شرایط خرید و فروش برند




خرید و فروش برند آماده یک انتخاب عالی و زیرکانه است. اگر نمی‌خواهید یا نمی‌توانید مراحل ثبت برند جدید را طی کنید و برای انجام آن با مشکل روبه‌رو می‌شوید، راه‌حل مشکل شما در خرید امتیاز برند است. این کار باعث می‌شود سریع‌تر به هدفتان برسید و بسیاری از هزینه‌های مراحل را هم پرداخت نمی‌کنید. برخلاف ثبت برندهای جدید، انتخاب یک برند آماده تنها 1 روز زمان می‌برد. البته اگر درخواست شما مورد تائید واقع شود. با ما در مقاله همراه شوید تا با شرایط و مراحل خرید و فروش برند آماده و قوانین فروش برند آشنا شوید

منظور از برند آماده چیست؟

برند فروشی که به آن برند آماده هم گفته می‌شود، همه مراحل ثبت برند را طی کرده است و آماده بهره‌برداری می‌باشد. در صورتی که چنین برندی دارید، می‌توانید آن را بفروشید و در صورتی که خواهان یک برند آماده باشید، آن را به راحتی خریداری کنید. خریدن یک برند آماده امتیاز بزرگی محسوب می‌شود و کسی که چنین برندی دارد، دارایی ارزشمندی را به دست آورده است.
اما برند چیست؟ برند یک نماد از محصول یا خدمات می‌باشد که برای فروش یا ارائه آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف از ثبت یا خرید برند تنها بحث فروش محصولات نیست بلکه ارتقاء ارزش کالا و جذب سرمایه نیز می باشد. به همین دلیل به راحتی می‌توانید صاحب برند شوید و گامی موثر در جهت رشد کسب و کار خود بردارید.
در صورتی که برند متعلق به شما یا هر فرد دیگر برای آن فرد کارایی نداشته باشد، می‌تواند آن را بفروشد و هزینه‌ها و زمان صرف شده برای به دست آوردن آن را جبران کند. جالب است بدانید که معروف‌ترین فعالیت در این زمینه، خرید برند آماده مواد غذایی و … است.

چرا بهتر است یک برند آماده را بخریم؟

همانطور که می‌دانید ثبت یک برند پروسه طولانی و زمان‌بری است و مشکلاتی هم در حین آن به وجود می‌آید. به همین دلیل بهتر است پیشنهاد خرید و فروش برند آماده را بپذیریم. زیرا این کار برای افراد دارای برند که از آن بهره‌ای نمی‌برند مفید و به صرفه است. البته عوامل مختلفی وجود دارند که باعث واگذاری برند می‌شوند. در ادامه این موارد معرفی می‌شوند.
    
برای خرید و فروش برند آماده کافی است به یک دفترخانه ثبت اسناد مراجعه کنید. در غیر این صورت باید حدودا 6 ماه وقت بگذارید تا برند موردنظرتان صادر شود.
معمولا یک برند آماده برای فروش نام تجاری معروفی است که موفقیت شما را تا حدودی تضمین می‌کند. چون کارایی لازم در بازار موردنظر را دارد و از طرفی می‌توان آن را با ایده‌های ناب و تازه گسترش داد و تقویت کرد.

با خرید یک برند آماده دیگر نیازی به نگرانی در مورد رد درخواست وجود ندارد. یک برند آماده همه مراحل را طی کرده است و قابل استفاده و بهره‌برداری می‌باشد.
زمانی که قصد خرید برند آماده را دارید، به پروانه بهره‌برداری یا مجوز تاسیس شرکت نیازی دارید. خرید با ارائه یک کارت شناسایی هم انجام می‌شود.

کدام به صرفه‌تر است؟ خرید و فروش برند آماده یا ثبت برند؟

ممکن است این سوال برایتان پش امده باشد که خریدن یک برند آماده هزینه کمتری دارد یا ثبت برند جدید؟ اول از همه باید بدانید که نرخ‌گذاری یک نام تجاری آماده به عوامل زیر بستگی دارد:
  • زیبایی نام برند ثبت شده
  • فارسی یا لاتین بودن نام
  • تعداد محصولات و طبقات ثبت شده
  • ثبت کالا
  • طبقات مشابه
همواره یک برند ثبت شده به دلیل ارزش بیشتر در بازار خرید و فروش، قیمت بیشتری نسبت به ثبت برند جدید دارد. شاید این قیمت در ابتدا بیشتر به نظر برسد، اما با در نظر گرفتن ارزش اقتصادی آن، وقتی که دیگر لازم نیست صرف شود و اعتبار بیشتر در نزد مشتریان، استحقاق این ازش‌گذاری را دارد.
کارشناسان رسمی این نرخ‌گذاری را انجام می‌دهند و هر فرد با توجه به نیاز و حوزه کاری خودش، برند موردنظرش را انتخاب می‌کند. هر برندی که مدت فعالیت آن طولانی‌تر باشد، دارای ارزش بالاتری است. زیرا افرد جامعه با آن آشنایی دارند و موفقیت خریدار با خرید آن برند تضمین می‌شود.
برای خرید برند فروشی ارزان یا معروف و ارزشمند می‌توانید از سایت‌های مختلف که در این زمینه فعالیت می‌کنند، استعلام قیمت برند بگیرید. چنین سایت‌هایی یک لیست از برندهای مختلف با اواع قیمت‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند تا از بین آن‌ها انتخاب کنید. هر چند ممکن است یک برند آماده گران‌تر دربیاید، اما سودآوری و ارزشمندی آن در بازار فروش، این هزینه را جبران می‌کند. هر چند خرید و فروش برند ارزان هم امکان‌پذیر است و با کمی جستجو می‌توانید برندهای ارزان‌تری پیدا کنید.
به غیر از قیمت و ارزش برند، وقتی که صرف ثبت یک برند می‌شود هم مهم است. بسیاری از افراد توانایی گذراندن وقتشان در راه‌روهای ادارات و سازمان‌ها را ندارند و نمی‌توانند مدت زیادی برای ثبت آن صبر کنند. پس بهترین راه این است که یک برند آماده خریداری کنند.
در این صورت کافی است فروشنده و خریدار به یک دفترخانه ثبت اسناد بروند و کارهای مربوط به خرید و انتقال را انجام دهند. یکی دیگر از مزایای خرید برند آماده، عدم نگرانی و دغدغه در مورد انتخاب نام برند است. زیرا این نام قبلا انتخاب شده است. علاوه بر این به جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری و کارت بازرگانی هم نیازی نخواهید داشت.
یک علامت تجاری آماده می تواند به نسبت نمونه اسم برند که خودتان انتخاب کرده اید با محصولات و خدمات شما هم جهت تر است و نظر شما و تیم شما را بیشتر به خود جلب می کند. در چنین شرایطی انتخاب و خرید برند آماده می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما و تیمتان باشد.

مقایسه مشکلات بین ثبت برند یا خرید و فروش برند آماده


زمان لازم برای ثبت برند
ثبت یک برند در بهترین حالت و بدون ایجاد مشکل در روند ثبت، بین 4 ـ 6 ماه طول خواهد کشید. در صورتی که نامی همانند نام انتخابی شما وجود نداشته باشد و همه مراحل و روند اداری به خوبی طی شود، پس از این مدت می‌توانید گواهینامه ثبت برندتان را دریافت کنید. اما با خرید برند آماده شما چند ماه جلو خواهید افتاد.

وجود اخطارهای احتمالی
ممکن است در حین ثبت با اخطارهایی روبه‌رو شوید که مراحل طی شده را بی فایده خواهد کرد. در این صورت باید دوباره مراحل را طی کنید. در واقع بعد از درخواست شما، 45 ـ 60 طول می‌کشد تا درخواست از سمت اداره ثبت مالکیت‌های صنعتی با اخطار مواجه شود. در این صورت باید تمامی مشکلات رفع شود و دوباره مراحل طی شود. حتی احتمال دارد این مورد چندین بار تکرار شود در نهایت نتیجه دلخواهتان را نگیرید و نتوانید برندتان را ثبت کنید. این اخطارها هزینه‌های اضافه هم در پی دارد. خرید یک برند آماده چنین مشکلاتی نخواهد داشت.

نام و علامت برند
در ثبت یک برند یا ثبت علامت تجاری ، توجه به مواردی مانند میزان کالا، فارسی یا لاتین بودن نام برند، تکمیل طبقات مرتبط با نام تجاری و موارد دیگر اهمیت دارند. به طور مثال در برخی مواقع مانند برند مواد غذایی که تقاضا و درخواست زیادی دارد، ثبت برند تجاری در بعضی از کالاها امکان‌پذیر نیست و احتمال مردود شدن کالاهای درخواستی وجود دارد.

مدارک موردنیاز برای خرید و فروش برند آماده

یکی از مزایای خرید برند آماده، عدم نیاز به مدارک مختلف مانند کارت بازرگانی یا جواز تاسیس است. در واقع کافی است کارت شناسایی و مدارک هویتی خود را همراه داشته باشید و یکی از برندهای آماده را انتخاب کنید. به طور کلی مدارک زیر لازم است:
  • مدارک هویتی فروشنده و خریدار
  • مدارک وکیل رسمی (در صورت نیاز)
  • مدارک مربوط به نوع کسب‌وکار
  • شماره اظهارنامه و شماره ثبت برند
  • مدارک مرتبط با ثبت برند مثل آگهی و روزنامه تقاضا

پس از اینکه این مدارک تکمیل گردید، خرید و قرارداد فروش برند در دفترخانه صورت می‌پذیرد.
       
مراحل خرید و فروش ثبت برند
  1. انتخاب برند موردنظر
  2. استعلام برند از سازمان ثبت اسناد کشور
  3. مراجعه خریدار و فروشنده به دفترخانه ثبت اساد برای نقل و انتقال برند موردنظر
  4. انتشار آگهی مربوط به انتقال برند در روزنامه رسمی
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده