یا خدمات تان را در یک نگاه معرفی کند.

خبر خوش این است که لازم نیست نگران طراحی کردن لوگوی خودتان باشید. برنامه های لوگوساز رایگان زیادی در اینترنت وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید لوگوی دلخواه تان را با چند کلیک بسازید و به این ترتیب خود را از تحمل استرس و فشار طراحی لوگو نجات دهید. این برنامه های ساده و در عین حال قدرتمند از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای خلق سریع صدها طرح منحصر به فرد استفاده می کنند. فقط کافی است چند مورد دلخواه خود را مشخص کنید.


تایپوگرافی

تایپوگرافی یکی از عناصر طراحی است که اگر به صورت اصولی از آن استفاده شود، به برند شخصیت می دهد. حروف را می توانید به گونه ای طراحی کنید که حسی از شوخ طبعی، ظرافت، سرزندگی و بخشی از ویژگی های لوگو را منتقل کند.

می توانید با استفاده از برنامه های مختلفی مانند Cool Text Generator نمادهای متنی و قلم های جالب تولید کنید. در هر حال استفاده از قلم های مختلف بایدها و نبایدهای خاصی دارد که باید به آن ها پایبند باشید. نکته مهم این است که نوع قلم ها را باید همواره متناسب با سرتیتر، تیتر فرعی و متن انتخاب کنید.

بازاریابی ایمیلی

اگر واقعاً در جست وجوی روشی برای تماس مستقیم با مشتریان تان هستید، بازاریابی ایمیلی را امتحان کنید. بازاریابی ایمیلی به شرط استفاده صحیح، نرخ بازگشت سرمایه را در کمپین های سرمایه گذاری به حد قابل توجهی افزایش می دهد.

در واقع نتایج یک مطالعه حکایت از آن دارد که به ازای هر یک دلار هزینه های که برای بازاریابی ایمیلی پرداخت می شود، 38 دلار به دست می آید. بازاریابی ایمیلی که سال ها است، از بوته آزمون و تجربه با موفقیت بیرون آمده است، ابزاری مطمئن برای کمپین های بازاریابی محسوب می شود. فقط کافی است، برندتان را با بیانی واضح و شفاف در ایمیل هایی خاص و شخصی برای گیرندگان توضیح دهید.

رسانه های اجتماعی

مدیریت برند برای بازاریابان یک اولویت ضروری است. قریب به 3.196 میلیارد نفر، یعنی تقریباً دو سوم کاربران فعال اینترنت در رسانه های اجتماعی حساب کاربری دارند. بنابراین رسانه های اجتماعی منطقاً بهترین پلتفرم برای رشد هویت برند به شمار می آید.

Hootsuite یکی از بهترین ابزارها برای مدیریت برند در رسانه های اجتماعی است. Hootsuite پلتفرمی عالی برای جست وجو، برنامه ریزی و گزارش دهی در محتوای رسانه های اجتماعی به شمار می آید. قابلیت تجزیه و تحلیل اجتماعی آن این امکان را در اختیارتان قرار می دهد که بتوانید تاثیر کمپین های رسانه های اجتماعی را اندازه گیری کنید.


وب سایت

وب سایت نخستین نقطه تماس شما با مشتریان فعلی یا آینده است و محلی ایده آل برای پیاده کردن راهبردهای مرتبط با هویت برند است. بنابراین سایت را به دقت و به گون های طراحی کنید که معرف برندتان باشد تا هر بازدیدکنندهای برندتان را به وضوح ببیند و بشنود. تمامی مولفه های هویت برند را در هماهنگی کامل با یکدیگر و به روشنی در معرض دید بگذارید.

سایت وردپرسی که به صورت سفارشی طراحی شده باشد، برای ایجاد هویت برند ایده آل است. هویت برند را با استفاده از تصاویر، ارزش ها و اهداف شرکت در این سایت وردپرس به نمایش بگذارید.

ارائه

داشتن سایتی هماهنگ با هویت برند یک ضرورت است، اما برای پیشبرد و تکمیل راهبرد هویت برند کافی نیست. ارائه نیز باید همراستا با برند باشد، تا تفاوت چشم گیری در ادراک دریافتی ایجاد شود. یکپارچگی، کیفیت و محتوای مشتری مدار باید از مضمون کلی برندتان ساطع باشد.

کی نوت و پاورپوینت ابزارهای مطمئنی برای یک ارائه بینقص به شمار می آیند و برنامه Canva نیز به شما کمک می کند تا طراحی ارائه تان را آماده کنید. تنها کاری که باید بکنید، این است که تصویر را بارگذاری کنید و طراحی سفارشی خود را با استفاده از این برنامه انجام دهید.

09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده