فروش برند و بازاریابی رسانه اجتماعی





بازاریابی رسانه اجتماعی برای بعضی از افراد بسیار تاثیرگذار است. به نظر برخی دیگر نمادی از پیش‌روی آینده است.
در حال حاضر رسانه‌های اجتماعی منبع مهم و ارزشمندی برای برندها و بازاریابان است تا به وسیله آن مخاطبان موردنظر خود را پیدا کنند.
طبق آمار منتشر شده توسط آژانس بازاریابی We Are Social در ژانویه ۲۰۱۶، تقریبا ۸۷ درصد ازجمعیت مالزی که از اینترنت استفاده می‌کنند، در فیس‌بوک حضور فعال دارند.
خوب، شاید تعجب کنید و از خود بپرسید آیا واقعاً به این تبلیغات نیاز دارم؟ پاسخ یک بله ساده است، شما به بازاریابی رسانه اجتماعی نیاز دارید؟ اجازه دهید دقیقا با آن مواجه شویم، عدم حضور در شبکه‌های اجتماعی در این دوران مثل کسی است که در دنیای پرسرعت امروز صاحب گوشی هوشمند نباشد.
حضور برند شما در شبکه‌های اجتماعی جدید باید بخش مهمی از استراتژی کلی کسب‌وکار شما باشد. برای افراد نسل جدید اگر برند شما در شبکه‌های اجتماعی حضور نداشته باشد، اصلا وجود ندارد.


خود واقعی و حقیقی‌تان باشید

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که یک برند باید در بازاریابی رسانه اجتماعی انجام دهد، واقعی بودن است. شما باید شخصیت حقیقی برند خود را به مخاطبین خود نشان دهید.

این کار کمک می‌کند تا برند خود را انسانی کنید و ارتباط بیشتر و بهتری با مخاطبان برقرار کنید.
هیچ‌گاه سعی به نمایش دادن شخصیتی که نیستید، نکنید. مخاطبین مستقیما از طریق شما برند را می‌بینند و شما از طریق مخاطبین هوشیار باقی می‌مانید. فقط تصور کنید بیدار شوید و سی‌ان‌ان ( شبکه خبری کابلی) شروع به توئیت لطیفه و جوک کند؟

در بازاریابی رسانه اجتماعی ثابت قدم باشید

در حقیقت بعضی از برندها، به سادگی کارآموزانی برای مدیریت حساب‌های اجتماعی‌شان استخدام می‌کنند.
منظور این نیست که مشکلی در این مورد باشد بلکه کارآموزان می‌آیند و می‌روند اما برندها به یک استراتژی ارتباطی روشن و ثابت نیاز دارند. سرمایه‌گذاری بر فردی که به تنهایی صفحه‌ای را اداره می‌کند، بهترین راه پیش‌روی است و در دراز مدت اثر خود را نمایش می‌دهد.
انتظار نداشته باشید صفحه اجتماعی‌تان فورا تعداد زیادی دنبال‌کننده پیدا ‌کند زیرا ایجاد صفحه اجتماعی برای برند، مثل ساخت برند یک‌شبه اتفاق نمیفتد.
قبل از این‌که وارد جریان بازاریابی رسانه اجتماعی شوید، با تیم خود یک راهنمای برند و استراتژی محتوا برای اطمینان از صدای یکپارچه و ثابت در تمام ابزارها ایجاد کنید.

گوش کنید، گوش کنید و گوش کنید

شبکه‌های اجتماعی مسیر یک طرفه نیست. در حقیقت افراد بیشتری هر روزه شبکه‌های اجتماعی را به راه تماس اصلی برند تبدیل می‌کنند.
در زمانی که افراد خیلی راحت می‌توانند به صفحه فیس‌بوک شما بیایند و سوالات یا نارضایتی‌هایشان را بیان کنند، ایمل یا تماس با برند خیلی سخت می‌شود.
زمانی که برای پاسخ به سوالی اختصاص می‌دهید یا زمانی که برای انتشار نارضایتی می‌گذارید، می‌تواند تفاوت بزرگی در ایجاد وفاداری مشتری ایجاد کند.
اگر به اندازه کافی سریع عمل نکنید، با یک بحران تمام عیار شبکه‌های اجتماعی مواجه می‌شوید. مدیریت صفحات توسط یک فرد با تجربه اینجا مهم‌تر است زیرا آن‌ها می‌دانند چطور بهترین جواب را با توجه به مدیریت زمان بدهند.
صفحه اجتماعی برند شما نباید محدود به اشتراک‌گذاری آخرین ارتقا در محصول یا محلی برای فروش آخرین محصول به خریدار باشد.
بهتر است دقیقا از ابتدا متوجه شوید که شبکه‌های اجتماعی یک پلتفرم مخاطب محور است. پس آن را به مکانی تبدیل کنید تا مشتری‌های شما بتوانند سوال از شما بپرسند یا چیزی را به شما بگویند و در مقابل جواب شما را بشنوند.

محتوا

برندها شبکه‌های اجتماعی را به عنوان ابزار تجاری می‌بینند در‌حالی‌که مخاطبین از خرید و فروش در این پلتفرم بیزارند.
آن‌ها این کار را به عنوان هجوم به فضای شخصی خود می‌بینند. جایی که اکثر بازاریاب‌ها اشتباه می‌کنند این است که آن‌ها سعی می‌کنند استراتژی بازاریابی سنتی خود را در فضای شبکه‌های اجتماعی تحمیل کنند. اگر روشی در تلویزیون کار کرد، باید در یوتیوب هم موثر باشد درست است؟ نه!
آیا راهی برای مقابله با این مسئله وجود دارد؟ بله، محتوای عالی ایجاد کنید. اگر شبکه‌های اجتماعی ماشین بودند، محتوا سوخت بود. شرکتی که در این زمینه خوب عمل می‌کند، پتروناس است. منظورم این است که از هرکسی بپرسید حداقل یکی از آگهی‌های تبلیغاتی پتروناس را که دیده، می‌تواند به یاد بیاورد.
ایجاد محتوای عالی نه تنها به سایت و صفحه اجتماعی شما رونق می‌دهد بلکه به ایجاد ارتباط در سطح هیجانی کمک می‌کند.
آخرین باری که بنر تبلیغاتی شما باعث خنده یا گریه کسی شد، کی بود؟

در حال باشید

مخاطبین چه چیزی می‌خواهند؟ محتوای عالی، چه زمانی می‌خواهند؟ همین حالا!
بله، محتوای خوب زیادی این روزها دید می‌شود اما این بهترین راه برای توصیف شبکه‌های اجتماعی برای برندها به طور خلاصه است.
برند شما می‌تواند با بودن در زمان حال باقی بماند. مسائل مربوط به بازاریابی رسانه اجتماعی آن‌قدر سریع تغییر می‌کنند که گاهی می‌تواند هم هیجان‌انگیز و هم اعصاب خوردکن باشد.
اگر چیزی را دیدید که به برند شما مربوط است، به آن بچسبید و فورا آن را اجرا کنید.
جایی برای عقب و جلو رفتن وجود ندارد، پنج جلسه مدیریتی مختلف برگزار کنید و سپس این ایده را به مدیر اجرایی ارشد برای تایید قبل از ارسال آن ارائه دهید. اگر می‌خواهید کاری انجام دهید، مطمئن شوید که این خبر مربوط به دیروز نیست.

جدایی افکار

طبق تجربه ده ساله فعالیت در صنعت رسانه، نکته‌ای که با اطمینان می‌توانم بگویم این است که شبکه‌های اجتماعی به طور موثری دورنمای رسانه را در سراسر جهان تغیر داده‌اند.
شرکت‌های تجاری کوچک دیگر با بودجه‌های عظیم برندهای معروف از آن‌ها عقب نیستند. با استراتژی درست، تلاش‌های شما برای ایجاد برند خودتان در دراز مدت جوابگو است.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده