تفاوت ثبت لوگو با برند





تمامی شرکت‌ها می‌توانند پس از ثبت شرکت اقدام به ثبت برند نمایند. هرچند که ثبت برند الزام قانونی ندارد، اما معمولا بسیاری از افراد برای پرهیز از سوء استفاده دیگران اقدام به ثبت برند می‌کنند. برند در واقع همان نام تجاری است که مشتریان را قادر می‌سازد که محصولات و کالاهای شما را از کالاهای رقبای شما تشخیص داده و مجزا بدانند. ثبت برند مزایای بسیار زیادی دارد که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها شناخته شدن شرکت شما برای قانون کشور است که به موجب آن شما قادر به شکایت از سوء استفاده‌گران از برند خودتان خواهید بود. شاید برایتان سوال پیش بیاید که تفاوت ثبت برند و لوگو در جیست؟ پاسخ سوال شما در این مطلب است. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی کامل برند و لوگو پرداخته و تفاوت ثبت برند و لوگو را با شما در میان بگذاریم.

یکی از مسائلی که شرکت ها در اشکال بزرگ با آن سر و کله می‌زنند، ثبت برند تجاری می‌باشد. ثبت برند ها یکی از اموریست که طبق آمار گرفته شده در سال 98، بالغ بر 87% افراد در میانه ی راه از آن دست کشیده و به سراغ مشاورین و متخصصین امور ثبتی برای ادامه روند کارشان رفته اند. پیشنهاد آگاه ثبت به شما عزیزانی که قصد ثبت برندرا دارید این است که از ابتدا با کمک و راهنمایی یک متخصص امور ثبتی پیش بروید تا تمامی امور به به ساده ترین شکل برای شما صورت گیرد. استعلام ثبت برند آگاه یکی از خدماتی است که در موسسه حقوقی آگاه ثبت به صورت کاملا اینترنتی و در طی 10 سال است که با بهترین شکل در حال انجام گیری می‌باشد.
 

ثبت برند به چه معناست؟

برند یا نام تجاری در واقع همان نشان و علامتی است که به صورت فارسی یا لاتین در فعالیت‌های اقتصادی شرکت استفاده می‌شود. می‌توان گفت برند همان چیزی است که مشتریان، تمام صفات و ویژگی‌های آن را با دیدن، شنیدن، حس کردن و … به یاد می‌آورند. از آن جایی که تمام شرکت‌ها به دنبال راهی برای جلب مشتری می‌باشند، ثبت برند می‌تواند با جذابیت و الهام‌بخش بودن خود کمک بسیاری به جلب مشتری کند.
 
از نظر بسیاری از مشتریان، خرید از یک برند به معنای کیفیت بالا، سپردن مسئولیت به تولیدکننده و همچنین نمادی برای اظهار شخصیت می‌باشد. اگرچه این دیدگاه چندان درست نیست، اما همین دیدگاه موجب رونق و جلب مشتری بیشتر برندها شده است. ثبت برند همچنین تاثیر به سزایی در جلب اعتماد مشتریان دارد. که اعتماد، اولین قدم در تجارت است.
 
دومین شرط از شرایط ثبت علامت تجاری سریع، انتخاب نام مناسب برای برند شماست. این مرحله بسیار مهم است، به صورتیکه درمقاله ثبت برند فوری، از معماری برند برای شما گفته ایم؛ مطالعه معماری برند در انتخاب برند و نام مناسب برای آن بسیار کارآمد خواهد بود؛ در صورت تمایل می‌توانید با کلیک برروی لینک مربوطه، این مقاله پرمحتوا و آموزنده را مطالعه نمایید.

مزایای ثبت برند

حال با لزوم ثبت برند آشنا شده‌اید، پیش از اینکه به بیان تفاوت ثبت برند و لوگو بپردازیم، برخی از مزایای ثبت برند را بررسی خواهیم کرد. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، اصلی‌ترین مزیت ثبت برند قانونی شدن آن است. بدین معنا که شرکت شما با ثبت برند در مقابل قانون شناخته خواهد شد و می‌توانید از تمام افرادی که از برند شما سوء استفاده می‌کنند شکایت کرده و آن‌ها را مجبور به پرداخت غرامت یا عوض کردن نام آن‌ها کنید.
 
برخی دیگر از مزایای مهم ثبت برند عبارتند از:
  • ایجاد تمایز: مشتریان با کمک برند شما، می‌توانند به سادگی محصولات شما را یافته و از آن‌ها استفاده کنند. همچنین با این روش می‌توانید نیازهای مشتری را دریافته و بفهمید مشتری بر چه اساس به سراغ رقیب شما می‌رود. همین می‌تواند موجب افزایش کیفیت محصولات شما شود.
  • بازاریابی: اگرچه ثبت برند رکن اصلی بازاریابی نیست، اما می‌توانیم آن را به عنوان یکی از ارکان مهم در جلب مشتری و بازاریابی بدانیم.
  • نمایندگی: با ثبت برند قادر به دریافت نمایندگی برای برند خود خواهید بود. با دادن حق امتیاز برند خود به دیگران هم به شهرت و اعتبار خود کمک می‌کنید و هم درآمدی مستقل خواهید داشت.
  • ایجاد دارایی: اگر برند شما به برندی شناخته شده بدل شود، خود به نوعی دارایی محسوب می‌شود و می‌توانید با فروش آن درآمد مناسبی را کسب کنید.
  • وام و سرمایه: برند ثبت شده شما به نوعی اعتبار شما در مقابل دولت، بانک‌ها و سرمایه‌گذاران می ۤاشد. لذا می‌توانید با ثبت برند اقدام به دریافت وام نمایید.
 

لوگو چیست؟

همانطور که گفتیم برند به معنای نام تجاری می‌باشد. در مقابل آن لوگو به معنای نشان تجاری است. این نشان تجاری، شکل یا طرحی خاص است که معمولا توسط افراد متخصص در زمینه طراحی لوگو، کاملا هنرمندانع طراحی می‌شود تا روی کالاها و محصولات نصب شده و ایجاد تمایز با سایر محصولات کند.
 
طرح لوگو باید به گونه‌ای باشد که در خاطر مخاطب باند و او را تشویق به خرید آن کند. یکی از نکات مهمی که در ارتباط با طراحی لوگو این است که پنهان کردن لوگوی طراحی‌شده از دیگران، پیش از به ثبت رساندن آن اهمیت بسیار بالایی دارد. پنهان کردن آن می‌تواند سوء استفاده ها از لوگوی شما توسط رقبا را تا میزان زیادی کاهش دهد.
 
نکته‌ای که در ارتباط با تفاوت ثبت برند و لوگو می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که لوگو معمولا تنها از طریق دیداری موجب یادآوری شرکت و محصولات به مشتریان خواهد بود، درحالی که برند علاوه بر یادآوری شرکت از طریق دیداری، از طرق دیگری مانند شنیداری و حس کردن نیز شرکت و محصولات را به یاد مشتری خواهد آورد.

مزایای ثبت لوگو

پیش از آنکه به بررسی تفاوت ثبت برند و لوگو بپردازیم، بهتر است مزایای ثبت لوگو را نیز با هم بررسی کنیم. از آن جایی که لوگو درواقع بخشی از برند به حساب می‌آید، باید بگوییم که مزایای آن تقریبا مشابه مزایای ثبت برند می‌باشد. با این تفاوت که شما قادر به ایجاد نمایندگی از طریق لوگوی خود نخواهید بود. همچنین امکان فروش لوگو بدون برند نیز فراهم نمی‌باشد. همین موضوع یک تفاوت ثبت برند و لوگو می‌باشد.
 
یکی از اصلی‌ترین مزایای ثبت لوگو دقیقا مانند مزایای ثبت برند، ایجاد تمایز بین محصولات شما و محصولات دیگران می‌باشد. پس بهتر است با طراحی لوگوی مناسب و همچنین انتخاب برندی مناسب، به موفقیت در زمینه جلب مشتری و بازاریابی دست یابید.

تفاوت ثبت برند و لوگو

لوگو تنها نشانی از یک محصول است که جهت ایجاد تمایز و بهتر دیده شدن اجناس مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی می‌توان لوگو را بخشی از برند دانست زیرا برای هر برند ثبت شده، یک لوگوی انحصاری نیز باید ثبت شود.
 
لوگو به شرکت‌ها کمک می‌کند که نوع خدمات ، اهداف و محصولات خود را در کمترین زمان ممکن به مشتریان معرفی کنند. از سویی شکل لوگو باید طوری طراحی شود که با نگاه اول مشتری برایش تداعی‌گر شرکت و سایر محصولات این لوگو باشد.
 
تفاوت ثبت برند و لوگو در قیمت آن‌ها نیز بسیار مشهود می‌باشد. قیمت طراحی یک لوگو نهایتا ممکن است ۲۰۰ تومان برای شما هزینه داشته باشد، در حالی که ثبت برند با هزینه‌ای چندین برابر قیمت گفته شده همراه است.
 
تفاوت ثبت برند و لوگو در زمان نیز از دیگر تفاوت‌های مهم به حساب می‌آید. طراحی لوگو می‌تواند نهایتا ۲۴ ساعت زمان بببرد، در حالی که ثبت برند زمان بسیاری به طول می‌انجامد.

هزینه ثبت برند ارزان به اینگونه است که طبقه بندی های مختلفی برای ثبت برندوجود دارد که به 42 طبقه تقسیم می شوند. جهت ثبت برند در هر کدام از این طبقات لازم است تا هزینه مربوط به آن طبقه را پرداخت کنید که متفاوت می باشد. ولی استعلام قابلیت ثبت برند به صورت رایگان برای شما انجام میگیرد تا برندتان ارزان ثبت شود و پس از تماس تلفنی متخصصین ما، شما را از هزینه ثبت برندتان به طور کامل مطلع می‌کنند 09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده