فروش برند و اهمیت برند شخصی




ویژگی برند شخصی یا پرسنال برند و دلایل اهمیت آن ها

برند با لوگو، ترکیب رنگ ها، المان های گرافیکی و شعار متفاوت است. برند چیزی است که توییت می کنید یا در وبلاگ خود منتشر می کنید. برند، لحن کلام یا نحوه برخوردیست که در ارتباط با مشتری دارید. برند، چیزی است که می گویید، انجام می دهید و به آن فکر می کنید. برند، حسی است که مشتری از کسب و کار شما دارد. در واقع برند، ترکیب همه ی موارد بالا و حتی مواردی بیشتر است. ما در این نوشته قصد داریم در مورد برند شخصی و برندینگ شخصی صحبت کنیم.


برندِ شخصی زنده است، نفس می‌کشد و رشد می کند…

برند شخصی خیلی شبیه به یک موجود زنده ی در حال تنفس است. تعریف درست از آن، توسط افرادی که شما را دوست دارند، عاشقتان هستند و یا حتی از شما بدشان می آید ارائه می شود.
نمی توانید یک برند را با استفاده از ربات ها و یا الگوریتم ها بسازید. البته که در برندینگ شخصی می توانید از داده ها، تجزیه و تحلیل ها و تحقیقات استفاده کنید و چشم انداز و ماموریت اصلی آن را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که در بحث برندینگ شخصی، کسی که وضعیت خود را در شبکه های اجتماعی مختلف به روز رسانی می کند انسان است و کسی که قرار است آن را بخواند نیز همینطور.
هر چقدر زودتر بتوانید اهمیت تبدیل شدن به یک برند شخصی و نیاز به الهام بخشی واقعی و برقراری ارتباط با مخاطبان خود را بدانید، زودتر نتیجه آن را می بینید. هر چقدر که شبکه های اجتماعی را بیشتر به DNA سازمان خود متصل کنید، بیشتر پیشرفت می کنید.
در این نوشته، ۱۳ مورد از ویژگی های برند شخصی را معرفی کرده ایم. می توانستیم صد مورد از این ویژگی ها را معرفی کنیم، چون که به راحتی نمی توان در یک لیست کوچک از ویژگی ها، برند شخصی را تعریف کرد. اما برای شروع و آشنایی با پرسنال برند و برندینگ شخصی و بایدها و نبایدهای آن، مطالعه این نوشته خالی از لطف نیست.

۱۳ ویژگی برند شخصی یا پرسنال برند :

۱- برندِ شخصی مانند انسان فکر می کند

ممکن است فکر کنید که برند ها قابلیت فکر کردن ندارند، اما می توان گفت که دارند. برند های شخصی انسان هایی را در درون خود دارند، پس مانند انسان ها فکر می کنند، نه یک حساب بانکی یا ساختمان تجاری. برندها به چیز هایی فکر می کنند که انسان ها فکر می کنند، مانند خوردن، دوست داشتن و باور داشتن. برند شخصی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

۲- برند شخصی به انسان ها اهمیت می دهد

برند ها به انسان هایی که با آن ها در تعامل هستند اهمیت می دهند. این که این انسان ها خوشحال، ناراحت، راضی، خنثی، گرسنه و یا سیر باشند، برای برند مهم است.

۳- برای روابط انسانی ارزش قائل می شود

برند شخصی به مردم بیشتر از پول اهمیت می دهد. این برند ها حاضر نیستند به خاطر پول روابط انسانی خود را تحت الشعاع قرار دهند. آن ها می دانند که سرمایه گذاری روی افراد تنها راهِ پیشِِ رو است و این که ارتباطات خوب، هم قالب و هم چاشنی کسب و کار، عامل موفقیت شخصی و موفقیت حرفه ای است.
برند شخصی را در حال خرید فالوور فیک اینستاگرام یا ممبر فیک تلگرام نخواهید دید، چون به انسان های واقعی بها می دهد تا ارتباطات انسانی و تعاملات معتبر به دست بیاورد.

۴- برند شخصی به انسان های دیگر گوش می دهد

برند شخصی بیشتر از آن که حرف بزند، گوش می کند. وقتی که لازم باشد صحبت کند، حرف می زند، اما همیشه یک گوش برای شنیدن این که مخاطبان، مشتریان، شرکا و ذی نفعانش چه می گویند، دارد. برند شخصی می داند که تحلیل گوگل آنالیز و تجزیه و تحلیل داده های وب سایتش معدن طلا هستند، و از این داده ها استفاده می کند تا در مورد مخاطبانش یاد بگیرد و آن ها را بشناسد.

۵- مانند انسان ها صحبت می کند

برند شخصی مانند ربات ها صحبت نمی کند. او به زبانی صحبت می کند که انسان های دیگر به آن زبان می خوانند، گوش می دهند و درک می کنند.

۶- شخصیت منحصر به فرد دارد

شخصیت برند شخصی شما چیست؟ آیا هدفی جدی دارد؟ آیا سرگرم کننده است؟ آیا با زندگی مردم درگیر می شود؟ آیا الهام بخش دیگران است؟ و یا همه ی موارد بالا را در بر می گیرد؟ پرسنال برند شما هویت منحصر به فرد خود را دارد که الهام بخش مخاطبانش است و با آن ها از این طریق ارتباط برقرار می کند.

۷- انسان بودن خود را نشان می دهد

برند شخصی از این نمی ترسد که شخصیت خود را نشان دهد. او می خندد، آواز می خواند، حرف می زند و حتی ممکن است بعضی وقت ها ناامید و دلسرد شود. برندهای شخصی اجازه می دهند که مخاطبان آن ها شخصیت واقعی و طبیعی پشت تصاویر پروفایلشان را ببینند چون اینگونه قابل اعتمادتر به نظر می رسند.

۸- اشتباهات مخصوص به خود را مرتکب می شود

هیچ انسانی کامل نیست، به همین ترتیب، هیچ برند شخصی ای کامل نیست، چون که از انسان ها ساخته شده و توسط آن ها تعریف می شود. برند شخصی باید فروتن باشد، چون که ممکن است دقیقا مانند ما و شما دچار اشتباه شود، و نباید از این موضوع بترسد.

۹- برند شخصی در دسترس است

آیا وقتی مخاطبان شما چه به صورت آنلاین و چه آفلاین بخواهند با شما ارتباط برقرار کنند، در دسترس هستید؟ آیا به موقع به سوالاتشان پاسخ می دهید؟ آیا اصلا برای پاسخ دادن به سوالات آن ها زمان اختصاص می دهید؟ یا پشت وب سایت خود پنهان می شوید؟
برند شخصی خود را در دسترس مشتریان نگه می دارد. حتی اگر ۲۴ ساعت هر ۷ روز هفته در دسترس نباشد، به مخاطبان خود اعلام می کند که چه زمانی در دسترس است.

۱۰- خود را خوب می شناسد

برند شخصی می داند که چه چیزی است و برای مشتریان، شرکا، جامعه آنلاین و دوستان خود چه پیشنهادی ارائه می دهد. نقاط قوت و ضعف خود را می داند. او می داند که چگونه صحبت کند و گوش کند و چه چیزی باعث درخشش او می شود. برند شخصی در مورد این که چه چیزی پست کند و معرفی کند حدس نمی زند، چون که اعتماد به نفس دارد.

۱۱- مخاطبان خود را هم خوب می شناسد

برند شخصی، همان طور که خود را می شناسد، مخاطبان خود را هم می شناسد. او می داند که مخاطبانش چه می خواهند و باید چگونه آن را فراهم کرد. او می داند که چگونه الهام بخش مخاطبانش باشد، با آن ها ارتباط برقرار کند و در رسیدن اهدافشان به آن ها کمک کند. او می داند که اگر با مخاطبانش ارتباط برقرار کند، الهام بخش آن ها باشد و در رسیدن اهدافشان به آن ها کمک کند، خودش هم به طور پیش فرض به اهدافش خواهد رسید.

۱۲- برند شخصی چابک است

برند شخصی آرام نمی نشیند، بلکه تکامل می یابد. چون که همیشه در حال یاد گرفتن و گوش دادن حتی خیلی بیشتر از صحبت کردن است. پس می تواند با چابکی حرکت کند. او مجبور نیست که روی هر موضوع پر طرفدار و جدیدی بپرد، چون که قادر است در زمان درست و با اعتماد به نفس به سمت آن حرکت کند. این موضوع به برند شخصی سطح بالایی از تفاوت رقابتی را ارائه می دهد. چون برند هایی که با مخاطبان خود در ارتباط نیستند، برند هایی که در حال گوش دادن نیستند و بر هدف ها و تمایلات مخاطبان خود تمرکز نمی کنند، هنگام نه گفتن به موضوعات جدید و پرطرفدار دچار مشکل می شوند. زیرا همیشه به دنبال بهترین موضوعی هستند که به طور جادویی برای آن ها موفقیت به همراه بیاورد. برندینگ شخصی با ترکیب اعتماد به نفس و چابکی همراه است.

۱۳- در برندینگ شخصی باید روی افراد سرمایه گذاری کرد

برند شخصی می داند که سرمایه گذاری بر روی آدم ها بهترین کار ممکن است. او روی گوش دادن، یاد گرفتن، آموزش دادن، توانمند سازی، تیم سازی و فرهنگ سازی سرمایه گذاری می کند زیرا این مسائل باعث می شود برند از درون و بیرون به چشم بیاید و از برند های دیگر متمایز شود.

09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده