برند فروشی،اشتباهات رایج در برندسازی




برند سازی از موارد غیر قابل چشم‌پوشی در ساختن یک کار موفق است در این مقاله ما قصد داریم اشتباهات رایج در برندسازی را توضیح دهیم زیرا در بسیاری از موارد مدیران اقداماتی انجام می‌دهند که محاطب را دچار گمراهی می‌کنند. برند یک هویت حقیقی برای به دست آوردن سود و کسب و کار است.

در برند سازی باید توجه داشت که:
  1. علامت تجاری با برند متفاوت است.
  2. حسن شهرت با برند متفاوت است.
  3. داشتن یک برند به معنی مشهور بودن بین مردم نمی‌باشد.
  4. داشتن لوگوی شحصی با داشتن برند شخصی متفاوت است.
  5. شعار داشن با برند داشتن متفاوت است.
  6. اعتبار برند با گران بودن قیمت برند متفاوت است.

 از دیگر اشتباهات رایج در برندسازی 

  • بی‌توجهی به برندسازی و اهمیت ندادن به قدرت برند:
    یکی از اشتباهات رایج در برندسازی آن است که مدیران کسب و کارهای کوچک به برندسازی اهمیت نمی‌دهند و فکر می‌کنند برند تنها برای شرکتهای بزرگ تجاری است اما این یک اشتباه بزرگ است زیرا برای رسیدن به کسب و کار و درآمد موفق باید برندسازی را جدی بگیرید. اگر یک میوه فروشی دارید یا سوپر مارکت، و کسب و کار خودتان را بی‌ارزش می‌دانید باید خودتان برای کارتان ارزش خلق کنید و به صنف خود برندسازی را یاد دهید اگر شما برای کار خودتان ارزش قائل شوید دیگران نیز برای کارتان ارزش قائل می‌شوند. با برندسازی به کسب و کارتان هویت می‌بخشید و در ذهن مردم ماندگار می‌شوید همچنین برندسازی به شما کمک می‌کند تا بازار را فتح کنید. برندینگ امری بسیار ضروری در همه مشاغل است.
  •  درست اجرا نکردن دستور‌العمل‌‌های برند سازی
    مدیران کسب و کار با برخورد به اولین مشکل تنها به فکر برندسازی می‌افتند و بدون اطلاع از اصول و یادگیری آن، برندسازی را آغاز می‌کنند، اما باید این موضوع را در نظر داشت که درست اجرا نکردن دستورالعمل‌های برند تنها باعث هدر رفتن پول شما و هویت شما می‌شود. اولین راه در برند سازی، آماده کردن پیام‌هایی برای انتقال به مخاطبان است قبل از شروع برنامه‌های برند سازی یک کسب و کار باید موارد زیر را دقیقا و بر اساس فکر مشخص نمایید.
  1. نام تجاری: انتخاب نمودن نام تجاری براساس اصول انتخاب نام تجاری
  2. محصول یا خدمات اصلی: در هر کار باید یک محصول یا خدمت به عنوان محصول اصلی توسعه خود در نظر گرفته شود در واقع باید روی یک محصول که محصول اصلی آن شرکت است تمرکز ویژه‌ای کرد و برای تخصصی کردن آن روی قسمتی از بازار تمرکز کرد.
  3. لوگو: باید لوگوای متنی یا تصویری یا هردو که با کار شما متناسب طراحی شود.
  4. رنگ سازمانی: شما برای داشتن یک برند موفق باید ترکیبی از چند رنگ را به عنوان رنگ سازمانی انتخاب کنید و در بیشتر موارد باید رنگ سازمانی شما با رنگ سازمانی رقیبانتان متفاوت باشد، انتخاب نمودن رنگ سازمانی ارتباط مستقیم با زمینه فعالیت شما دارد و بر روی میزان فروش شما تاثیر مستقیمی خواهد گذاشت.
  5. شعار: شعار در کسب و کار شما نشان دهنده رسالت شما در بازار است شعار شما باید ۱۰۰% واقعی باشد و انجام شود اگر در کار خود از شعار الکی استفاده کنید مشتریان متوجه شده و دیگر سمت برند شما نمی‌آیند سعی کنید در انتخاب شعار خود از واژه‌‌هایی با پسوندترین استفاده نکنید گوش مردم پر از عباراتی مانند بزرگترین، بهترین و … است سعی کنید به جای استفاده از این واژه‌ها از واژه‌هایی خاص استفاده کنید و در بازار تک باشید.
  • فهم و درک قدرت یک برند:
    نادیده گرفتن اهمیت زیاد برندینگ و دقت به آن یکی از اشتباهات رایج در برندسازی است عده‌ای از افراد با این وجود که کارشان طراحی برند است خودشان به حساسیت کارشان واقف نیستند و این باعث عدم پیشرفت در کار می‌شود.
  • توجه نکردن به منحصر بودن یک برند:
    قبل از انجام هر کاری به این فکر کنید که برتری شما از رقبایتان چیست و چه کاری می‌توانید انجم دهید که رقبایتان نمی‌‌توانند آیا دانش انجام این کار را دارید یا خیر. شعار تبلیغاتی شما باید براساس تجربیات واقعی مشتری انتخاب شود و از واقعیت دور نباشد نشانه یک شعار تبلیغاتی خوب، اعتقاد داشتن پرسنل و مشتریان به آن شعار است.
  • ایجاد یک لوگوی ناسازگار و نامربوط :
    طراحی لوگو مانند طراحی یک پازل است و باید درجای درست قرار گیرد لوگوی طراحی شده شما نباید با دیگر اجزایتان متفاوت یا در تضاد باشد لوگوی شما باید نشان‌دهنده کسب و کار شما باشد، برند شما قرار است جهانی شود و شخصیتی مستقل دارد پس به ریز و درشت آن حساس باشید.
  • استفاده نکردن از رنگ مناسب در لوگو: اگر در لوگوی خود از رنگ مناسب با محصول خود استفاده نکنید به خاطر سپردن کسب و کار شما برای مخاطب سخت تر خواهد بود.
  • توجه نکردن به بروزرسانی اطلاعات: یکی از اشتباهات رایج در برندسازی که طراحان فراموش می‌کنند این است که با تلاش فراوان برندی مناسب را طراحی می‌کنند اما طراحی یک وبسایت برای حضور آنلاین آن برند، تهیه وبلاگ‌ها و رسانه‌های اجتماعی مناسب، را از یاد می‌برند چیزی که مهم است به روزرسانی اطلاعات، پاسخ به بازخورهای افراد و نظرات آنان و برقراری ارتباط دائمی به صورت آنلاین است.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده