پرداخت هزینه روزنامه رسمی جهت ثبت برند




روزنامه رسمی ثبت شرکتها به نهاد قوه قضاییه وابسته بوده و به عنوان تنها مرجع قانونی و رسمی به حساب می‌آید که وظیفه انتشار کلیه آگهی های قانونی در سطح کشور را بر عهده دارد، از جمله مواردی که در روزنامه رسمی ثبت شرکتها انتشار پیدا می کنند، می توان به انتشار کلیه قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی و همچنین انتشار آگهی مبنی بر ثبت شرکت و تغییرات شرکتها و موسسات غیر تجاری و انتشار آگهی مبنی بر ثبت و تمدید نام و علائم تجاری یک برند و یا شرکت‌های یک ارگان خاص و در نهایت انتشار آگهی برای ثبت طرح های صنعتی و اختراعات و موارد دیگر اینچنینی اشاره نمود

هزینه های ثبت برند

هزینه ثبت برند در دو دسته زیر قرار می گیرند:
 
بعد از اینکه در سایت اداره مالکیت معنوی عضو شدید، شما باید مدارک را در سایت بارگذاری نموده و اظهارنامه ثبت برند را ثبت نمایید. در این مرحله هزینه ای باید پرداخت شود. هزینه ثبت اظهارنامه برند بر اساس اینکه تعداد طبقات چقدر است و چه میزان کالا درج شده است و برند حقیقی یا حقوقی می باشد، متفاوت است. به عنوان مثال هزینه ثبت برند در یک طبقه حداقل ۲۴ هزار تومان و هر چقدر تعداد طبقات بیشتر باشد به همان میزان هزینه ثبت اظهارنامه بالاتر خواهد بود.
 
  • هزینه های ثبت برند بعد از تایید اولیه کارشناس
پس از آنکه اظهارنامه ثبت برند شما توسط کارشناس اداره مالکیت بررسی و ثبت آن بلامانع تشخیص داده شد باید در سه نوبت مختلف در سایت پرداختی داشته باشید. این سه نوبت عبارتند از:
  1. هزینه آگهی تقاضای ثبت برند، روزنامه رسمی نوبت اول؛ هزینه این روزنامه از ۱۵۴ هزار تومان به بالا می باشد. چرا به بالا؟ به دلیل اینکه سیاه و سفید یا رنگی بودن لوگو، میزان خطوط و تعداد طبقات و کالاها، همگی در هزینه روزنامه رسمی تاثیر گذار هستند. تعداد خطوط بیشتر باعث بیشتر شدن کادر آگهی می گردد. هزینه ها به صورتی بالا می روند که مثلا برای سه طبقه و یک علامت رنگی باید حداقل ۳۲۰ هزار تومان هزینه در سایت روزنامه رسمی پرداخت کنید.
  2. هزینه حق الثبت برند؛ پس از گذشت یک ماه از چاپ آگهی تقاضای ثبت برند، شما باید حق الثبت برند را در سایت پرداخت نمایید که این حق الثبت به مانند مورد بالا هرچقدر تعداد طبقات و کالاها بیشتر باشد، بیشتر خواهد بود و از ۱۲۰ هزار تومان شروع می گردد.
  3. هزینه آگهی ثبت برند در روزنامه؛ بعد از پرداخت حق الثبت شما می توانید برای اعلام نهایی به عموم آگهی نوبت دوم را چاپ کنید که مانند مورد اول از ۱۵۴ هزار تومان به بالا می باشد.
 
نکته ۱: چنانچه وکیل دادگستری تحویل گیرنده ی گواهی ثبت برند شما باشد می بایست حق التمبر وکیل حداقل به میزان ۲۰۰ هزار تومان جهت تشکیل پرونده فیزیکی و … پرداخت نمایید.

نکته ۲: اگر متقاضی ثبت برند مادرید ( خارجی ) باشد؛ می بایست معادل ارزی هزینه ثبت برند و علامت تجاری شرکت را  براساس نرخ رسمی پرداخت نماید.
 
هزینه ثبت برند در تهران با هزینه ثبت برند در سایر شهرهای ایران هیچ تفاوتی با هم ندارند و تمامی مراحل ثبت برند فقط و فقط از طریق یک سایت و آن هم سایت اداره مالکیت معنوی انجام میگیرد.

طریقه ثبت آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی کشور

  1. مراجعه به پورتال روزنامه رسمی 
  2. کلیک در قسمت ثبت نام کاربر جدید و وارد کردن شماره موبایل برای دریافت پیامک
  3. وارد کردن آدرس و کدپستی برای دریافت نسخه کاغذی روزنامه
  4. ورود به صفحه شخصی من و کلیک روی قسمت هزینه آگهی و پرداخت هزینه
  5. دریافت شماره پیگیری برای پیگیری مراحل ثبت آگهی خود
 
پس از انجام مراحل بالا آگهی ثبت شرکت شما در یکی از مراحل زیر قرار میگیرد:
  • دریافت شده از ثبت؛ پرداخت هزینه توسط متقاضی انجام نشده یا موفقیت آمیز نبوده است. بنابراین باید ابتدا برای پرداخت هزینه آگهی اقدام کنید.
  • آماده ارسال به چاپ؛ پرداخت هزینه چاپ با موفقیت همراه بوده است و آگهی برای چاپ ارسال می گردد.
  • در حال انتشار امضا نشده؛ آگهی درحال چاپ بوده اما تاکنون امضاء نشده است.
  • انتشار یافته امضا نشده؛ آگهی چاپ شده و در سایت موجود می باشد. نسخه امضاء شده آگهی تاکنون صادر نشده است.
  • انتشار یافته امضا شده؛ آگهی چاپ و امضاء شده است.
  • پس از اینکه ٥ روز کاری گذشت، آگهی شما در پورتال روزنامه رسمی کشور منتشر می شود و نسخه الکترونیکی آن را می توان دریافت کرد. همچنین فایل PDF آگهی قابل دانلود خواهد بود.
  • بهتر است بدانید مواردی مانند تصمیمات مجمع عمومی درباره انحلال شرکت، تغییرات سرمایه و نحوه تصفیه آن نیز باید در روزنامه رسمی کشور ثبت و منتشر گردد.
 
تعرفه ثبت برند فوری یکی از مسائل مهم ثبت برندی می‌باشد که در مقاله‌ای مجزا برای شما بیان کرده‌ایم. پیشنهاد آگاه ثبت مطالعه مقاله می‌باشد تا از تعرفه فوری ثبت منصفانه سال 99 مطلع شوید.
 

ثبت آگهی تغییرات شرکت

انتشار آگهی در روزنامه رسمی تنها مربوط به ثبت شرکت نیست. طبق قانون بعضی از تغییرات شرکت نیز باید در روزنامه رسمی چاپ شوند. در ادامه به بررسی قوانین موجود در این زمینه می‌پردازیم:
  • هیات مدیره باید قبل از اقدام برای کاهش اختیاری سرمایه، تصمیم مجمع عمومی را در این زمینه، حداکثر تا مدت یک ماه در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی‌های مربوط به شرکت در آن منتشر می‌شود، چاپ کند.
  • تصمیم راجع به انحلال و اسامی مدیر یا مدیران تصفیه و نشانی آن‌ها، باید ظرف پنج روز به مرجع ثبت شرکت‌ها اعلام شود تا پس از ثبت برای اطلاع عموم در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشاری که اطلاعیه‌ها و آگهی‌های مربوط به شرکت در آن منتشر می‌شود، چاپ شود.
  • تقسیم دارایی شرکت بین صاحبان سهام، در مدت تصفیه یا پس از آن ممکن نیست مگر آن که شروع تصفیه و دعوت بستانکاران قبلا سه بار و هر بار به فاصله یک ماه در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشاری که اطلاعیه ها و آگهی های مربوط به شرکت در آن منتشر می‌شود، چاپ شود و حداقل شش ماه از تاریخ انتشار اولین آگهی گذشته باشد.
  • مدیران تصفیه باید ظرف مدت یک ماه پس از ختم تصفیه مراتب را به مرجع ثبت شرکت‌ها اعلام کنند تا به ثبت رسد و در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشاری که اطلاعیه ها و آگهی های مربوط به شرکت در آن منتشر می‌شود، چاپ شود و نام شرکت از دفتر ثبت شرکت‌ها و دفتر ثبت تجارتی حذف شود.
  • پس از اعلام ختم تصفیه مدیران تصفیه باید وجوهی را که باقیمانده است در حساب مخصوصی نزد یکی از بانک‌های ایران تودیع و صورت اسامی بستانکاران و صاحبان سهامی را که حقوق خود را استیفا نکرده‌اند نیز به آن بانک تسلیم و مراتب را طی آگهی مذکور در همان ماده به اطلاع اشخاص ذی‌نفع برسانند تا برای گرفتن طلب خود به بانک مراجعه کنند.
  • پس از انقضاء ده سال از تاریخ انتشار آگهی ختم تصفیه هر مبلغ از وجوه که در بانک باقی مانده باشد در حکم مال بلاصاحب است و از طرف بانک اطلاع دادستان شهرستان (در حال حاضر دادستان عمومی و انقلاب) به خزانه دولت منتقل خواهد شد.
  • تصمیم راجع به فروش اوراق قرضه و شرایط صدور و انتشار آن باید همراه با طرح اعلامیه انتشار اوراق قرضه کتبا به مرجع ثبت شرکت‌ها اعلام شود. مرجع مذکور مفاد تصمیم را ثبت و خلاصه آن را همراه با طرح اطلاعیه انتشار اوراق قرضه، به هزینه شرکت، در روزنامه آگهی خواهد کرد.
  • نام و مشخصات و حدود اختیارات مدیر عامل باید با ارسال نسخه‌ای از صورت‌جلسه هیات مدیره به مرجع ثبت شرکت‌ها اعلام و پس از ثبت در روزنامه رسمی آگهی شود.
در انتها نتيجه مي گيريم روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران، به عنوان رکن قانونی اطلاع رسانی حقوقی، روزنامه ای است که کلیه ی قوانین و مقررات و مسائل و موضوعات حقوقی جهت اطلاع عموم در آن درج می گردد. این روزنامه سند رسمی و دولتی محسوب می شود و از لحاظ ساختار زیر نظر قوه قضاییه است. نحوه محاسبه هزینه روزنامه رسمی، بستگی به میزان موضوع و تعداد اعضاء شرکت دارد . هر چقدر موضوع فعالیت طولانی تر و تعداد اعضا بیشتر باشد، تعداد خطوط آگهی شما بیشتر شده و مبلغ بیشتری برای درج آگهی در روزنامه رسمی باید پرداخت نمایید. لازم به ذکر است هزینه روزنامه رسمی، به صورت آنلاین و علی الحساب محاسبه می گردد كه می توان در همان سامانه نسبت به پرداخت اینترنتی آن اقدام نمود.
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده