فروش برند و برندینگ عملیاتی




در این مقاله در خصوص مراحل برندینگ بحث می نماییم. هر یک از این موارد می تواند یک تحول بزرگ در یک کسب  و کار ایجاد نماید. مهم نیست که شما به دنبال برندینگ B2B یا برندینگ B2C یا برندینگ B2G باشید. نکات زیر در هر بازاری قابل انجام است.


مراحل برندینگ

مراحل زیر میتوانید شما را در مسیر ساخت یک برند حرفه ای یاری نماید.

۱- استراتژی اصلی کسب  و کار سازمان را مورد بررسی قرار دهید

یک برند قوی که به خوبی از سایر رقبا متمایز شده است، خیلی راحت تر رشد شرکت را به پیش خواهد برد. اما چه نوع شرکتی می خواهید؟ آیا برای رشد تدریجی برنامه ریزی می کنید؟ استراتژی کلی کسب و کار شما بستری است برای استراتژی توسعه برند و تشریح مراحل برندینگ متناسب شما. بنابراین، باید از اینجا شروع نمایید. اگر درک روشنی از جایی که می خواهید شرکتتان به آنجا برسد دارید، برندتان می تواند به شما کمک کند تا به آنجا برسید. پس برندینگ باید بر اساس چشم انداز و بیانیه ماموریت انجام شود. این مهم ترین قسمت از مراحل برندینگ است.

۲- مشتریان هدف خود را بشناسید

مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟ اگر بگویید “همه”، حتما دچار اشتباه محاسباتی بزرگی شده اید. تحقیقات ما به صراحت نشان می دهد که شرکت های دارای رشد و سود بالا، بر داشتن مشتریانی که به روشنی تعریف شده اند تمرکز دارند. هرچه تمرکز محدودتر باشد، رشد سریع تر خواهد بود. هرچه مخاطب هدف متنوع تر باشد، تلاش های بازاریابی شما کم اثرتر خواهند بود. بنابراین، از کجا می دانید که آیا گروه درستی از مشتریان هدف را انتخاب کرده اید؟ این چیزی است که گام بعدی به آن می پردازد. برندینگ باید بتواند آن مشتری هدف را به درستی مورد هدف قرار دهد.

۳- گروه مشتریان هدف خود را مورد تحقیق قرار دهید.

شرکت هایی که تحقیقات هدفمند در خصوص گروه مشتریان هدف خود انجام می دهند، سریع تر رشد می کنند و سودآورتر هستند . علاوه بر این، شرکت هایی که بیشتر تحقیق انجام می دهند (حداقل هر سه ماه یک بار ) سریع تر رشد می کنند.تحقیق به شما کمک می کند تا دیدگاه ها و اولویت های مشتریان هدفتان را درک کنید، نیازهای آن ها را پیش بینی کنید، و پیام هایتان را زبانی بیان کنید که به مذاق آن ها خوش می آید. تحقیق همچنین به شما نشان می دهد که آن ها نقاط قوت و برند فعلی شرکت شما را چگونه می بینند. از این رو، تحقیق ریسک بازاریابی مرتبط با توسعه برند را به شدت کاهش می دهد.  برندینگ باید بر اساس جریان مداوم جمع آوری اطلاعات استوار باشد . تحقیقات صحیح می تواند برندینگ شما را زنده نگه دارد.

۴- جایگاه برند خود را پیدا کنید

اکنون آماده هستید تا جایگاه برند شرکت خود را در بازار خدمات تخصصی تعیین کنید (چیزی که تعیین موقعیت در بازار نیز نامیده می شود). شرکت شما چطور از دیگر شرکت ها متفاوت است و چرا مشتریان بالقوه در بین مخاطبان هدف باید با شما کار کنند؟بیان جایگاه برند عموما در سه تا پنج جمله امکان پذیر است و ضرورت جایگاه یابی برند شما را شامل می شود. ای بیان جایگاه برند باید مبتنی بر واقعیت باشد، چراکه شما باید به آنچه قول می دهید ، دست یابید. بیان جایگاه برند باید امیدوار کننده باشد تا چیزی داشته باشید که برای آن تلاش کنید.تعیین جایگاه برند یکی از گلوگاه های اصلی از مراحل برندینگ است.

۵- تعیین استراتژی انتقال پیام

گام بعدی شما یک استراتژی انتقال پیام است که جایگاه یابی برند شما را به پیام هایی برای مخاطبان هدف مختلف شما برگردان می کند. مخاطبان هدف شما عموما شامل مشتریان بالقوه، کارکنان بالقوه، منابع معرفی کننده، یا دیگر افراد تاثیر گذار و فرصت های مشارکت بالقوه می باشند، اگر بخواهیم تنها برخی از این مخاطبان احتمالی را نام برده باشیم.درحالی که جایگاه یابی برند شما باید برای همه مخاطبان یکسان باشد، هر مخاطب به جنبه های خاصی از آن علاقه مند خواهد بود. پیام ها داده شده به هر مخاطب بر مرتبط ترین نکات تأکید می کنند. هر مخاطب نگرانی های خاصی خواهد داشت که باید به آن ها پرداخته شود، و هر مخاطب به نوع خاصی از شواهد نیاز دارد تا از پیام های شما پشتیبانی کند. استراتژی انتقال پیام شما باید به همه این نیازها بپردازد. این یک گام مهم در مناسب سازی برند شما نسبت به مخاطب هدف می باشد. برندینگ باید به وضوح برای تولید پیام و شیوه انتقال پیام به مخاطب برنامه داشته باشد.

۶- ساخت نام برند ، لوگو، و عنوان

برای بسیاری از شرکت ها تغییر نام برند لازم نیست. اما اگر شما شرکتی جدید هستید، در حال ادغام شدن هستید، یا نامی دارید که دیگر با موقعیت شما همخوانی ندارد، انتخاب نام تجاری جدید را در دستور کار خود قرار دهید. حتی اگر نام شرکت را تغییر نمی دهید، یک لوگو و عنوان جدید ممکن است برای حمایت بهتر از موقعیت یابی برندتان معقول باشد.به خاطر داشته باشید که نام، لوگو و عنوان شما برندتان نیستند. آن ها راه هایی هستند برای اطلاع رسانی یا نمادسازی برندتان. شما باید آن را زندگی کنید تا به آن واقعیت ببخشید.اشتباه نکنید که لوگوی جدیدتان را در داخل شرکت به این و آن نشان دهید تا به یک اجماع برسید. نام تجاری ، لوگو، و عنوان برای شما نیستند. آن ها برای بازار شما هستند و باید از حیث اینکه تا چه اندازه خوب اطلاع رسانی می کنند مورد قضاوت قرار گیرند و نه از حیث اینکه شرکای شما چقدر آن ها را دوست دارند. باید تفاوت معنایی Tagline, Mantra, Motto, Slogan را بدانید. عملا برندینگ بدون داشتن نام برن ، لوگو و عنوان غیرممکن است.

۷- استراتژی بازاریابی محتوای خود را ایجاد کنید

ما می توانستیم این گام را ” ایجاد استراتژی بازاریابی ” بنامیم. اما این کار را نکردیم. در عوض خواستار یک استراتژی بازاریابی محتوا شدیم.چرا؟ بازاریابی محتوا به طور خاص برای شرکت های خدمات تخصصی در عصر اینترنت مناسب است. بازاریابی محتوا همه کارهایی که بازاریابی سنتی انجام می دهد را انجام می دهد اما آن ها را خیلی مؤثرتر انجام می دهد. بازاریابی محتوا از محتوای آموزشی ارزشمند به منظور جذب، پروراندن، و واجد شرایط کردن مشتریان احتمالی استفاده می کند.به خاطر داشته باشید که قدرت برند شما هم از اعتبار شما و هم از قابل مشاهده بودنتان نیرو میگیرد. افزایش دادن قابل مشاهده بودن به تنهایی، بدون تقویت کردن اعتبار، به ندرت موفقیت آمیز است. به همین دلیل است که تبلیغات یا پشتیبانی مالی “آگاهی ساز” سنتی اغلب به نتایجی ناامیدکننده منجر می شود. از سوی دیگر، بازاریابی محتوا هم قابل مشاهده بودن و هم اعتبار را به طور هم زمان افزایش می دهد. بازاریابی محتوا همچنین راهی بی نقص برای مناسب ساختن برند شما برای مخاطبان هدف می باشد. بازاریابی محتوا در دنیای وب تحت عنوان وب برندینگ مطرح می شود که دارای دو بعد مهندسی و مدیریت است.

۸- وب سایت خود را ایجاد کنید

وب سایت شما مهم ترین ابزار توسعه برند شما می باشد. وب سایت شما جایی است که همه مخاطبانتان برای کسب اطلاع در مورد شما،  اینکه چه می کنید،  چطور این کار را می کنید و مشتریان شما چه کسانی هستند به آنجا مراجعه می کنند. مشتریان احتمالی شما بعید است که شرکت شما را صرفا بر اساس وب سایتتان انتخاب کنند. اما ممکن است به واسطه پیام های اشتباهی که وب سایتتان ارسال می کند شما را کنار بگذارند.علاوه بر این، وب سایت شما خانه محتوای ارزشمند شما خواهد بود. این محتوا کانون توجه تلاش های بهینه سازی موتور جستجو (سئو) قرار خواهد گرفت،  به گونه ای مشتریان احتمالی، کارمندان بالقوه،  و منابع معرف شما در آنجا در مورد شرکت شما خواهند آموخت. محتوای آنلاین نقشی محوری در هر نوع استراتژی توسعه برند مدرن خواهد داشت.این روزها،  وب سایت های خدمات تخصصی و حرفه ای در دو نوع وجود دارند. نخست یک سایت برندسازی است. چنین سایتی داستان شما را نقل می کند و می گوید که شما که هستید،  به چه کسانی سرویس می دهید،  و چه کاری انجام می دهید. به طور خلاصه،  این نوع وب سایت پیام برند شما را منتقل می کند. نوع دیگر کارهای بالا را انجام می دهد و در کنار آن مشتریان بالقوه جدیدی را نیز تولید کرده و پرورش می دهد. ما این نوع وب سایت ها را وب سایت های دارای عملکرد بالا می نامیم.  بعد مهندسی وب برندینگ به عنوان بخشی از استراتژی برندینگ به سئو اشاره دارد.

۹- جعبه ابزار بازاریابی خودتان را ایجاد کنید

گام بعدی در این فرایند ایجاد مابقی جعبه ابزار بازاریابی شما می باشد. این گام می تواند شامل “صفحات فروش”  یک صفحه ای باشد که خدمات اصلی یا بازارهایی که به آن ها سرویس می دهید را شرح می دهد. علاوه بر این،  ممکن است یک “ارائه اسلایدی” مختصر وجود داشته باشد که مروری کلیدی بر شرکت یا خدمات کلیدی ارائه شده توسط شرکت و یک بروشور الکترونیکی را در بر داشته باشد. این موارد امروزه دیگر به ندرت به صورت چاپ شده ارائه می شوند.به طور فزاینده این جعبه ابزار بازاریابی ویدئوهایی را نیز شامل می شود. موضوعات ویدئویی متداول شامل مرور کلی بر شرکت،  مطالعات موردی می باشند. ارائه خدمات کلیدی نیز بسیار مفید است. اگر این ابزارها به درستی آماده شوند،  نه تنها به توسعه کسب و کار شما کمک می کنند،  بلکه برای برندینگ شما نیز مهم هستند.

۱۰- پیاده سازی،  رهگیری ،  و اصلاح

این گام نهایی در فرایند توسعه برند ممکن است یکی از مهم ترین گام ها باشد. مشخصا یک استراتژی برندینگ برنده خیلی خوب عمل نخواهد کرد اگر هرگز اجرا نشود. ممکن است تعجب کنید اگر بفهمید چه بسیار مواقع که این اتفاق می افتد. یک استراتژی محکم به همه قصد و نیت هایی که شرکت مدنظر دارد ایجاد و شروع شده است. سپس واقعیت مداخله می کند. افراد با مشتریان سرگرم هستند و مسئولیت های توسعه برند به بعد موکول می شوند و … بعد هم فراموش می شوند.به همین دلیل است که رهگیری کردن تا این اندازه اهمیت دارد. ما قویا ره گیری کردن هم پیاده سازی طرح و هم رهگیری نتایج آن را توصیه می کنیم. آیا استراتژی آن طور که برنامه ریزی شده بود پیاده شد؟  چه اتفاقی برای سنجش های عینی،  از قبیل ترافیک جستجو و بازدیدکنندگان سایت افتاد؟ چه تعداد مشتری راغب جدید، تقاضای استخدام و فرصت های مشارکت جدید ایجاد شد؟ تنها با رهگیری کردن کل این فرایند شما می توانید اطمینان حاصل کنید که دارید نتیجه گیری های درستی انجام می دهید و اصلاحات درستی انجام دهید.



ترس بزرگترین چالش در عملیات برندسازی

همانطور که در بالا گفتیم اعداد بزرگ می‌توانند نتایج شگفت‌انگیزی را برای کسب و کارها بوجود آورند. امّا واقعیت این است که همه نمی‌توانند صاحب این اعداد بزرگ بزرگ شوند یا اینکه اگر هم صاحب این اعداد شوند نمی‌توانند از آن‌ها در کسب و کار خود استفاده کنند. 
تنها کسب و کارهای معدودی هستند که می‌توانند از اعداد بزرگ استفاده لازم را ببرند زیرا آن‌ها به درجه بالایی از شجاعت و ریسک‌پذیری ریسده‌اند و ترس خود را کنار گذاشته‌اند. ترس مشکل اساسی بسیاری از کسب و کارهای امروزی می‌باشد. باید بدانیم که برنینگ برپایه جلب توجهات عمل می‌کند. بنابراین هرچه ما ترسوتر باشیم، ریسک کمتری می‌کنیم. این خطرپذیری کم، باعث کاهش توجهات به کسب و کار ما خواهد شد.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده