ثبت برند و چگونگی ثبت برند سوهان




ثبت برند یکی از مهمترین اقدامات اولیه بعد از ثبت شرکت است که سهامداران و سرمایه داران شرکت باید نسبت به آن اقدام کنند به همین دلیل در این مقاله به الزامات ثبت برند و دلیل اینکه چرا باید برند خود را ثبت برسانیم می پردازیم.

عوامل موثر در توسعه بازار و برندینگ عبارت است از:

۱٫تنوع و افزایش محصولات
۲٫نام تجاری شرکت
۳٫وجود و ثبت برند برای محصول
۴٫برندسازی بهینه
۵٫بازاریابی و استفاده از روش های متنوع در تبلیغات و بازاریابی
۶٫توجه به خواست و نظر مشتریان و برآورده کردن نیاز های مشتری با توجه به گذر زمان

ثبت چه برندهایی الزامی است؟

با توجه به تمام مواردی که گفته شد قانون تجارت ثبت برند را برای شرکت ها الزامی نکرده و آن ها می توانند بنابر دلخواه و درخواست خود برندشان را به ثبت برسانند. چنانچه فعالیت تجاری جزو موارد زیر باشد طبق ماده ۵ که در سال ۱۳۲۸ شمسی توسط مجلس به تصویب رسید ثبت برند برای آن الزامی است.

این موارد عبارتند از:

۱٫مواردی که استعمال داروهای اختصاصی باشد زیرا این داروها جنبه درمانی دارند و طبق نسخه پزشک مصرف می شوند.
۲٫مواد غذایی و خوراکی هایی که در ظروف و بسته بندی با طرح و شکل های مخصوصی استفاده می شوند مانند کنسرو ها، چای های بسته بندی شدده، شکلات و آبنبات ها، شیرینی و ترشیجات، پنیر، کره و روغن، لواشک ها بسته بندی شده و غیره
۳٫لوازم آرایشی. زیرا لوازم آرایشی و بهداشتی به دلیل کاربردی که دارند مستقیما با پوست ارتباط دارند و استعمال آن خارجی است. مانند انواع صابون های بهداشتی – درمانی، صابون های پاک کننده ، کرم های آرایشی، انواع خمیرهای آرایشی، پدرهای شستشو، عطر و محلول های خشبو، انواع ادکلن و پماد ها و غیره
۴٫آب های معدنی و یا نوشیدنی های گازدار، انواع آب میوه های طبیعی و غیرطبیعی که در بطری و ظروف مخصوصی تهیه می شوند.
شما با ثبت برند می توانید از مزایای آن نیز بهره مند شوید. برخی از مهمترین این مزایا عبارتند از:
•استفاده از تسهیلات دولتی مانند دریافت وام با کارمزد پایین و بازپرداخت طولانی مدت.
•تبلیغات و بازاریابی موثر بدون ثبت برند نمی توانید بازاریابی موثری داشته باشید زیرا محصولات برای تبلیغات باید دارای نامی مشخص باشند تا بتوان از طریق آن به معرفی محصول و امتیازات آن پرداخت.
•با ثبت برند از سوء استفاده افراد سود جو و متقلب جلوگیری می کنید.
•برند موجب معرفی و باقی ماندن برند شما در ذهن مشتری می شود.
•برند باعث می شود تولید کننده برای تولید محصول با کیفیت خود نیز رغبت بیشتری پیدا کند.
•برندینگ باعث رقابت مفید با رقبا در بازار های تجاری می شود.
مهمترین نکته این است که بسیاری از فعالیت های تجاری برای شروع و تاسیسشان نیاز به اخذ مجوز دارند که شما می توانید با برندینگ نسبت به اخذ مجوز اقدام کنید.

نحوه ثبت برند

ثبت برند حقیقی
۱٫ارائه مدارک شناسایی متقاضی و صاحب رستوران مانند کارت ملی و شناسنامه
۲٫ارائه گواهی سوء پیشینه معتبر برای متقاضی ثبت برند
۳٫ارائه مجوز های دریافت شده
۴٫ارائه پروانه بهره برداری
۵٫ارائه نمونه برند مورد تقاضا در ابعاد ۱۰ در ۱۰
۶٫برند دو بعدی و یا سه بعدی باشد باید از چند جهت تصاویری گرفته شده و یا ماکتی از آن را ارائه کنید.
۷٫چنانچه امور توسط نماینده و وکیل تام الاختیار صورت می گیرد ارائه برگه مشخص کننده وکالت الزامی است.
ثبت برند به صورت حقوقی
۱٫ارائه مدارک شناسایی از مدیران عامل و رئیس هیئت مدیره مانند اصل کارت ملی و کپی تمام صفحات شناسنامه
۲٫شخصیت حقوقی رستوران مانند اساسنامه، شرکتنامه، اقرارنامه و اظهارنامه مالیاتی که به تائید رسیده باشد و امضای مسئولین در آن درج شده باشد.
۳٫ارائه گواهی سوء پیشینه معتبر از مدیران عامل و رئیس هیئت مدیره
۴٫ارائه کارت بازرگانی در صورتی که علامت مورد تقاضا دارای حروف لاتین و یا انگلیسی باشد.
۵٫ارائه روزنامه های رسمی از تاسیس و تغییرات شخصیت حقوقی رستوران
۶٫ارائه مجوزهای دریافت شده
۷٫ارائه پروانه بهره برداری
۸٫ارائه نمونه برند مورد تقاضا در ابعاد ۱۰ در ۱۰
۹٫برند دو بعدی و یا سه بعدی باشد باید از چند جهت تصاویری گرفته شده و یا ماکتی از آن را ارائه کنید.
۱۰٫چنانچه امور توسط نماینده و وکیل تام الاختیار صورت می گیرد ارائه برگه مشخص کننده وکالت الزامی است.
ثبت برند خود را می توانید به صورت شخصی طبق مراحل ذکر شده در سایت رسمی ثبت برند انجام داده و یا از طریق شرکت های ثبتی که در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت می کنند انجام دهید.
برندینگ نوعی مالکیت کامل و انحصاری در زمینه فعالیت و خدماتی است که توسط شرکت شما ارائه می شود. با ثبت برند، شرکت شما دارای حق امتیاز می شود و سهام شرکت با ارزش تر خواهد شد. و هر زمان هر شخص حقیقی و یا حقوقی از نام شما کپی برداری کرد می توانید از طریق مراجع قانونی شکایت کرده و موارد سوء استفاده را پیگیری کنید.
برند دارای اعتبار و تاریخی انقضا است که بعد از مدت تعیین شده توسط قانون که از زمان ثبت اظهارنامه ۱۰ سال است باید برند تان را تمدید کنید که به این منظور زمانی ۶ ماهه به متقاضی داده ی شود تا نسبت به تمدید اقدام کند و چنانچه از این زمان بگذرد باید هزینه های به منظور پرداخت جریمه را نیز پرداخت کنید.

چگونگی ثبت برند سوهان

ثبت برند سوهان : یکی از گونه های شیرینی ایران سوهان نام دارد که به شکل ها و انواع گوناگونی وارد بازار می شود، در گذشته سوهان به شیوه سنتی با دست پخت می شد ولی حال با پیشرفت تکنولوژی این شیرینی با کمک دستگاه ها و قالب گیری های بخصوصی پخته می شود که معروف ترین سوهان مربوط به سوهان قم می باشد. مواد تشکیل دهنده آن زعفران، پسته، جوانه گندم و هل می باشد که یک منبع خوب برای تامین انرژی به حساب می آید و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است بنابراین بیشتر افراد برای تامین انرژیشان از سوهان استفاده می کنند. بطور کلی سوهان بیش از ۱۰۰ سال، قدمت دارد که به نوعی نماد استان قم می باشد و افرادی که برای زیارت به این شهر می روند سوهان را بعنوان سوغاتی خریداری می کنند. بنابراین نمایندگان در صدد این هستند که برند سوهان قم را ثبت جهانی کنند.

طرز تهیه سوهان

ابتدا دو آرد جوانه گندم و سفید را با یکدیگر مخلوط می کنند سپس آن را تفت می دهند تا بوی خامی آن از بین برود، حال شکر و گلاب را به آن اضافه خواهند کرد سپس پس از مخلوط کردن آن کره را به آن اضافه می کنند و پس از جوش آمدن مواد بادکا و عسل را به آن اضافه می کنند حال زیر اجاق را کم نموده تا مواد به رنگ خرمایی در آید سپس بر روی کاغذ فویلی مواد را ریخته و آن را صاف می کنند و خلال و پسته را به آن اضافه می کنند.
با توجه به استقبال فراوان افراد از سوهان، باعث شده است که متقاضیان برای شروع فعالیت تجاری، شرکت تولید سوهان تاسیس نماید که برای پیشرفت در این زمینه باید برندی را برای شناساندن محصول خود به ثبت برسانند.

ثبت برند سوهان

مدارک مربوط به اشخاص حقیقی:

ارائه کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی، ارائه تصویری از برند در ابعاد ۶ در ۶ به تعداد ۱۲ عدد، زمانیکه این تصاویر سه بعدی و یا بیشتر باشد باید از ۶ جهات عکس گرفته شده و در یک قالب ارائه داده شود توجه نمایید که در برگه ای جدا از طرح ارائه شده باید توضیحی نیز بدهید، ارائه مجوز، پروانه بهره برداری و یا پروانه کسب که نشان دهنده ارائه خدمات از سوی اداره ثبت علائم تجاری باشد، در صورتی که امور توسط شخص دیگر پیگیری شود ارائه وکالتنامه با امضا الزامی است، اگر در برند انتخابی شما از کلمات لاتین و یا فینگیلیش استفاده کرده اید ارائه کارت بازرگانی الزامی می باشد.

مدارک مربوط به اشخاص حقوقی:

ارائه مدارک هویتی همچون کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی، ارائه مهر شرکت، ارائه آخرین تغییرات هیئت مدیره بر روی روزنامه رسمی، ارائه تصویری از برند در ابعاد ۶ در ۶ به تعداد ۱۲ عدد، زمانیکه این تصاویر سه بعدی و یا بیشتر باشد باید از ۶ جهات عکس گرفته شده و در یک قالب ارائه داده شود توجه نمایید که در برگه ای جدا از طرح ارائه شده باید توضیحی نیز بدهید، ارائه کپی و اصل مجوز، پروانه بهره برداری و یا پروانه کسب (اگر مجوزی بنام شرکت وجود نداشته باشد و شرکت مدیرعامل و هیئت مدیره بصورت شخصی داشته باشد این امر برای ثبت قابل قبول خواهد بود.)، ارائه آگهی تاسیس با توجه به آخرین تغییرات آن، ارائه وکالتنامه با امضا به همراه مهر شرکت (زمانی که امور توسط شخص دیگری انجام شود.)، اگر در برند انتخابی شما از کلمات لاتین و یا فینگیلیش استفاده کرده اید ارائه کارت بازرگانی الزامی است.


09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده