بهترین روش ثبت برند بین المللی





در دنیای امروزی که در آن قرار داریم گستره‌ی فعالیت های تاجران و شرکتهای بازرگانی به سطح دنیا رسیده.است  ثبت برند بین المللی یکی از اصطلاحاتی است که همزمان با بین المللی ساختن و تجارت بین المللی برند به وجود می آید. ثبت برند بین المللی به این دلیل مورد اهمیت واقع شده است تا برند و نام شما در سراسر جهان محفوظ بماند تا اشخاص حقیقی و حقوقی نتوانند از برند شما در سطح جهان سو استفاده کنند. با ثبت برند در سطح بین الملل شما می توانید محصولات و خدمات مجموعه ی خود را در سراسر جهان گسترش دهید. در این اصطلاح شاید به این اشتباه افتاده باشید که برند شما در تمامی کشور های جهان به ثبت می رسد ولی اینطور نیست؛ این یک اصطلاح است که حقوق حفظ برند را برای شما محفوظ نگه می دارد. با ثبت برند در سیستم مادرید (جهان) شما تمامی زمینه ها را برای گسترش فعالیتتان در تمامس دنیا فراهم می کنید و برند ثبت شده شما نسبت به رقبایتان در سراسر جهان از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد شد.

آمار سازمان ملل متحد UNCTAD سوئیس نشان داده که اکثر شرکت هایی که نمایندگی برند های معتبر جهان را گرفته اند، آن دسته از شرکت هایی هستند هستند که برند ثبت شده بین المللی باشند. به همین خاطر، شرکت های بزرگ و بسیار معتبر همیشه در پی راه هایی بوده اند که بتوانند عواملی که در افزایش ارزش نام تجاری مؤثرند را افزایش دهند. مقاله ای که هم اکنون در حال مطالعه ی آن هستید حاصل تلاش تیم متخصص آگاه ثبت می باشد. از شما تقاضا داریم تا این مقاله را با دقت مطالعه کرده و در آخر نظرات خود را برای ما بیان کنید.
 

ثبت بین المللی برند

ثبت برند در سطح بین المللی به دو روش قابل انجام است. روش اول موافقتنامه های Trips و روش دوم سیستم مادرید. که هریک شامل قوانین خاصی می باشند.
 

توافقنامه  Trips

توافقنامه Trips طبق قوانین بین المللی WTO انجام میگیرد. این توافقنامه را بیش از 150 کشور امضا کرده و عضو آن شده اند. ثبت برند در این توافقنامه برند را بدون هیچ واسطه ای در سوئیس به ثبت‌جهانی می رساند.به این معنی که برای ثبت برند این توافقنامه نیازی به ثبت در کشور مبدا نیست. ولی ایران عضو این توافقنامه نمی باشد.
 

توافقنامه مادرید

توافقنامه مادرید به این شکل است که شرط ثبت برند به صورت جهانی در مرحله اول ثبت در کشور مبدا می باشد. جهت عضویت در این سیستم اشخاص باید یک اظهارنامه بین المللی حقوقی را به اداره مالکیت صنعتی ارائه دهند و کشورهای مورد نظرشان را بین 85 کشوری که عضو مادرید هستند انتخاب و فعالیت خود را در آن کشورها شروع کند تا مورد حمایت های لازم قرار گیرد. و در آخر شخص باید تقاضانامه بین المللی خود را به یکی از سه زبان فرانسه ، اسپانیولی و انکلیسی ترجمه کند .
 
هزینه ثبت برند ارزان نشانگر تمامی هزینه های ثبت برند بوده که برای شما متقاضیان ثبت برند تهیه شده است؛ با مطالعه آن از طریقه ثبت برند ارزان و هزینه های ثبت برند مطلع شوید.
آمار نشان داده که 86% از افرادی که قصد ثبت برند را دارند در اواسط این مسیر، به علت پیچیده بودن آن دست از کار می‌کشند. ثبت برند آنلاین یکی از مسائل ثبتی است که برای یک متخصص امور ثبتی کار ساده ای می‌باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه مقاله ثبت برند به یک متخصص امور ثبت برند تبدیل شوید و ثبت ارزان برند را به خوبی پیش ببرید. در ضمن لازم به ذکر است که در این مسیر، آگاه ثبت همواره با مشاوره رایگان تلفنی کنار شما خواهد بود.
 

کشورهای عضو مادرید

در مبحث بین المللی ثبت برند باید اینطور بیان کرد که سیستم مادرید متشکل از 85 کشور در سراسر جهان می باشد که حقوق برند ثبت شده جهانی در آنها محفوظ است؛ که این کشور ها عبارتند از:
ایران – آنتیگوا و بارباردو – آلبانی – ارمنستان – بن ایر – اتریش – استرالیا – آذربایجان – بوسنی و هرزه گوین – بلژیک – بلغارستان – بحرین – بوتان – بوتسوان – بنلوکس – بلاروس – سوئیس – چین – کوبا – قبرس – جمهوری چک – آلمان – دانمارک – الجزیره – استونی – مصر – اتحادیه اروپا – اسپانیا – فنلاند – فرانسه – انگلستان – گرجستان – غنا – یونان – کرواسی – مجارستان – ایسلند – ایرلند – ایتالیا – ژاپن – کنیا – قرقیزستان – کره شمالی – کره جنوبی – قزاقستان – لیختن اشتاین – لیبریا – لسوتو – سائوتومه و پرنسیپ – لیتونی – موروکو – موناکو – مولداوی – مونته نگرو – ماداگاسکار – مقدونیه – مغولستان – موزانبیک – نامیبیا – نروژ – عمان – هلند – لهستان – پرتغال – رومانی – روسیه – سودان – سوئد – سنگاپور – اسلوونی – اسلوواکی – سبیرالئون – سان مارینو – سوریه – تاجیکستان – ترکمستان – ترکیه – اوکراین – آمریکا – ازبکستان – ویتنام – زامبیا – کوراکائو – سینت مارتین – سوازیلند


مزایای ثبت برند بین المللی

در قسمت های بالایی از نکات و مزایای این امر برای شما توضیحاتی را ارائه کردیم. مزایای ثبت برند بین المللی از این گستره بیشتر بوده و شامل موارد دیگری نیز می شود که در ادامه برای شما به صورت موردی بیان میکنیم. این فواید عبارتند از:
  1. ثبت جهانی برند به شرکت ها اعتبار میبخشد و وجهه ی آنان را در صنعت میسازد تا بستری برای شروع فعالیت با شرکت های دیگر برای آنان فراهم شود.
  2. پس از ثبت با قرار دادن علامت مخصوص بالای نام تجاری خود ، اعتبار بین المللی به نام و برند خود در سراسر جهان ببخشید.
  3. با ثبت برند به صورت بین المللی، فعالیت شما در سراسر دنیا گسترده می شود، و طیف وسیعی از مصرف کنندگان مختلف در سراسر جهان با برند ثبت شده ی شما آشنا خواهند شد.
  4. ثبت قانونی یک نام تجاری برای آن حمایت قانونی فراهم می کند و از سوء استفاده طرح توسط تقلید کنندگان جلوگیری به عمل می آورد.
  5. ثبت برند هزینه های بازاریابی شمارا کمتر می کند و برای شما اعتبار به همراه دارد همچنین در مقابل کسب سود بیشتر را به همراه خواهد داشت و نیاز کمتری به قانع کردن مشتری برای شروع فعالیت با خودتان را خواهید داشت.
 
از موارد مهم در روند ثبت فوری علامت تجاری، شرایط ثبت برند فوری است که با مطالعه مقاله مربوطه با عنوان شرایط فوری ثبت نمودن علانت، میتوانید از این شروط مطلع گردید.
 

مدارک جهت ثبت بین المللی برند

  1. نامه درخواست ثبت بین المللی برند که مخاطب آن اداره ثبت علائم تجاری باشد و کشورهای مورد نظر در آن مشخص گردیده باشند.
  2. معرفی نامه با سربرگ شرکت همراه با امضای مدیران و دارندگان حق امضا با مهر شرکت ( اشخاص حقوقی ) و در صورت مراجعه وکیل برای ثبت برند رسمی، ارائه وکالتنامه دادگستری الزامی می باشد.
  3. تکمیل فرم مخصوص ثبت پس از تعیین کشورهای مورد نظرتان
  4. تصویر شناسنامه و کارت ملی مدیران و دارندگان حق امضاء شرکت و روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت
  5. برگه محاسبه هزینه ها همراه با مهر و امضاء متقاضی
  6. ارائه وکالتنامه دادگستری در صورتی که امور توسط وکیل انجام می شود الزامی می باشد.
ثبت برند در جهان همان ثبت بین المللی برند را می گویند. برای ثبت برند در سراسر جهان در گذشته شما مجبور بودید با صرفه هزینه های بسیار زیاد، برندتان را در هر یک از کشورها به صورت جداگانه به ثبت می رساندید. ولی امروزه سیست هایی به روی کار آمده اند که البته هرکدام قوانین مربوط به خودشان را دارا می باشند.
همانطور که در بخش های بالایی بیان کردیم، برای ثبت بین‌المللی برند باید با تبعیت از قوانین سیستم مادرید برند را در سازمان جهانی ثبت‌برند یا wipo به ثبت رساند. خوشبختانه ایران عزیزمان نیز جزو کشور های عضو این اتحادیه و سازمان بین المللی ثبت برند (مادرید) است. به همین دلیل شما می توانید برندی که متناسب با شرایط قانونی تعریف شده در استاندارد های سازمان جهانی ثبت برند باشد را بصورت بین المللی و خیلی ساده ثبت کنید؛ ولی این امر یک شرط دارد و آن هم این است که شما قبل از درخواست ثبت بین المللی، برندتان را در کشور ایران به ثبت رسانده باشید.

در حقیقت شرط اولیه ثبت بین المللی برند ثبت داخلی برند در کشور متقاضی است. قوانین ثبت برند در ایران دقیقا الگو پذیری از قوانین بین المللی ثبت برند با چند تفاوت جزئی است. به همین علت بیشترین تاثیر در پذیرش برند شما را طرح قابل قبول شما خواهد داشت. کشور هایی که برند خود را بصورت جهانی به ثبت رسانده باشند دیگر نیازی نیست در سایر کشور ها بصورت جداگانه برند خود را به ثبت برسانند و با ثبت تنها یکبار برند بصورت جهانی برند شما در بالغ از 85 کشور معتبر شناخته می شود و مورد حمایت است.
جهت ثبت بین المللی برند بعد از اینکه برندتان را در داخل کشورتان ثبت کردید، باید درخواستی به دفاتر منطقه ای سازمان ثبت بین المللی برند ارسال کنید. حتما توجه داشته باشید که برند جهانی تنها از طریق دفاتر مالکیت معنوی هر یک از کشور های عضو سیستم مادرید ممکن میباشد.
 
آمار نشان داده که 86% از افرادی که قصد ثبت برند را دارند در اواسط این مسیر، به علت پیچیده بودن آن دست از کار می‌کشند. ثبت برند آنلاین یکی از مسائل ثبتی است که برای یک متخصص امور ثبتی کار ساده ای می‌باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه مقاله ثبت برند به یک متخصص امور ثبت برند تبدیل شوید و ثبت ارزان برند را به خوبی پیش ببرید. در ضمن لازم به ذکر است که در این مسیر، آگاه ثبت همواره با مشاوره رایگان تلفنی کنار شما خواهد بود.
تعرفه ثبت برند فوری یکی از مسائل مهم ثبت برندی می‌باشد که در مقاله‌ای مجزا برای شما بیان کرده‌ایم. پیشنهاد آگاه ثبت مطالعه مقاله می‌باشد تا از تعرفه فوری ثبت منصفانه سال 99 مطلع شوید.
 
برای ارائه دادن درخواست حتما عنوان اداره ثبت کننده علامت تجاری بیان شود و همچنین در این فرم و یا گواهی باید نام کشور هایی را که تمایل حمایت از برند خود در انها هستید را در فرم ذکر کنید. سپس مدارکی که در بالاتر برای شما بیان کردیم را آماده کنید تا هرکدام را در زمان درخواست، ارائه کنید. گواهینامه ثبت برند بصورت داخلی و اظهارنامه ثبت برند نیز باید پیوست شود. اما اگر متقاضی یک شخصیت حقوقی بود همانطور که در مدارک برای شما بیان کردیم، باید معرفی نامه ای بر روی سر برگ اصلی شرکت به همراه وکالتنامه وکیل شرکت یا نماینده ثبت برند شرکت ارائه شود.
سپس در سایت سازمان بین المللی ثبت برند باید با توجه به نوع برند مورد درخواست و تقاضای ثبت در کشور های عضو موافقتنامه هر یک از فرم های MM3, MM2, MM1 تهیه و در سه نسخه تکمیل شود.
در آخر باید هزینه های ثبت برند با واحد پول سوئیس یعنی فرانک پرداخت شود. نسبت تعیین هزینه ثبت جهانی برند به تعداد کشور های مورد درخواست شما برای حمایت از برند، تعداد طبقات ثبت برند و کالاهایی که خواهان ثبت برند برای انها هستید بستگی دارد. برای اطلاع دقیق به صفحه ی ثبت مادرید آنلاین مراجعه کنید تا بعد از مشخص شدن پارامترهایی که برای شما عنوان شد، هزینه ثبت برند بین المللی را به شما اعلام کنند.
سازمان بین المللی ثبت برند برای سهولت کشور ها و متقاضیان ثبت برند در هر منطقه اقدام به ایجاد یک نمایندگی اصلی نموده است. درخواست های ثبت برند برای این نمایندگی ها و به زبان های انگلیسی ، فرانسوی و یا اسپانیایی باید ارسال شود. این نمایندگی ها کاملا اختیارات لازم برای ثبت برند را دارند. برای ثبت برند بصورت بین جهانی باید تخصص لازم حقوقی بخصوص در موضوعات قانونی و حقوقی بین المللی را داشته باشید تا بتوانید درخواست صحیح را به سازمان ارسال نمایید. متخصصین آگاه ثبت از خبره ترین مشاوران ثبت برند بین المللی هستند که امور ثبت جهانی را به سادگی انجام می دهند.

09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

فروش برند مارلون marlon
فروش برند هنرپیشه
فروش برند MOONSHAINE
فروش برند مواد غذایی CANVA
برند پینادو | فروش برند آماده مواد غذایی
فروش برند خوش رخ
معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده