فروش و ثبت برند تجاری




چگونه میتوان برند تجاری ثبت کرد؟ این سوال امروزه به یکی از سوالات مهم ثبت برندی تبدیل شده، که متخصصین آگاه با تلاش فراوان به نوشتن این مقاله پرداخته اند. چگونه میتوان برند تجاری ثبت کرد؟ را در این مقاله به صورت تخصصی باهم بررسی خواهیم نمود، پس از شما تقاضا داریم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا نکات مهمی را با شما در میان بگذاریم؛ حال اجازه دهید تا برند و لگو را برای شما تعریف کنیم تا پس از آن به بیان نکات ثبت برند تجاری بپردازیم و مراحل آنرا باهم بررسی کنیم.

برند چیست؟

برند در واقع نوعی نام و علامت تجاری است که ارائه‌دهنده خدمات و کسب و کار خاصی است که به وسیله آن از خدمات و کسب و کارهای دیگر متمایز می‌شود. بسیاری از کسانی که از خدمات یک کسب و کار بهره می‌برند آن کسب و کار را با نام و برند آن به خاط می‌سپارند. پس یک برند خوب برندی است که در جامعه ماهیت و قدرت اجتماعی بالاتری داشته و بین مردم شناخته شده‌تر باشد.
 
پس می‌توان گفت که یکی از اصلی‌ترین وظایق شرکت‌ها و بیزینس‌های مختلف جلب توجه و وفاداری مشتری از طریق ثبت یک برند خوب است. از ویژگی‌های برندها می‌توانیم به جذابیت، الهام بخش بودن، تک بودن، تناسب، جایگاه و… اشاره کنیم. ثبت برند می‌تواند موجب جلب رضایت مشتری شود و بسیاری از مشتریان خرید از برندهای معتبر را عاقلانه‌تر و قابل اعتمادتر می‌دانند.
 
آمار نشان داده که به دلیل دشوار بودن و پیچیده بودن مراحل اداری ثبت برند ارزان، 84% پس از طی کردن مراحل اولیه به صورت ناقص به سراغ مشاورین حقوقی و ثبتی برای انجام ادامه و تکمیل کارشان می روند. پیشنهاد ما به شما این است که اگر اصرار به این امر توسط شخص خودتان دارید، حداقل مقاله ثبت برند فوری را مطالعه کنید تا از تمام پیچ و خم های این مسیر مطلع باشید. همکاران ما در موسسه حقوقی آگاه ثبت همواره شما را با مشاوره رایگان تلفنی راهنمایی می کنند.
 

خرید امتیاز برند به چه معناست؟

از آن‌جایی که یکی از مزایای اصلی ثبت برند، امکان واگذاری برند به افراد دیگر در قبال دریافت هزینه می‌باشد، لذا بسیاری از افراد پس از به ثبت رساندن برند خود تصمیم به فروش امتیاز برند می‌گیرند. از سویی برخی از صاحبان کسب و کارها و شرکت‌ها به هر دلیلی شرایط انجام تمام مراحل ثبت برند جدید را ندارند و یا به دلایلی می‌خواهند برندشان هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد. در این شرایط بهترین انتخاب و گزینه پیش روی آن‌ها خرید امتیاز برند افراد دیگر می‌باشد. برند آماده تمامی پروسه‌ها و مراحل ثبت برند را طی نموده و در روزنامه رسمی نیز به ثبت رسیده است و حالا آماده بهره‌برداری می‌باشد.

باید وارد سامانه شده و اقدام به ثبت اظهارنامه‌ی برند کنید. سامانه گفته شده برای ثبت علائم تجاری در نظر گرفته شده است و نیازی به حضور فیزیکی شما برای ثبت برند نیست.
پس از ورود به سامانه گفته شده باید به قسمت ثبت علائم تجاری مراجعه نموده و اظهارنامه ثبت برند را تکمیل کنید. مراحل ثبت برند از طریق سامانه گفته شده به ترتیب به شرح زیر می‌باشد:
  • انتخاب نوع اظهارنامه
  • درج مشخصات مالک
  • بارگذاری مدارک خواسته شده
  • تایید اطلاعات
  • واریز هزینه اولیه ثبت از طریق اینترنتی
  • دریافت شماره اظهارنامه و رمز مورد نظر از طریق پیامک
  • امضای نسخه ی تایید شده و ارسال نسخه به انضمام مدارک مورد نیاز به آدرس مرکز
 
 
پس از طی مراحل گفته شده، کارشناس مربوطه مدارک را بررسی کرده و بعد از رسیدگی نهایی نتیجه را اعلام می‌دارد. چنانچه هیچگونه مشکل و مغایرتی در مدارک و همچنین برند درخواستی متقاضی وجود نداشته باشد، بعد از انجام رسیدگی و تایید ثبت، مراحل ثبت برند و واریز نهایی به اطلاع متقاضی خواهد رسید.
پس از تایید نهایی کارشناس و قبول تقاضای ثبت برند توسط متصدی شعبه، علامت مزبور با تمام مشخصات در روزنامه رسمی منتشر خواهد شد.
لازم به ذکر است که می‌توانید مراحل ثبت برند خود را از طریق سامانه ی ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین از طریق یامک و ایمیل نیز پیگیری نمایید.
 
ثبت برند تجاری اهمیت بسیار بالایی دارد؛ زیرا ممکن است شما با طی کردن مراحل غلط به اشتباه بیوفتید یا حتی نتوانید برند خود را به راحتی ثبت کنید. به همین دلیل نحوه ثبت برند تجاری می‌تواند یک راهنمای فوق العاده برای شما باشد تا برای روند کاری خود به آن رجوع کنید.
 
 

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند

یکی دیگر از سوالاتی که پس از سوال چگونه می‌توان برند ثبت کرد به ذهن شما خطور خواهد کرد این است که برای ثبت برند چه مدارکی مورد نیاز است؟ مدارک مورد نیاز برای ثبت برند به شرح زیر می‌باشند:
  • مدارک هویتی شخص متقاضی ثبت برند مانند کارت ملی، شناسنامه، آگهی تاسیس و تغییرات و … در روزنامه رسمی
  • مجوزهای فعالیت شرکت از جمله جواز تاسیس و بهره‌برداری، ساخت قطعات و … که بسته به حوزه فعالیت شرکت می‌تواند متفاوت باشد
  • نمونه گرافیکی از نشان تجاری مورد نظر که باید هنگام درخواست آنلاین ثبت برند، بارگزاری شود
  • در صورتی که برند مورد نظر شما لاتین باشد، باید کارت بازرگانی ارائه شود
  • پرداخت قبوض و هزینه‌های مورد نیاز در هر مرحله از ثبت برند (در صورتی که متقاضی ثبت برند، خارجی باشد باید معادل ارزی هزینه‌های ثبت برند را بپردازد.)
  • چنانچه برای ثبت برند از وکیل کمک می‌گیرید باید مدارک مربوط به نماینده یا وکیل که دارای حق امضا باشند ارائه شود
09128307939 09177755652 09391931323


مطالب مشابه


فروش برند

معرفی چند برند مواد غذایی آماده فروش
فروش برند دوگتا
فروش برند آماده جرمیل JERMIL
فروش برند بگ رکس Begrex
فروش برند شاهو
فروش برند فومنتو fomento
فروش برند شنزي shenzi
فروش برند تي ولي TIVOLI
فروش برند غنیمت GHANIMAT
فروش برند آماده ماتراسيmatrasi
2018-2020 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای میهن برند محفوظ است.
انصراف
جهت دریافت برند های آماده