برند فروشی و مشتری مداری در برند





روش های مختلف مشتری مداری در برندهای معروف جهان

در آخرین مطالعات انجام‌شده توسط کمپانی بلی (bellycard.com)، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که هزینه نگهداشت مشتری در یک کسب و کار بسیار کمتر از هزینه به دست آوردن مشتریان جدید می‌باشد.

با در نظر گرفتن این فرض منطقی‌ترین روش برای توسعه و بهبود یک کسب و کار که مستقیماً و به‌کرات با مشتریان در ارتباط است اتخاذ استراتژی مشتری مداری می‌باشد. در ادامه به بررسی نحوه مواجهه تعدادی از برندهای جهانی با این موضوع می‌پردازیم؛


مشتری مداری در شرکت اپل

اپل دو استراتژی برای خود دارد. اول این‌که از افراد مشهور برای نشان دادن محبوبیت محصولات خود استفاده کند و دوم جریان‌هایی را به راه بی اندازد تا خود کاربران با بررسی محصولاتش در رسانه‌های اجتماعی برایش تبلیغ کنند. اپل کاری کرده که میان تمامی رقبای خود متمایز به نظر برسد. ایجاد کمپین‌های مختلف، ویدئوهای مقایسه و استفاده از افراد مشهور برای تبلیغات خود در راستای متفاوت نشان دادن برند اپل بوده است.

مشتری مداری در شرکت کوکاکولا

متخصصین کوکاکولا برای نشان دادن مشتری مدار بودن این برند از بازاریابی حسی استفاده کرده‌اند. کوکاکولا برای المپیک ۲۰۱۲ کمپینی به راه انداخته بود که نظر کاربران را به خود جلب کرد. در این کمپین که « حرکت به‌سوی پیشرفت » نام گرفت، کاربران صداهای مختلف در بازی‌های المپیک را ضبط کرده و کلیپ موسیقی می‌ساختند. این کلیپ‌های موسیقی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شدند که تنها در فیس‌بوک ۷۸/۱ میلیون بازدید را با خود به ارمغان آوردند. با این کار کوکاکولا توانست احساسات مثبت مردم را به خود جلب نماید و با هزینه‌ی بسیار کمی توسط خود مردم تبلیغ کند.

مشتری مداری در شرکت تامز

گاهی اوقات جلب‌توجه مردم و بیدار کردن حس انسان‌دوستی در آن‌ها می‌تواند مثمر ثمر باشد. شرکت تامز یکی از سازمان‌هایی است که به‌خوبی از این استراتژی استفاده کرده است. این شرکت از سال ۲۰۰۶ به ازای هر جفت کفشی که می‌فروشد، یک جفت به کودکان نیازمند کفش هدیه می‌دهد. تامز تاکنون توانسته بیش از ۶۰ میلیون جفت کفش و ۲۰۰ هزار عینک به کودکان نیازمند اهدا کند. یافتن دلیل وجودی سازمان و تلاش برای رسیدن به آن می‌تواند کمک زیادی به جذب علاقه‌مندی مشتریان کند. به همین دلیل باید برای سازمان خود مأموریتی تعیین کنید، چرایی وجود سازمان را بیابید و برای رسیدن به آن تلاش کنید. شرکت تامز هدف خود را بهتر کردن شرایط زندگی در جهان عنوان کرده است.

مشتری مداری در استارباکس

یکی از نوآورانه‌ترین راه‌های حفظ مشتری برای این شرکت، به‌کارگیری استراتژی سفارش و پرداخت از طریق برنامه‌ی موبایل بوده است. با این کار مشتریان می‌توانند قهوه خود را حتی قبل از این‌که به کافی‌شاپ برسند، سفارش دهند. با این کار استارباکس محصولات خود را به‌راحتی در دسترس کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند به‌آسانی از آن استفاده کنند. رفتارهای مشتریان را شناسایی کنید و ابزاری برای پاسخ بهتر به خواسته‌هایشان ایجاد کنید.

مشتری مداری در تسکو

خرید آنلاین مواد غذایی و امکانات نرم‌افزاری انتخاب مناسبی است اما فروشگاه‌های دیگری هم هستند که این کار را انجام می‌دهند. برای همین متصدیان تسکو تصمیم گرفته‌اند تا از طریق توییتر با مشتریان خود در ارتباط باشند. درعین‌حال به تعاملات خود با مشتری، گرمی و صمیمیت را هم اضافه کرده‌اند. برای استفاده از این راهکار می‌توانید مخاطبان خود را شناسایی کنید و از طریق کانال‌های مختلف با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. باید کاری کنید تا مشتریان به ارتباط با شما علاقه‌مند شوند. برای این کار می‌توانید پیام‌های خود را شخصی‌سازی کنید و انعطاف زیادی از خود در پیام‌ها نشان دهید. هیچ فردی دوست ندارد همانند یک ربات با او برخورد شود.

مشتری مداری در آر اند جی

در این سازمان به خواسته‌های مشتریان سریعاً پاسخ داده می‌شود و پرداخت حقوق و دستمزد بر اساس شاخص‌های عملکرد خوب کارمندان محاسبه می‌شود. به‌کارگیری این روش باعث ایجاد انگیزه و عملکرد بهتر کارمندان می‌شود. در این شرکت از مشتری درخواست می‌شود تا میزان رضایت و یا نارضایتی خود را اعلام کند تا عملکرد سازمان بر اساس آن بهبود یابد.

مشتری مداری در شرکت می آندیز

می آندیز برای نمایش مشتری مداری خود از گیمیفیکیشن استفاده کرده است. درصورتی‌که محصولات این فروشگاه لباس‌زیر را به دوست خود توصیه کنید، بیست دلار جایزه می‌گیرید و او هم برای اولین خریدش ۲۰ درصد تخفیف خواهد گرفت. گیمیفیکیشن به معنی استفاده از اجزا و تفکرات بازی گونه در زمینه‌هایی است که ماهیت بازی ندارند که این شرکت به‌خوبی این کار را انجام داده است. در این سیستم سعی شده تا روی انگیزه‌های قوی کاربران تمرکز شود.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده