استعلام رایگان برند




می دانید که برای داشتن یک فعالیت تجاری و قانونی باید بتوانید علاوه بر ثبت شرکت، برند مورد علاقه خود را به شکل رسمی به ثبت برسانید. ثبت برند به عنوان یک موضوع کلیدی برای شرکت‌های مختلف محسوب شده که از نظر قانونی دارای اهمیت است. ثبت برند دارای مزایای زیادی برای صاحبان کسب و کارهای مختلف بوده که این موضوع می‌تواند باعث انجام فعالیت‌های تجاری و بین‌المللی شود. استعلام ثبت برند از موضوعات جذاب ثبت برند است و باید به آن توجه شود.
افراد و مدیران کسب و کارهای مختلف سعی می‌کنند تا به دنبال ثبت برند مورد علاقه خود باشند. یکی از مواردی که در هنگام ثبت برند دارای اهمیت بوده موضوع استعلام رایگان برند است، در واقع افراد باید بتوانند قبل از ثبت برند با استعلام برند مورد نظر خود از آزاد بودن آن اطمینان کامل پیدا کنند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد موضوع ثبت برند و استعلام رایگان برند مطالب جالب توجهی را قرار دهیم.


استعلام رایگان برند

برای ثبت برند باید بتوانید قبل از ثبت آن و طی کردن مراحل قانونی، از برند مورد نظر خود استعلام بگیرید تا متوجه این موضوع شوید که آیا نام انتخابی برند شما قابل ثبت است یا خیر. در واقع استعلام رایگان برند این امکان را به افراد می‌دهد که به صورت برخط بتوانند از آزاد بودن نام برند خود اطمینان حاصل کنند. باید توجه داشته باشید که نشان تجاری به عنوان یک دارایی با ارزش برای مدیران کسب و کارهای مختلف محسوب می‌شود و می‌تواند نقش بسیاری مهمی در درآمدزایی و کسب و کار داشته باشد.
مدیران شرکت‌های مختلف باید توجه کنند که بعد از ثبت شرکت و شروع فعالیت به صورت رسمی باید به دنبال ثبت نشان تجاری خود باشند. ثبت نشان تجاری به شرکت کمک می‌کند تا بتواند محصولات خود را به شکل مشخص به بازار روانه کند و از این رو مشتریان می‌توانند از محصولات و خدمات شرکت به صورت مشخص استفاده کنند.

اهمیت ثبت برند تجاری

بیان این نکته خالی از لطف نیست که نشان تجاری در دنیای امروزی دارای نقش‌های زیادی است و می‌تواند باعث افزایش ارزش گذاری شرکت شود. نشان تجاری به افراد و مؤسسات مختلف کمک می‌کند تا در بازارهای رقابتی حرفی برای گفتن داشته باشند. تمام مزایا و ویژگی‌های یک نشان تجاری باعث می‌شود تا به اهمیت آن پی ببرید و به دنبال ثبت قانونی نشان تجاری باشید. باید بدانید که اگر برند به درستی ثبت نشده باشد نمی‌توان از آن به شکل قانونی استفاده کرد.
ثبت برند تجاری می‌تواند از سوءاستفاده های احتمالی جلوگیری کند چرا که افراد سعی دارند تا از محصولات و خدمات متنوع به سود خود استفاده کنند. مدیران مؤسسات و شرکت‌های مختلف باید توجه کنند که قوانین دقیقی برای ثبت نشان تجاری وجود دارد که از مهم‌ترین آن تکراری نبودن نام برند انتخابی است. وجود استعلام برند تجاری باعث می‌شود تا شما قبل از ثبت نشان تجاری خود از آزاد بودن نام آن مطمئن شوید. برای آشنایی با مراحل ثبت برند مطلب “مراحل ثبت برند” را مطالعه کنید.

شیوه استعلام رایگان برند

برای این که برند خود را ثبت کنید باید به دنبال استعلام آن باشید چرا که روزانه تعداد زیادی از برندهای مختلف در سامانه در نظر گرفته شده ثبت می‌شوند. با توجه به مراحل متنوع ثبت نشان تجاری و برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه بهتر است قبل از هر کاری به دنبال استعلام رایگان برند خود باشید. وجود وب سایت اداره مالکیت معنوی که مسئولیت ثبت برند تجاری در ایران را بر عهده دارد باعث شده است تا شما پس از ورود به سامانه ipm.ssaa.ir بتوانید به راحتی استعلام رایگان برند خود را دریافت کنید.
با ورود به سامانه فوق می‌توانید با جستجوی نام برند انتخابی خود، از بین برندهای ثبت شده متوجه شوید که آیا برند انتخابی شما از قبل ثبت شده است یا خیر. سامانه فوق جهت کمک به متقاضیان ثبت برنده بوده که می‌تواند بسیار مؤثر باشد اما باید بیان کرد که نتیجه اعلام درخواست ثبت برند شما توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه نهایی به شما اعلام می‌شود. علاوه بر تکراری بودن نام نشان تجاری انتخابی شما، عوامل زیر نیز می‌تواند باعث رد درخواست ثبت نشان تجاری‌تان شود:
  • برند انتخابی شما نتواند به شکل صحیح تمایز بین کالاهای مختلف شرکت‌های دیگر را نشان دهد
  • برند انتخابی شما از نظر موازین شرعی دارای اشکال باشد
  • نام نشان تجاری شما به گونه‌ای باشد که باعث گمراه کردن مصرف کنندگان از نظر مبدأ جغرافیایی شود
  • نشان تجاری انتخابی شما قبلاً توسط شرکت یا موسسه دیگری که کالای غیرمشابه تولید می‌کند ثبت شده باشد
  • کلمه انتخابی شما برای برند مورد نظر به گونه‌ای باشد که باعث گمراه کردن مصرف کنندگان شده و یا ترجمه آن باعث یادآوری برند شرکت‌های دیگر شود

سخن پایانی

شما به عنوان یک مدیر کسب و کار باید به دنبال ثبت برند تجاری خود باشید. برای این که بتوانید برند تجاری را ثبت کنید ابتدا باید استعلام رایگان برند را از طریق وب سایت اداره مالکیت معنوی دریافت کنید. استعلام برند به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید قبل از طی کردن مراحل مختلف از آزاد بودن نام انتخابی خود اطمینان حاصل کنید. باید بیان کرد که داشتن یک نشان تجاری دارای اهمیت بوده و می‌تواند باعث رونق کسب و کار شود.
اگر بخواهید برند خود را به ثبت برسانید بهتر است یک نام و طراحی خلاقانه برای خود انتخاب کنید چرا که این امر باعث می‌شود تا به یک نتیجه مطلوب دست پیدا کرده و به راحتی نشان تجاری خود را با طی کردن مراحل قانونی ثبت کنید.

09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده